Skip to main content

Hallo beste allemaal, hier een vraag die misschien wel bij meerdere van jullie voorkomt. Sinds afgelopen vrijdag is bij ons de router voorzien van nieuwe firmware (mesh) voorzien. Het betreft hier de experia box V10A. Sinds die tijd valt de wifi na een korte tijd uit. Je kan zien dat de ontvangst goed is maar kan ondanks dat geen werkende wifi krijgen. Waarschijnlijk ligt dit aan de Fritz Repeater 1200 die ik gebruik. Voor de router is geüpdatet werkte dit prima maar sinds die nieuwe firmware niet meer. Heb de Fritz er tussen uit gehaald en ja hoor weer gewoon wifi zij het op mindere snelheid (logisch). Ter info de router is wel bekabeld verbonden met de tv (die het steeds bleef doen overigens). En mijn telefoon en tablet bleven het ook gewoon doen (met of zonder Fritz. Nu heb ik gelezen dat de Fritz repeater ook via mesh aangesloten kan worden maar ik vind de instructie niet erg duidelijk. Heb een tijdje geleden ook de schotels van KPN geprobeerd maar die werkten ook niet (waarschijnlijk ook door mesh) En vond het ook lastig met de kabels. De Fritz steek je gewoon in het stopcontact en huppetee het werkt. Kan iemand mij hier mee op weg helpen. Alvast bedankt.

De superwifi’s (witte schotels) moet je zoals het er nu naar uitziet, de 1e nog steeds bekabeld aansluiten, maar wel een stuk van je v10a vandaan, zodat ze elkaar niet gaan verstoren. Eerder was dit niet zo omdat de wifi op de v10a uit moest. De 2e superwifi (en 3e, 4e, enz) kun je draadloos plaatsen.

 

De Fitz repeaters sluit ik nooit aan dus zou ik ook moeten opzoeken.


Er zijn meer apparaten die na de update van de v10a niet goed meer verbinden. De Nefit Easy lees je veel hier op het forum werkt ook niet meer. Ik vrees dat de Fritz repeater ook slachtoffer geworden is.

Als u geld gaat uitgeven kunt u misschien beter een fritzbox aanschaffen dan de SuperWiFi's. 


Bedankt voor jullie antwoord en sorry voor de late reactie. Dat had zijn oorzaken. Als ik jullie antwoord zo lees wacht ik eerst nog even af wat de glasvezel oplevert die zeer binnenkort bij ons wordt aangelegd. Wel jammer dat de repeater niet meer werkt maar het is niet anders. Na de glasvezel aansluiting ga mij beraden wat verder te doen. Nogmaals dank, weet nu in ieder geval dat het niet aan mij lag.


Hallo @bueno60 , het feit dat je binnenkort op glasvezel overgaat verandert technischniets aan het wifi-gebeuren, daar kun je rustig nu al mee van start gaan.

 


Ik zal mij eens oriënteren wat het beste optie zal worden. Bedankt voor je advies.Â