Skip to main content

Een vraag voor mijn ouders (80+). Ze zijn van Zoetermeer naar Den Haag verhuisd en hebben KPN meegenomen. Ik heb het modem aangesloten, de telefoon aangesloten en het KPN-kastje met de KPN 1200 set.

De telefoon en het kastje vallen om de haverklap uit. Mijn moeder heeft nog wel de KPN gebeld maar daar wordt gezegd dat de lijn goed is. Is het modem misschien niet 100%?

Hebben mijn ouders nog “recht” op een gratis monteur die normaal gesproken bij een verhuizing wordt aangeboden?

Zo niet, wat zijn de volgende stappen.

 

Mvg,

Peter

Hallo @peter.brit ,

Hebben ze misschien een ouder modem? (V7, V8 of V9)

Dan kun je zelf vanaf hun huisadres een nieuw modem aanvragen.  

Dat kan via deze link: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm


Hoi @Noordzee dat is een goede maar ik denk dat het een V12 is. Hij is in ieder geval zwart.

Gr,

Peter


Gisteren weer even bij mijn ouders geweest en mijn eigen vaste telefoon meegenomen. Hetzelfde euvel en ik weet zeker dat mijn telefoon het goed doet.

Na een paar keer de Experiabox te hebben gereset, doet de telefoon het weer. De telefoon (basisstation) staat trouwens sinds de verhuizing in de meterkast omdat er in de woonkamer geen aansluitpunt is. De draden zitten achter afdekkapjes en ik heb verder nog geen tijd gehad om daar naar te kijken.

Maar omdat het basisstation naast de Experiabox zit, en toch storingen geeft, kan het dan zijn dat de Experiabox niet helemaal goed is?


Ik heb eerder het idee dat je de oplossing moet zoeken in een andere plek voor het basisstation van de telefoon. Dat ding hoort niet in de meterkast te staan. 


@peter.brit Hi Peter, niet fijn dat de vaste telefoon bij je ouders nog niet lekker werkt. Ik zie dat @Noordzee al toegesneld is om met je mee te denken.

Heb je zijn laatste suggestie nog gezien en kunnen uitproberen? Mijn eerste vermoeden is ook dat verplaatsen van het basisstation een goed idee is. Zeker aangezien de verbinding al voor je nagekeken is door onze klantenservice, en deze goed was volgens de test. Als het modem niet goed zou werken, zien ze dat ook meteen in zo'n test. Ik ben benieuwd hoe het gaat als je het toestel (tijdelijk) verplaatst.


Dat is nou net het probleem, er is geen aansluitpunt in de woonkamer. En ik had gezocht en heel vaak is aangegeven dat het geen probleem zou mogen zijn om het basisstation in de meterkast te zetten.

Ik kan wel even tijdelijk met een lang snoer het basisstation buiten de meterkast plaatsen.


@peter.brit Het is een goede test om mee te beginnen. Dan weet je of daar daadwerkelijk het euvel zit.

Je kunt er voor kiezen om een installatiemonteur in te plannen voor hulp bij het (anders) aansluiten van de telefoon. Er zijn kosten aan verbonden, en als hij het toestel elders voor je moet aansluiten is de kans groot dat er meerwerk bij komt. Je leest er alles over op voorgaande pagina.