Skip to main content
Beantwoord

Na verhuizing van glasvezel naar DSL pakt modem signaal niet op

• April 19, 2025
  • 7 reacties
  • 152 keer bekeken

Ik ben verhuisd van een huis met glasvezel naar een huis waar enkel een Isra aansluiting aanwezig is. Ik heb hierbij de router mee genomen en een bericht gehad van kpn dat alles overgezet kan worden. Echter blijft het internet lampje knipperen en krijg ik geen verbinding. De Isra aansluiting is gecontroleerd en deze aansluiting (blauw/rood) lijkt te kloppen. De telefoon kabel zit netjes in de DSL poort van de box 12.

bij het inloggen op de router geeft deze echter geen internet signaal aan met type verbinding:glasvezel. 
moet deze op een andere manier weer op dsl worden gezet om dit werkend te krijgen?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Je zou met een schroevendraaier jouw aansluiting kunnen aanpassen naar aderpaar 2, (zie foto) soms is hij daar op aangesloten. Indien dat niet werkt is het bellen met KPN en een monteur vragen. Je hebt het verder goed aangesloten en complimenten voor de duidelijke foto’s bij je probleem. Dat helpt een hoop.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 19, 2025

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 19, 2025

Onder je aan/uit schakelaar op de achterzijde zit een leun gaatje, even met een paperclip het knopje in dat gaatje indrukken tot je modem gaat herstarten. Hiermee reset je het modem en zou deze na de herstart wel het DSL Signaal moeten zien.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 19, 2025

Helaas werkt het herstarten ook niet bij het oppakken van het DSL signaal 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • April 19, 2025

Je zou met een schroevendraaier jouw aansluiting kunnen aanpassen naar aderpaar 2, (zie foto) soms is hij daar op aangesloten. Indien dat niet werkt is het bellen met KPN en een monteur vragen. Je hebt het verder goed aangesloten en complimenten voor de duidelijke foto’s bij je probleem. Dat helpt een hoop.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

​@Rico2210 welkom op de KPN Community. Is het nog gelukt? Als de tips van ​@Ik_Combineer niet werken dan zou ik inderdaad ook even contact zoeken met de klantenservice en een afspraak inplannen voor een monteur.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 23, 2025

Goedemiddag! Allereerst bedankt voor te tips. Helaas heeft het niet gewerkt en heb ik contact gehad met KPN. Ik vermoed dat er geen signaal op beiden kanalen binnenkomt. Morgen komt er een monteur kijken en dan hoor ik meer. 
Ik zal laten weten hoe het afloopt!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dan hoop i dat alles snel in orde komt Rico!