Skip to main content

Ik zag dat sinds een tijdje ons abonnement is bijgewerkt naar 200/200 up en download. :)

Na diverse speedtesten blijkt dat we niet hoger dan 100Mbit komen, zowel bekabeld als Wifi (Al is Wi-Fi niet de meest betrouwbare test)

Nu meen ik mij te herinneren dat we een afspraak moesten maken voor een monteur, maar omdat niet bekend was waarom zijn wij hier nooit op in gegaan. Zou het kunnen dat de NTU maar 100Mbit/s kan waardoor we nu tegen deze beperking aanlopen? 🙂 De WAN-Interface van de Experiabox zegt ook op 100M Full Duplex te draaien. Ik hoor het graag!

Dat is goed mogelijk! Wil je eens een foto maken van je aansluiting?


Het betreft een zwarte NT die zit gekoppeld aan een Experiabox V10. De glasvezel-aansluiting ligt er volgens mij sinds 2012 dus de NT zit er ook al even op. :)

 


Dit is zo te zien nog een oude 😃 Je kan het beste inderdaad een monteursafspraak maken voor een nieuwe. Dat kan telefonisch of door je profiel hier in te vullen. Via de telefoon gaat echter wel sneller.


Dan klopt mijn vermoeden dus, ik wacht eventuele reactie van een moderator nog even af. (Profiel is ingevuld) Anders leggen we contact :)


welke catX kabel wordt gebruit voor de connectie?


De kabel tussen de NT en de Experiabox V10 is een Cat5e kabel (Origineel van KPN), dat moet voldoende zijn t/m 1Gb/s

 


heb je nog een andere kabel in huis die zou je eventueel nog kunnen test

 

maar ik vermoed dat het afwachten is op een monteur


Ik denk ook dat het wachten is op dat laatste, los van de snelheid die niet hoger dan de 100Mbit/s komt zijn er verder geen problemen met traag internet. Anders is dat nog een laatste optie. 


De reactie van @robinjoo1 gaan we toch eerst proberen, vermoedelijk is het type NTU een Packetfront. Het lampje van de ethernet brand immers oranje, al is dat al jaren het geval. 


laat het vooral weten ;)


Oranje lampje wil zeggen dat je nog bent aangesloten op een EOF verbinding (tot 100mb)

Hier had een monteur je over moeten zetten naar een GOF (tot 1000mb) verbinding in de wijkkast. Dan word dat oranje lampje groen.

Die NT lijkt me niks mis mee. Simpele migratie opdracht buiten is voldoende. Wel vreemd dat je abonnement dan wel 200mb aangeeft.


@DennisA78, dank voor de toevoeging! Dat zegt al meer over de verbinding. We hebben lang 100/10 via Glasvezel gehad geloof ik, dus daarvoor was die 100Mbit/s EOF-verbinding in principe voldoende. Recent zagen wij in de KPN portal dat dit is opgehoogd (Geen idee sinds wanneer) tot 200/200 alleen was dat thuis nog niet te merken, als de verbinding in de wijkcentrale nog niet is omgezet verklaart dat dus al een hoop.


Ik heb zojuist met KPN gebeld, de eerste keer kreeg ik door dat het glasvezel-kastje moest worden herstart incl. Eperiabox en dat heeft het probleem niet opgelost. Tweede keer bellen heeft als resultaat dat ik contact moet leggen met KPN-Netwerk voor een betaalde monteur. Stuurt KPN hiervoor geen monteur? Wellicht dat een moderator dit leest.


@KPN-Klant-02 Er is inderdaad een KPN moderator die dit leest. 

Ik heb je gegevens er bij gepakt en inderdaad vastgesteld dat er iets niet helemaal goed is gegaan. 

Je "profiel" staat nog op 100 Mbit, terwijl dit administratief wel 200 Mbit is. Ik heb een bericht doorgezet naar mijn collega's. 

Die gaan hier zo snel mogelijk mee aan de slag! Zodra ik eerder meer informatie ontvang zal ik het hier zo snel mogelijk delen! 


@Rutger_ Dank voor je reactie en fijn dat je hebt geconstateerd dat iets niet helemaal goed is. Ik wacht verdere reactie van jullie kant af. :)


@Rutger_ Ergens deze week is onze verbinding korte tijd offline geweest en is ons oranje lampjes op de NT bij “Ethernet” veranderd in groen. Daarna hebben we opnieuw een speedtest gedaan en komen we wel rond de 200 Mbit uit. Klopt het in jullie systemen nu ook? Dank voor zover! :)


Hoi @KPN-Klant-02  hij staat nu goed inderdaad! Fijn dat alles nu goed werkt!