Skip to main content

Hallo,

Na mijn vakantie in Turkije heb ik een vreemd probleem met youtube op de tv. Ik krijg nl turkse reclame en aanbevelingen op de youtube app op mijn Android tv. Dit terwijl de instellingen op Nederland staan en mijn tv uiteraard niet in Turkije is geweest.

Ik heb zelf het idee dat mijn thuis ip adres op de een of andere manier gekoppeld is geworden aan turkije ipv Nederland. Dit denk ik omdat als ik mijn tv via de 4g hotspot van mijn telefoon verbind alles wel normaal werkt. 

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Bellen met kpn bood geen oplossing 

Mvg Eric

U hebt in Turkije gebruik gemaakt van uw Google account. Met een browser ingelogd, gmail gebruikt via een hotspot of in het hotel… en YouTube is van Google. Het gevolg ziet u.

Ik had hetzelfde toe ik in Spanje was geweest. Staat dus los van uw IP adres maar betreft gebruik van uw Google account.

Gewoon negeren. Na enige tijd krijgt u gewoon weer advertenties van bol.com, Coolblue en dergelijke.


@Ernst-Jan hoe verklaar je het dan dat het meteen weg is als ik de tv via 4g hotspot verbind? En meteen weer terug is als de verbinding weer via het thuisnetwerk gaat? 


@Ernst-Jan hoe verklaar je het dan dat het meteen weg is als ik de tv via 4g hotspot verbind? En meteen weer terug is als de verbinding weer via het thuisnetwerk gaat? 

Op de TV via het thuisnetwerk niet toevallig Turkse websites bezocht of gebrowsed? Ter voorbereiding van de vakantie of zo?

Verder heb ik ook geen idee. 


@Ernst-Jan hoe verklaar je het dan dat het meteen weg is als ik de tv via 4g hotspot verbind? En meteen weer terug is als de verbinding weer via het thuisnetwerk gaat? 

Op de TV via het thuisnetwerk niet toevallig Turkse websites bezocht of gebrowsed? Ter voorbereiding van de vakantie of zo?

Verder heb ik ook geen idee. 

Nee niet echt. Alleen de website van het reisburo om de reis te boeken en die is Nederlands. Dus geen idee hoe het kan dat ik nu reclames in de turkse taal krijg en dat turks gesproken content tussen de aanbevelingen staat.


Ha @Eric89, hopelijk heb je een fijne vakantie gehad! Ik ga er voorzichtig vanuit dat het klopt wat Ernst-Jan zegt. Mocht je er met een week of twee nog steeds tegenaan lopen, zou je eens kunnen proberen om de app te verwijderen of terug te zetten naar de fabrieksinstellingen o.i.d.?


Hoi @Marcia_ 

Vakantie was fijn! 😀

Dit probleem inmiddels niet meer…

Voor de duidelijkheid ik krijg reclame en aanbevelingen in de turkse taal en niet over turkije van bijvoorbeeld een reisbureau.

Heb ondertussen de tv en de router opnieuw geïnstalleerd. Probleem blijft bestaan... Verbind ik de tv met de 4g hotspot van mijn telefoon is het weg eveneens als de tv met de wifi van de buurvrouw verbonden is. (In beide gevallen ben ik op de tv gewoon ingelogd met mijn google account)

Inmiddels durf ik voor 99% zeker te zeggen dat het ip adres gerelateerd is.(ergens in een database is mijn thuis ip adres aan turkije gekoppeld) Alleen hoe los ik dit op?


Het is in ieder geval niet iets wat KPN aan kan passen helaas! Hopelijk is het binnen een paar weken opgelost. Je zou nog eens navraag kunnen doen bij Google. Ik begrijp dat dit onlogisch klinkt, omdat het alleen op je eigen vaste aansluiting gebeurt, maar het is niet iets wat aan de kant van KPN zit.