Skip to main content

Zojuist wifi test gedaan omdat ik op de eerste verdieping slecht internet heb, vooral in Teams omdat dit nu eenmaal meer vraagt van je internetverbinding. Eerste resultaat 89 mbs.. na aanpassingen door kpn 34 mbs…. echt dit vind ik wel zo ontzetten slecht… geven aan op ander kanaal gezet, maar waarschijnlijk alles teruggezet naar fabrieksinstellingen… en dan zeggen dat je versterkers nodig hebt… Als je nou zorgt dat er een telefoonnr. is dat iemand kan bellen, zodat je de situatie kunt uitleggen (dat het dus gewoon nu slechter is dan daarvoor) dan krijg je niet van dit soort boze berichten op je forum.  Zo'n test  je klanten zelf laten doen is prima, maar dan moet je het zo regelen dat je zelf (KPN) ook ziet wat het resultaat van je ‘fix’ is. En/of zorgen dat je klanten snel een telefoonnummer kunnen vinden. De rest wat ik denk zal ik hier maar niet zetten. Maar denk wel aan de maandelijkse factuur.

Welkom op het forum @fbprins! 34Mbit zou voldoende moeten zijn om een Teams vergadering te houden. de 89Mbit die je eerst hebt gemeten al helemaal. Zou je aan kunnen geven als je bijvoorbeeld gebruik maakt van een VPN? 


Dag Bram, bedankt voor je reactie. Ik maak geen gebruik van een VPN-verbinding. Inmiddels heb ik mijn wifi instellingen weer teruggezet 5 Ghz, dit had ik eerder ook en haal dus weer ong. de 89 Mbit. Het valt me op dat het op sommige dagen ook gewoon goed gaat. Maar bijvoorbeeld vandaag weer veel slechter, elke keer horen de andere deelnemers mij even niet (nogal vervelend als je de trainer bent.).  Heb ook al gekeken of mijn bluetooth muis de veroorzaker is, maar dat had geen invloed. In de meterkast zit op het modem ook een kastje voor de vaste telefoon aangesloten (door een monteur van jullie gedaan). Die heb ik ook al een keer losgekoppeld, maar dat verhielp het ook probleem niet.  Dus als jullie nog ideeën hebben, behalve een versterker want dat is volgens echt de oplossing niet, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Fokje Bea Prins


Ik ken uw woonsituatie natuurlijk niet maar in een goed geïsoleerde woning kan je geen goed Wi-Fi hebben met alleen een modem in de meterkast. Welke snelheid haalt u als u vlakbij het modem meet? Wat is er aangesloten op het modem qua randapparatuur? Waarom werkt u niet met een bekabelde laptop of pc? Wi-Fi is altijd gevoelig voor ongevingsfactoren.