Skip to main content
Vraag

Na update heel vaak geen internet op ipad en iphone (ondanks wifi-verbinding)

• 10 december 2024
  • 39 reacties
  • 409 keer bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

Forum|alt.badge.img+3

Beste ​@wjb en KPN, 

Dat meen ik ook uit de artikelen af te leiden. Maar ik heb ondanks de update nog oude firmware. Ik begrijp dat dat een soort tussenupdate is. Vraag me af of het goed draait op mijn firmware-versie. Ik heb nog wel even de tijd gelukkig. Dank je voor het meedenken! Fijn!

Forum|alt.badge.img+3

Dag allen, 

Ook ik heb een hoop ellende gehad (gehad, hoop ik) na de update van begin dec 24 van de V10 (ander topic destijds voor aangemaakt). De “oplossing” bij mij was om de wifi-versterker er tussenuit te halen. Sinds die tijd geen problemen meer met internet.  Dat wil ik dus als tip meegeven. Neemt niet weg dat het wel vreemd is,ik heb nu geen internet op het balkon, daar moet ik nog een oplossing voor vinden (maar het is nog geen zomer … ;-)) Bij mij werkte mail ook niet meer goed, omdat de poorten zijn veranderd. Heeft me (als leek) ook heel veel tijd gekost. Ik ben al jarenlang een tevreden klant, maar met deze update was ik niet gelukkig. 

• 3404 reacties
  • 1 januari 2025

@Forumgebruiker62 de WiFi versterker moet je gewoon weer kunnen gaan gebruiken natuurlijk. Welk model heb je?

Forum|alt.badge.img+3

Beste ​@Marlon92,

De wifi-versterker is de volgende TP-LinkTP-Link TL-WA854RE - Range Extender - N300. Zie ook: 

Ik verwijs maar naar dit topic om te voorkomen dat ik dit topic ‘vervuil’ met problematiek die misschien helemaal niet aan de orde is.

KPN heeft me destijds ook gevraagd om een apart topic aan te maken, omdat mijn probleem toch anders was dan daar waar ik het in eerste instantie had gemeld. Dat begrijp ik overigens wel van KPN want dan zien ze door de bomen het bos ook niet meer. Ik zit nu aan een of meerdere superwifi punten te denken, maar daar zit wel een ander kostenplaatje aan als ik het vergelijk met de versterker die ik heb en die voldeed dus prima voor mijn (relatief kleine) balkon. Over de superwifi lees ik ook wisselende ervaringen. Vandaar dat ik nog twijfel. Mocht u nog tips hebben dan hoor ik het graag (in mijn eigen aangemaakte topic). Dank!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23420 reacties
  • 6 januari 2025

Hi Forumgebruiker, ik heb bovenstaande reacties verplaatst naar dit topic, dan blijft het inderdaad overzichtelijker. 

Het blijft inderdaad vreemd dat het zonder die extender goed werkt. Heb je ook geprobeerd om de extender helemaal te resetten en daarna opnieuw aan de modem te koppelen? 

Forum|alt.badge.img+3

Dag ​@Alex van KPN,

Voor zover ik dat kan nagaan heb ik dat gedaan, ervan uitgaande dat ik (als leek) het goed heb uitgevoerd.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23420 reacties
  • 8 januari 2025
Forumgebruiker62 schreef:

Dag ​@Alex van KPN,

Voor zover ik dat kan nagaan heb ik dat gedaan, ervan uitgaande dat ik (als leek) het goed heb uitgevoerd.

Laten we dit toch voor de zekerheid controleren. Heb je dit als volgt gedaan? 

Als dit gedaan is kan het weer opnieuw worden aangesloten op de KPN modem. Na de reset zijn dit de standaard gegevens van de extender. Maar eerst kun je het proberen door eerst op de KPN modem de WPS knop in te drukken en daarna dit ook op de extender te doen. 

Plaats de extender niet te ver weg van de modem. 

Forum|alt.badge.img+3

Dag ​@Alexandra van KPN en ​@Alex van KPN,

Ik heb nogmaals geprobeerd om de wifi versterker van TP Link aan te sluiten nadat ik hem eerst een resset heb gegeven zoals hierboven omschreven (het mooie weer komt er nl weer aan :-)) . De versterker werkt gewoon in die zin dat de diverse lampjes branden. Ik heb dat nog eens extra gecontroleerd via de tp link app tether. Resultaat: “werkt prima”. Ook op het modem branden alle lampjes goed. Desondanks na een hele korte periode  (binnen een half uur) al geen internet meer op de telefoon en ipad. Haal ik de versterker er weer tussenuit dan werkt het wel goed in huis. Maar dan heb ik dus geen (goed) internet op mijn balkon/terras (terwijl dat voor de update jarenlang goed werkte met de versterker). Ik vind dat toch wel een vervelende bijkomstigheid van de update.  Ik krijg een beetje het gevoel dat je min of meer “gedwongen” wordt tot de aanschaf van superwifi. Op zichzelf wil ik dat dan nog wel overwegen, maar als ik de berichtgeving daarover lees op dit forum, is het nog maar de vraag of ik daar mee geholpen ben. Ik zie dat mensen vergelijkbare problemen met superwifi hebben na de update. Ook vraag ik me af of superwifi werkt in combinatie met v10 en of ik daar dan 1 of 2 wifipunten voor moet aanschaffen. Dat maakt qua kosten natuurlijk ook nog wel uit. 
Graag hoor ik van u of er nog oplossingen zijn om met mijn versterker toch dekkend internet te krijgen en zo nee wat dan in mijn geval het beste alternatief is. Extra kosten maken zonder dat het dan wel werkt, is namelijk zonde.

Bedankt voor de hulp en moeite!

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Já, gelukkig komt het mooie weer er weer aan ​@Forumgebruiker62 😁 Heeeeerlijk!

Ik zou haast denken (vermoeden, dus) dat de TP Link extender stuk is of niet lekker meer werkt. Aangezien het zonder wel goed werkt. Heb je nog garantie op de extender? Je zou een poging kunnen doen om contact te zoeken met TP Link, voor de garantie en eventueel voor tips vanuit hun kant. Of stel dat je een kans ziet om de extender even te testen bij familie of bekenden, dat is ook een manier om 'm te testen.

Je kunt voor SuperWifi kiezen, maar je bent zeker niet verplicht om daarop over te stappen. Je bent vrij om een wifiversterker te kiezen die jou het beste past. Misschien nog wel leuk voor de weet, je kunt SuperWifi ook huren.

Forum|alt.badge.img+3

@Alexandra van KPN 

Het is nog steeds niet opgelost en eigenlijk vind  iik het ook wel vreemd dat KPN steeds probeert het probleem elders neer te leggen. Nu zou het weer aan TP link liggen. ik heb alles gecontroleerd via de app van TP link en alles lijkt correct. Het is en blijft een feit dat ik alle problemen ervaar na de update. Bovendien lees ik op het forum ontzettend veel dezelfde berichten. Kortom, dat er veel mensen zijn die problemen ervaren na updates. Als leek denk ik dan toch dat het bij KPN ligt en zou ik proberen om het via updates of andere oplossingen op te lossen.

Vandaag ook weer problemen met internet. Met de Wifi manager kom ik ook niet verder en dit keer zit de versterker er niet in. Zo langzamerhand wordt het toch wel vervelend. Ik ben dit niet gewend van KPN en ben over het algemeen een tevreden klant.

Forum|alt.badge.img+3

@Alexandra van KPN 

ik krijg net een bericht van KPN via sms dat er een storing is, dus dat kan verklaren waarom ik vandaag geen internet heb. Het probleem Van het ontbreken van internet op mijn terras blijft echter bestaan na de update. De relatie met de versterker zie ik niet. Mijns inziens is dat toch echt gerelateerd aan de update.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Forumgebruiker62 Goed dat je de sms ontving over de storing dus. Hoe gaat het nu met de verbinding? 

Ik begrijp je standpunt wat de wifi versterker betreft, maar zonder uitproberen en testen kunnen we alleen maar gissen. En daarmee komen we niet ver. Vandaar mijn vragen of je wat dingen kunt uitproberen. Want zonder de TP Link versterker werkt het goed, toch? 

Forum|alt.badge.img+3

@Alexandra van KPN  dank voor het bericht. De storing was gelukkig nog wel een keer verholpen. Als ik de versterker niet gebruik dan werkt alles prima binnen, buiten op het balkon/terras niet. Als ik de wifiversterker terug zet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw verbind met de router, heb ik paar minuten internet en dan wordt het overal (zowel binnen als buiten) zeer slecht. Kijk in dan in de app van tp link dan is alles gecontroleerd en prima. Dat wordt ook letterlijk zo weergegeven.  De wifi-versterker zelf laat op het display ook geen vreemde dingen zien. Dus als leek weet ik niet wat ik nu verder moet doen. Ook gebeld met jullie en diverse keren de Wifimanager aan het werk gezet, maar dat werkt dus maar (heel) even…. Het enige waar ik het zelf aan kan koppelen is de update, want sinds die tijd is er dus geen “goede match” meer tussen de router en de versterker. Ik vind het wel heel opvallend dat er op het forum ontzettend veel mensen zijn die melding maken van problemen met versterkers dan wel wifi punten na een update die recent heeft plaatsgevonden. Dat sterkt me in de gedachte dat het dus aan de update ligt. Ik heb ook wel gedacht om wifipunten te kopen, maar daar schiet ik dus denk ik niet veel mee op. Ik begrijp dat het ook vervelend is voor KPN en dat het casuïstisch is, maar ik hoop dat u er ook begrip voor hebt dat ik als leek er wel mee word geconfronteerd dat het voor de update allemaal prima werkte en na de update dus niet en dat ik al van alles heb geprobeerd en er veel tijd in heb gestopt om het op te lossen. Daarbij is/was het internetprobleem niet het enige probleem. Ook mijn mail was helemaal van slag. Gelukkig heb ik nog wel internet in huis als ik de versterker niet gebruik, maar ik wil het dus graag ook op het terras hebben zeker nu het mooie weer op komst is.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik begrijp helemaal wat je zegt en bedoelt ​@Forumgebruiker62. Voor wat betreft de wifiproblemen die je veel voorbij ziet komen, dat heeft veel te maken met een update voor de betreffende wifiversterkers. Niet met het modem. In die gevallen zijn er instellingen, in de wifiversterkers die aangepast moeten worden. Jouw TP Link is geen KPN wifi versterker, dus dat gaat niet op.

Nog wel één andere suggestie. Jouw TP Link is een apparaatje in het stopcontact, dat via wifi verbinding met jouw Experia Box V10 maakt. En als ik 't goed zie in de link die je eerder deelde, werkt jouw versterker alleen via het 2,4 GHz wifinetwerk. Mogelijk gaat het in de communicatie niet goed tussen de Experia Box en je TP Link. Het kan dan helpen om Extra Wifi(2,4 GHz) in te stellen in de Experia Box. Zo gauw je dat gedaan hebt, kan je handmatig via de instellingen van de TP Link verbinding maken met dat extra wifi netwerk. Ik ben benieuwd of het dan goed gaat.

De uitleg over Extra Wifi instellen vind je hier:

Reageer