Skip to main content

Na thuiskomst van vakantie heb ik geen internet meer via mijn bekabelde wifipunt. Mijn pc geeft aan dat er een onbekend netwerk is zonder internet. Ik heb twee wifipunten. eentje bij de router beneden en eentje op mijn studeerkamer boven. Ik heb sinds kort ook een KPN box 12. Voor mijn vakantie heb ik alle stroom van mijn pc en wifipunt gehaald. Ook een nieuwe poging met wps knop en opnieuw aan de modem koppelen en factory reset van het wifipunt hebben er niet voor gezorgd dat ik internet heb. Help….

Ja dan geeft de Box12 al geen internet, als je ze bekabeld aan de Superwifi’s hebt.

Welke lampjes branden en knipperen op de Box12? Knippert de eerste?

Is dit op glasvezel? Toevallig Xgspon?


Hi @loofsteen, welkom hier. 

Wat naar dat je geen internet meer hebt. De vraag is of dit een WiFi probleem is of dat je hele verbinding eruit ligt. 

Heb je de mogelijkheid om een computer/laptop bekabeld aan te sluiten op de modem? En dan kijken of je verbinding hebt? 

Ik hoor graag van je. 


Ja dan geeft de Box12 al geen internet, als je ze bekabeld aan de Superwifi’s hebt.

Dat is erg kort door de bocht en dat hoeft echt niet het geval te zijn. Er kan zo enorm veel andere dingen aan de hand zijn, van network loops tot defecte bekabeling van een switch of iets dergelijks. Dit zijn precies de aannames waar ik een hekel aan heb en die we juist moeten voorkomen omdat het alleen maar voor verwarring zorgt.

 

Ook een nieuwe poging met wps knop en opnieuw aan de modem koppelen en factory reset van het wifipunt hebben er niet voor gezorgd dat ik internet heb. Help….

Dit is iets wat ten allen tijde vermeden moet worden. Koppelen gebeurd bekabeld en op geen andere manier. De WPS knop koppelt het wifipunt namelijk wel maar niet op de juiste manier waardoor volledige integratie in het netwerk niet altijd goed gaat.

 

Gaat het trouwens om beide wifipunten die geen internetverbinding hebben of enkel die boven? Hoe zit het met interactieve tv, werkt dat wel gewoon? Welke lampjes branden er op het modem?


lekker gezellig hier x)


Het gaat alleen om die ene wifiversterker boven.

Ja dan geeft de Box12 al geen internet, als je ze bekabeld aan de Superwifi’s hebt.

Welke lampjes branden en knipperen op de Box12? Knippert de eerste?

Is dit op glasvezel? Toevallig Xgspon?

Ja we hebben glasvezel...geen Xgspon..Alleen het wifi lampje knippert


Hi @loofsteen, welkom hier. 

Wat naar dat je geen internet meer hebt. De vraag is of dit een WiFi probleem is of dat je hele verbinding eruit ligt. 

Heb je de mogelijkheid om een computer/laptop bekabeld aan te sluiten op de modem? En dan kijken of je verbinding hebt? 

Ik hoor graag van je. 

Internet beneden werkt prima.


Volgens mij wil iedereen de topicstarter graag helpen, maar hou het ook een beetje gezellig alsjeblieft. Als collega's onder elkaar hoeft het al helemaal niet zo😉.

 

@loofsteen ik ga ervan uit dat de heren je vakkundig verder kunnen helpen. Indien nodig springen wij natuurlijk bij.


@loofsteen Dan wil ik je vragen om een schone installatie van de SuperWiFi's te doen. 


Dat heb ik gedaan. Twee keer. De eerste keer werkte het niet. De tweede keer wel. Internet werkt weer!! Thanx!


Dat heb ik gedaan. Twee keer. De eerste keer werkte het niet. De tweede keer wel. Internet werkt weer!! Thanx!

Top, fijn om te lezen en uiteraard graag gedaan.Â