Skip to main content

Goedemiddag;

 

ik heb zojuist mijn wifi netwerrk van een andere naam en ww voorzien. Echter blijft de oude bestaan. Kan dit kwaad? En hoe kan ik deze verwijderen?

Hallo @Ravej 

Hoe heb je dat gedaan? Welke Experia Box heb je en heb je soms ook wifi versterkers van KPN?


Experia box v10 en geen versterkers


Gewoon via mijn kpn naar wifi instellingen en toen kon ik de naam en ww aanpassen


Dat klinkt alsof de servicetool geen verbinding maakt met het modem. Ik zou het modem eens resetten naar fabrieksinstellingen met de resetknop op de achterkant, hiervoor is een paperclip of een speld of iets nodig om deze in te drukken. Als alle lampjes uitgaan mag je deze weer loslaten. Dan zou er op den duur een blauw lampje moeten gaan branden, dit betekent dat ie verbinding maakt met onze servers. Dan zou die daarna wel de nieuwe naam moeten weergeven. Als ie dat nog steeds niet doet dan kan het zijn dat je het nogmaals op de servicetool moet invullen.

 

Heb je toevallig al je gegevens ingevuld op je profiel? Dan kan iemand van de klantenservice gelijk meekijken of die verbinding met ons systeem gemaakt is.

 

Als dat allemaal niet werkt kan je altijd inloggen op 192.168.2.254 en daar handmatig de wifi-instellingen wijzigen. Als je hier nog nooit in bent geweest kun je inloggen door het wachtwoordveld leeg te laten, het modem vraagt je dan wel een nieuw wachtwoord aan te maken. Dit wachtwoord dient om de beheeromgeving van het modem te bereiken.


Ik heb alles gereset alleen de oude netwerknaam staat er nog net als de nieuwe. 
 

ik heb ingelogd op de handmatige omgeving, echter staat hier de oude niet bij?


Als de oude netwerknaam hier niet op weergegeven wordt dan is die dus wel veranderd. Heb je misschien ergens in huis een wifiversterker staan? Misschien dat die nog op de oude naam uit aan het zenden is.


Nee dat heb ik niet.

 

ik heb gewoon de wifi naam veranderd. Ik zie nu wel bij geavanceerd staan dat beide namen aanwezig zijn. De nieuwe op 2.4 ghz en de oude op 5ghz. Kan ik hier iets aan aan of uitzetten? Misschien is bellen makkelijker?


Hoi @Ravej als je ingelogd bent op de Experia Box kan je ook daar de wifinaam en wachtwoord veranderen. Kennelijk heeft de servicetool alleen de 2,4GHz aangepast. Verander dan de 5GHz zelf.


En moet ik dan die 2,4 ghz verwijderen? Wil wel die naam namelijk

 


En moet ik dan die 2,4 ghz verwijderen? Wil wel die naam namelijk

Nee, die laat je gewoon staan. Alleen komt het soms voor, dat WiFi-apparaten (thermostaat, deurbel o.i.d.) moeite hebben met dezelfde naam op de 2,4 GHz en de 5 GHz. Dan kan je de namen beter verschillend houden.


Maar dan worden ze dus nog steeds allebei vermeldt als wifi in de lijst en dat wil ik niet?
 


Voor de duidelijkheid; op een of andere manier is de 5ghz blijven staan terwijl ik daar de naam van veranderd heb in de mijn kpn app. Ze hebben de nieuwe naam toegevoegd aan een apart 2,4 ghz.

 

ik kan blijkbaar de naam van de 5ghz handmatig aaanpassen via de link, maar ik zie dan nog steeds die 2,4 ghz en dag wil ik niet.


Ik snap jouw probleem niet helemaal.

Je kan als je ingelogd bent zowel de 2,4 GHz als de 5GHz instellingen veranderen. Zet ze beide op gewenste (dezelfde?) naam/wachtwoord. Laat de servicetool dan voor wat die is.
De Experia Box v10 zendt een signaal uit in beide WiFi banden.


Mijn probleem is het feit dat er als je verbinding wil maken er 2 wifi netwerken worden weergegeven. Dit moet er 1 zijn. Dus 1 moet uit de lijst weg. Hoe doe ik dat?
 

ik wil gewoon de oude situatie met een andere wifi naam thats it.


Of maakt dat niet uit als je aan beide dezelfde naam geeft? Staat dat je verbinding niet in de weg?
 


Volgens mij is het idd opgelost als ik beide op dezelfde geb en ww zet. Hij laat dan geen alternatief meer zien!


Prima resultaat dus. In het vervolg direct inloggen in het modem en de servicetool ‘vergeten’.


Wat fijn om te lezen dat de oorzaak zo snel gevonden is. Duidelijke uitleg @NHendriks, Klasse!
Toch bijzonder dat slechts één van de twee frequenties was gewijzigd via de servicetool :wink:
Mocht je in de toekomst weer ergens tegenaan lopen @Ravej, dan weet je ons te vinden.