Skip to main content

Helaas is onze soap m.b.t. het installeren van de glasvezelaansluiting nog steeds niet voorbij.

Vandaag hadden wij een afspraak staan met een monteur die hier enkele weken geleden ook al was geweest. O o o, hij vond het schandalig hoe wij door de zzp monteurs van kpn behandeld waren. De vorige keer was het namelijk de 4e keer dat er WEER, deze monteur dus, een monteur kwam kijken en onverrichter zake vertrok.

Hij zij dat hij het toen niet kon oplossen, maarrrrr dat als hij weer terug zou komen, vandaag 27-08 tussen 12 en 15 uur, dan zou alles gefikst zijn.

Hiervoor extra thuisgebleven, maar al wie er kwam..... geen monteur gezien.

Dit alles is gvd te triest voor worden en heeft mij nu alles bij elkaar 5 halve verlofdagen gekost.

Zeg kpn, wie gaat al die verloren tijd betalen eigenlijk? 

Ik hoef iig geen glasvezel meer en denk er serieus over na om, ondanks de voordelen die ik nu heb, kpn te verlaten. Een ding, klanttevredenheid boeid dit bedrijf niet, want ja ik ben maar één klant tussen al die andere klanten.

En beste kpn, ga me nu niet vragen voor nog een afspraak want dit geintje heeft mij al genoeg gekost.

Groet, Adri

 

 

 

 

Aangesloten worden is soms wel eens een zeer hobbelige weg te lezen in sommige forum verhalen.

Een positieve hint is wel dat als het signaal er eenmaal is dat er dan ook jarenlang niets meer wegvalt.


Wat is de situatie bij u? U heeft verbinding via de telefoonlijn? En wilt naar glasvezel? Dat is onlangs bij u aangelegd? 


Ben zeer benieuwd waar dit misgaat.

Zou je als je dit nog niet hebt gedaan je profiel willen aanvullen (alleen zichtbaar voor de moderators) zodat 1 van de moderators kan nakijken waar dit misgaat ?


Klinkt als, nu verbinding op de koperkabel en de bedoeling is om naar glasvezel overgezet te worden.

Klinkt ook als, dat er geen signaal binnenkomt op je glasvezelaansluiting,  en dat NetwerkNL dat moet oplossen, klopt dat?

 

en heeft mij nu alles bij elkaar 5 halve verlofdagen gekost.

Zeg kpn, wie gaat al die verloren tijd betalen eigenlijk? 

 

Toevallig laatst iets vergelijkbaars bij de rijdende rechter geweest. Kun je niks mee.


Ik zie nu dat er 2 Dennissen zijn. En beide KPN monteur. Heel verwarrend allemaal  🥴


Dag DennisK86,

Je vraagt dit aan te vullen bij mijn persoonlijk profiel. Hoe moet ik dat doen?

Bedankt alvast voor je reactie.

Maar waar gaat het mis. Hieronder alvast een van de, nee jullie problemen.

* Communicatie 

Groet,  Adri


Dag DennisK86,

Je vraagt dit aan te vullen bij mijn persoonlijk profiel. Hoe moet ik dat doen?

Bedankt alvast voor je reactie.

Maar waar gaat het mis. Hieronder alvast een van de, nee jullie problemen.

* Communicatie 

Groet,  Adri

 

Profiel 


Hmm.. Er gaat vermoedelijk inderdaad iets niet goed in de communicatie tussen KPNNetwerk(?) en ons. Zonde dat er een monteur voor niets aan je deur heeft gestaan en kan me de frustratie goed voorstellen @Aklstrl. Laat het maar weten als je je profiel hebt ingevuld, dan kijk ik met je mee. Postcode, huisnummer en klantnummer is voor nu voldoende:blush: . 


Dag Lisa,

De gegevens zoals gevraagd in jouw reactie van 29-08 zijn toegevoegd aan mijn profiel.

Ik ben benieuwd, maar zoals eerder aangegeven denk ik er nog even over na om binnenkort over 't stappen.

M.v.g.

Adri

Hmm.. Er gaat vermoedelijk inderdaad iets niet goed in de communicatie tussen KPNNetwerk(?) en ons. Zonde dat er een monteur voor niets aan je deur heeft gestaan en kan me de frustratie goed voorstellen @Aklstrl. Laat het maar weten als je je profiel hebt ingevuld, dan kijk ik met je mee. Postcode, huisnummer en klantnummer is voor nu voldoende:blush: . 

 


@Aklstrl Dit had ik niet verwacht, maar er staat helemaal geen glasupgrade order open? Dit betekent dat de monteurs die langs zijn geweest geen KPN-monteurs zijn maar monteurs van KPNNetwerkNL. Zij regelen de aanleg tot aan het aansluitpunt (zie afb 1). Heb je dit aansluitpunt al in je woning hangen? In dat geval kun je je abonnement aanpassen en kunnen wij je m.b.v. een monteur aansluiten op glasvezel. 

Voordat dit gebeurd, is het belangrijk om te weten waarom je steeds monteursafspraken nodig hebt:thinking: . Is er iets niet goed met de glasvezelverbinding? Dan moet dit alvorens in orde gemaakt worden. Anders komt onze monteur óók voor niets. En dat willen we natuurlijk voorkomen. 

Om duidelijkheid te krijgen over de status van je glasvezelverbinding kun je verhaal halen bij KPNNetwerkNL. Als zij aangeven dat je gebruik kunt maken van het netwerk en er dus signaal op de lijn zit, dan kun je je abonnement aanpassen naar het gewenste abonnement.  

 

 

Afb. 1) KPNNetwerkNL plaatst dit aansluitpunt

 


…………………………………..

Om duidelijkheid te krijgen over de status van je glasvezelverbinding kun je verhaal halen bij KPNNetwerkNL. Als zij aangeven dat je gebruik kunt maken van het netwerk en er dus signaal op de lijn zit, dan kun je je abonnement aanpassen naar het gewenste abonnement. 

 

@Lisa

Als je het klantnummer hebt kan jij toch ook met Netwerk bellen, en de verdere stappen aansturen?

Dit is een klant van KPN provider!

Waarom pakken jullie dit niet op, i.p.v. de klant zelf overal achteraan te sturen?

KPN netwerk contact


@Vlijm KPN en KPNNetwerk zijn, ongeacht de ‘KPN’ overeenkomst in de naam, niet dezelfde organisatie/bedrijf. Ik mag de ontvangen klantgegevens niet gebruiken om contact op te nemen met de klantenservice van KPNNetwerkNL. Pas als hier aanleiding voor is. Ik hoor je denken: Wanneer is hier wél aanleiding voor? Bijv; Als @Aklstrl er voor kiest bij ons te blijven én het abonnement omzet naar een 100/100 snelheid OF Hussel abonnement met glasupgrade. Dan komen wij in actie.

Om te voldoen aan de nieuwe internetsnelheid moet de aansluiting omgezet worden naar glasvezel. Wij plannen hier een monteur voor in. Als die op locatie constateert dat er iets mis is met de glasvezelverbinding, dan sturen wij KPNNetwerkNL aan om dit te repareren.

Als @Aklstrl er voor kiest om naar een andere (glasvezel) provider te gaan, dan is deze taak aan hun! 

Ik bied deze optie op voorhand niet aan, want het is een onlogische stap die onnodig veel tijd kost. Er is overduidelijk iets aan de hand waar meermaals een monteur voor is aangestuurd. Dus is de kortste route even bellen/chatten en verhaal halen. Bij overstappen is het dubbel verstandig om navraag te doen. Als je nieuwe provider levert op glasvezel, die op de datum van overstappen niet goed blijkt te werken, bestaat er de kans dat je -tot reparatie- zonder diensten komt te zitten.

Overstapservice is dan aan te raden, al zit er altijd een risico aan verbonden. 

 


@Lisa 

Bedankt voor je uitgebreide en inhoudelijke reactie. :thumbsup_tone3:

Maar.. @Aklstrl is toch een (aangevraagde) klant bij jullie?

Als ik zijn verhaal goed begrijp wil hij niet niet blijven, maar klant worden! En dat gaat (steeds) niet goed. Aanleiding genoeg lijkt me!

 


​​Graag gedaan ​​@Vlijm :sunglasses:. Bedankt voor je interesse.
Dat dacht ik eerst ook, maar dat is een verkeerde aanname van ons. @Aklstrl is een koperklant in een wijk waar nu glasvezel wordt/is aangelegd.  
​​​​​​

@Lisa

Als ik zijn verhaal goed begrijp wil hij niet niet blijven, maar klant worden! En dat gaat (steeds) niet goed. Aanleiding genoeg lijkt me!

 

Helemaal mee eens! Dit zou inderdaad een goede aanleiding zijn om in contact te komen met KPNNetwerkNL, omdat we dan afhankelijk zijn van de glasvezel. In glasvezelwijken sluiten we immers niet meer aan op koper. 
Op dit moment is er een BVDSL verbinding actief. Als overal glasvezel is aangelegd, krijgen koperklanten in de wijk vanzelf bericht om een afspraak te maken voor de omzetting (ook i.v.m. de toekomstige uitfasering van koper). Als een klant graag sneller gebruik wilt maken van de glasvezel, dan kan dit, maar moet het wel apart aangevraagd worden en in sommige gevallen het abonnement aangepast worden. :smile:

Cirkeltje is helemaal rond nu!Â