Skip to main content

Ik gebruik glasvezel en heb een Experiabox V10a maar heb van KPN een box12 ontvangen.
Als ik hem omwissel dan is er geen verbinding tussen Box en Glasvezel kastje (met ethernet kabel ertussen).
Zowel op het kastje als de Box gaan er geen link lampjes branden.
Meerdere keren geprobeerd, Box reset gedaan, andere kabel geprobeerd. Niks helpt.
Zodra ik hem weer in de Experiabox doe dan werkt alles weer binnen enkele seconden.

Om te kijken of de Wan poort misschien kapot is, heb ik ook nog een notebook rechtstreeks op de WAN poort aangesloten. Dan gaan de link lampjes wel branden.

Volgens mij is er verder niet veel wat ik doen, en heb de experiabox maar weer teruggeplaatst.
Wat nu? Box weer terugsturen?

 

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Bent u misschien oud Telfort klant? 


Ja dat klopt!
Is dit dan een bekend probleem?


Sorry, maar ik ben even de weg kwijt..
Ik heb de hele mijnKPN omgeving afgezocht, maar zie niet wat ik nu moet doen.

Moet ik ergens anders dan hier bij KPN melden dat het niet werkt?
Ik hoef niet persé een nieuwe box, maar blijf ik wel diensten houden zonder die nieuwe Box?
Kan ik de box terugsturen?


 


Bel met de helpdesk en meldt je probleem. 0800-0402. Doorloop de vragen en zorg dat je een medewerker te spreken krijgt. Ik heb vandaag het zelfde probleem met de BOX 12 en er wordt nu aan gewerkt. Ook Oud-Telfort, helpdesk ziet alleen oude Experia 10. Alle lampjes op groen, connectie met buiten.  Gegevens KPN worden niet in de Box 12 geladen. Afwachten, maar dus melden via helpdesk.


Hallo @TallMarko, welkom op ons forum!

Ik begrijp dat je onlangs bent overgezet van Telfort naar KPN. Hierbij heb je een nieuwe Experia Box V12 ontvangen, maar wanneer je deze uitsluit, krijg je geen verbinding. Dat kan kloppen, hoor! Je ontvangt van ons bericht wanneer jouw oude Experia Box V10a niet meer werkt en je jouw nieuwe Experia Box V12 kunt installeren. Tot die tijd blijf je gebruik maken van jouw Experia Box V10a.