Skip to main content

Na de update  kan mijn wifi adapter van de zonnepanelen geen verbinding meer maken. Ik schakelde toen de 5GHz verbinding uit dan kon de stik de verbinding maken. Maar nu kan dat niet meer. Niet handig, als ik niet meer kan zien hoeveel stroom ik opkweek. Wat voor een oplossing bestaat hiervoor?

Je bent de zoveelste die problemen ondervindt met het aansluiten van wifi apparatuur die alleen op 2.4GHz werkt sinds de upgrade van de firmware van de V10a.

Ik hoop dat er snel een moderator van KPN zal reageren die jou gaat voorstellen om de vorige versie van de firmware terug te plastsen.


Kpn graag reactie hierop. Ik zie mijn opgewekte stroom niet meer. Is het mogelijk de update terug de draaien?

 


@Kpn  hat net contact met de chat maar dan kan mij niet geholpen worden. Hoe krijg ik mijn wifi adapter weer verbonden?

 


Na de update  kan mijn wifi adapter van de zonnepanelen geen verbinding meer maken. Ik schakelde toen de 5GHz verbinding uit dan kon de stik de verbinding maken. Maar nu kan dat niet meer. Niet handig, als ik niet meer kan zien hoeveel stroom ik opkweek. Wat voor een oplossing bestaat hiervoor?

Hi Alex, lastig dat je adapter van de zonnepanelen het ineens niet meer doet. Het speelt sinds de update lees ik. Goed dat je een seintje geeft.

Kan je me meer vertellen over de situatie bij je thuis? Welk merk en type adapter heb je? Krijg je een foutmelding en zo ja welke? Heb je zelf los hiervan al dingen geprobeerd en zo ja, wat precies? Ik raad je ook aan om alle apparatuur te resetten, inclusief Experia Box en de adapter daarna opnieuw te installeren alsof je deze net nieuw hebt. Alle informatie is welkom, dan ga ik voor je op onderzoek uit.


Goedemorgen @Alexandra ,

de adapter heeft vanaf maandag ochtend 3 uur geen verbinding met het internet kunnen maken (daar was het update op mijn Experia V10A). Ik heb en Shine Wifi-S van Growatt en die kan alleen verbinding maken met 2,4 GHz en via mijn telefoon. Maar het telefoon zit op 5 GHz in het Netwerk. Vroeger heb ik voor korte tijd de 5 GHz uitgezet, dan de adapter verbonden en dan weer gewoon aangezet. Maar dat is nu niet meer mogelijk. Dus ik kan sinds maandag mijn verbruik en opgewekte stroom meer inzien. 

Hij geeft geen foutmelding alleen is die niet meer met het internet verbonden. Ik heb zelf met een heel oude iPhone geprobeerd in te loggen maar ook die logt op 5 GHz in. Jammer niet gelukt. De adapter opnieuw installieren kan niet omdat hij al in het systeem zit en da goed werkt alleen die verbindingen met het internet niet kan maken (2,4 GHz).

Ik had gelezen dat bij sommige mensen de mogelijk bestond de update terug te draaien en weer de oude firmware erop te zetten. Ik weet mij anders geen raad.

 


@Alex2020 Geen foutmelding dus. Dankjewel voor de extra info!

Maakt het verschil als je de apparaten reset en daarna opnieuw met het netwerk verbindt? Ik raad je ook aan om de Experia Box een volledige reset te geven. Dan begin je ‘schoon’, ik ben benieuwd of dat helpt. Vul je daarnaast ook je forumprofiel zo volledig mogelijk in? Dan kan ik je gegevens erbij pakken. Er zijn meer signalen sinds de laatste update van de Experia Box en er wordt onderzoek gedaan, dus dan is het handig om je gegevens bij de hand te hebben.


@Alex2020 Ik heb nog geen nieuwe reactie van je gezien, ik hoop dat dat een goed teken is. Daarnaast ook even een stukje nieuws over de laatste update van de Experia Box V10a. Er wordt een nieuwe versie van de laatste update uitgerold in de komende twee weken. Je kunt 'm versneld al krijgen door je Experia Box een volledige reset te geven. Als je vragen hebt of als ik iets voor je kan doen, laat het gerust weten. 


@Alexandra , ik had geen melding gekregen dat er weer een antwoord was. Dus niet gezien. Het probleem is inmiddels opgelost. Maar door een oude trick. Ik heb nog een oude computer die op 2,4 GHz loopt. Daarmee kon ik de stik aanmelden. Maar niet op het gewone wifinetwerk omdat daar de beveiliging te sterk is. Ik heb hem nu op mijn gastnetwerk aangemeld. Dus finger crossed dat hij niet weer afgekoppeld word. 

En de Experia Box had ik ook een volledige reset gegeven wat weer problemen opgeleverd heeft. Ze bleef hangen dus een monteur is ingepland gewest. Maar ik kon het laat in de  zaterdag avond toch nog zelf oplossen. Zondag wilde ik de monteur afzeggen. Geen monteur voor uw ingepland. Maar voor de zekerheid met de klantenservice gebeld. “Nee mevrouw ik zie hier ook geen monteur voor uw staan”. Prima. Maandag ochtend wakker gebeld van de monteur. “Ik kom nu eraan. Ben zo bij uw”. Gelukkig kon ik hem aan de telefoon nog afzeggen. Dus KPN het loop niet alles zo soepel bij uw!!!


@Alex2020 Fijn dat je een tussentijdse oplossing gevonden hebt! En dank voor het delen 🙂 Mogelijk hebben andere forumbezoekers er ook iets aan. Intussen kan je gewoon de nieuwe versie van de update afwachten, zeker aangezien de vorige keer het resetten niet goed gedaan heeft. 

De afspraak met de monteur en het contact daarover liep het ook niet soepel lees ik 😞 Wél fijn dat hij je van tevoren belde, zodat je het in ieder geval wist! Maar da's niet hoe het gewoonlijk hoort te gaan. Is alles wel goed afgelopen tijdens en na de afspraak?