Skip to main content

Hallo,

onlangs ben ik verhuisd en heb ik mijn kpn abonnement mee genomen. Het overzetten volgens het stappenplan ging soepel, maar sindsdien laden inlogpagina's vaker niet dan wel.

Gewone internetpagina's zijn geen probleem, maar zodra we een pagina aanklikken met een inlog (bank, webwinkels, e-mail, etc.) laadt de pagina niet.

 

Het modem opnieuw opstarten of de wifi op het bewuste apparaat uit- en aanzetten helpt soms, maar nooit lang.

Het probleem treedt niet op als we een mobiele telefoon als hotspot gebruiken.

Waar ligt dit aan en hoe lossen we het op?

Hoi @MDankers, welkom bij ons op het forum. Dat is een gek probleem wat je ervaart, er worden hele specifieke pagina's niet geladen blijkbaar. Is dat nu nog steeds het geval, of is het nu verbeterd?

Heb je het modem al eens een reset (stap 2) gegeven?

Heb je zelf instellingen aangepast, zoals bijvoorbeeld DNS servers?


Dag Jasper,

Na de verhuizing heb ik de installatiehulp van de KPN site gebruikt en verder geen instellingen etc. gewijzigd.

Zojuist hebben we het modem gereset naar fabrieksinstellingen. Ook nu ervaren we hetzelfde probleem.

Kan dit te maken hebben met een soort datalimiet? Het probleem lijkt (vaker) op te treden als we met meerdere mensen gebruik maken van het netwerk (2 of 3, maximaal 4). Dit probleem hebben we nooit ervaren op het oude adres, met hefzelfde abonnement.

 

Groeten,

MDankers


Wat gek dat het nog steeds is @MDankers. Er is geen limiet voor dat soort dingen, dus er speelt iets anders lijkt het. De vraag is alleen wat. Is het bij alle inlogpagina's waar je heen gaat, of is het bij een aantal specifieke websites waarbij dit optreed?


Nieuwssites laden zonder probleem, maar bijvoorbeeld een bol.com of online bankieren niet. Ook op afstand op een bedrijfsnetwerk inloggen lukt niet via de wifi. Overstappen op een mobiel netwerk via een mobiele hotspot lukt vervolgens wel.


Het lijkt echt alleen bij de pagina's te zijn die een extra beveiliging hebben dus. Dat is niet iets waar wij vanuit het netwerk iets mee controleren, dat gebeurt in de browser zelf. Welke browser gebruik je en heeft deze plug-ins geïnstalleerd? Zo ja, zou je die kunnen verwijderen? En zou je de cookies en tijdelijke internetbestanden ook kunnen verwijderen in de browser? Dan geven we die een verse start en kunnen we het daarmee ook testen.

Ook kan je het Wifi-netwerk vergeten in het Netwerkcentrum, en daarna opnieuw verbinding maken met het netwerk. Het kan zijn dat daarbij ook iets niet helemaal goed staat, door dat opnieuw te verbinden hebben we ook daar een schone lei.