Skip to main content

Even de situatie schetsen.

 

Vanochtend rond 6 uur door een vergissing heeft mijn vrouw de stroom van het glasvezelkastje (NT) gehaald en na korte tijd er weer opgezet. (kan altijd wel eens gebeuren)

 

Nu in de namiddag wilde ik tv kijken en het werkte niet, ik ging aan de pc zitten en geen internet, en mijn KPN 12 box daar knippert dus ook het lichtje van internet.

  • KPN box van de stroom gehaald 2 minuten en opnieuw opgestart
  • KPN Box reset
  • 5 minuten de stroom van het glasvezelkastjes gehaald

De lampjes van power en verbinding op het glasvezelkastje zijn beiden groen.

Hleass wil mijn KPN box helaas toch geen verbinding meer maken met het internet. Klantenservice gebeld en die geven aan dat dit wel een nieuwe modem moet worden. Ik gaf aan dat ik maandag thuis moet werken en het internet dus nodig heb maarja helaas zijn nu ook de winkels dicht.

 

Nu afgesproken dat ik maandag ochtend een nieuw modem bij de winkel kan halen (ze had zelf  de openingstijden gecheckt) maar nu blijkt dus dat de winkel pas om 13 uur open gaat….

 

Verder heb ik ook op dit forum gelezen dat dit ook wel eraan kan liggen dat het NT kastje vervangen moet worden dat er meerdere mensen het probleem hadden dat na het kastje van de stroom halen geen verbinding meer mogelijk was, dit kwam dan door een software update van die kastjes.

 

waarom kan er niet meteen een monteur komen met een nieuw NT kastje en modem om dan meteen de juiste oplossing bij de hand te hebben?

 

 

 

 

Hoi @Pattes ,

Brand het ethernetlampje op het glasvezelkastje?Zo nee, met een andere kabel wel?Zo ook niet, als je de ethernetkabel in je laptop stopt, brand het lampje dan wel?


Beste @martijn197108 

 

bedankt voor je reactie

 

er branden helemaal geen ethernetlampjes op het glasvezelkastje, ook niet met een andere kabel, als ik die kabel die eerst in het ethernetkastje zat in de laptop stop dan branden deze lampjes op de laptop wel...


Als je het met de laptop test, doe je dan vanaf de Box 12 naar de laptop of vanaf het glasvezelkastje naar de laptop?


van het glasvezel kastje naar de laptop branden er geen lampjes of met de ene of met de andere kabel niet , alleen als ik die kabel von het glasvezelkastje wat er altijd al inzat aansluit dan branden er wel lampjes en dat komt dan van de KPN box ja


Ah, duidelijk!

In dat geval heeft een nieuw modem geen enkele nut.Er zal een nieuw glasvezelkastje moeten komen.

 

In sommige gevallen kan je dat zelf maar soms is er ook een monteur noodzakelijk.Je kan de klantenservice bellen en vragen wat in jouw geval nodig is en of ze dat in orde willen maken.Als je '’storing'’ inspreekt (daar valt dit uiteraard onder) krijg je 24/7 een medewerker aan de lijn🙂


 

 

dit is de originele kabel van de monteur aangelegd tijdens installatie maart 2022


 

dit is dan een andere kabel in het glasvezelkastje


 

en dit is dan toch ook van het glasvezelkastje nadat ik het in de adapter van de modem wat verder ingeduwd heb, alleen blijven dus de lampjes van het glasvezelkastje uit


trouwens als ik die witte kabel uit het glasvezelkaste haal en in de laptop stop heb ik bij de laptop ook gewoon lichtjes branden


Dit is een Genexis TK-01, die kan gewoon opgestuurd worden.Je hebt dan helaas wel pas over een paar dagen dat kastje...Ik betwijfel of een winkel deze dingen heeft.

Mocht je een KPN mobiel abonnement hebben kan er een bundel toegevoegd worden door de klantenservice.


Dank je wel @martijn197108  voor je tjjd en hulp, maandag komt de monteur met een nieuw NT kastje…

laten we hopen dat alles daarna weer werkt


Daar ga ik wel van uit!

Laat maar weten t.z.t.🙂


Bekend probleem. Er is een serie van die Genexis ONT met een fout dat hij het na stroomuitval niet meer doet. Bel 0800-0402 en vraag om omwisseling door een monteur.

 


@Pattes Ik kwam je topic net tegen. Dat lijkt inderdaad op een probleem met de Genexis zelf. Heeft de monteur het gisteren voor je kunnen verhelpen?


@Remco_@Ernst-Jan@martijn197108 

 

Dank jullie wel voor jullie reacties, de geweldige vriendelijke monteur heeft het gisteren in no time opgelost en hij gaf aan dat diet komt vanwege de geupdate (nieuwere) versies van de NT kastjes waardoor de oudere als de stroom eraf gaat het ethernet poortje het niet meer doet.

 

@Remco_ 

Jammer dat de eerste dame ook na mijn aangeven bleef concluderen dat het een nieuw modem moet worden, deze had door de tests zoals de 2de mederweker gedaan had kunnen zien dat die connectie niet werkt en een betere oplossing kunnen aanbieden. (zeker als dit al een bekend fenoneem is) 😉


@Pattes Ja dat is inderdaad spijtig en zeker niet de bedoeling. Gelukkig heeft de monteur het dan kunnen fixen. Sorry dat het dan even stroef verliep en als ik nog iets kan doen laat het dan weten!