Skip to main content

Het lukt mij niet om via de service tool in de juist omgeving te komen om netwerk naam en wachtwoord te wijzigen. De pagina blijft steken op zoeken naar Experia Box
Inloggen via IP adres van modum zelf lukt ook niet omdat de startpagina om een admin wachtwoord vraagt. Wat doe ik fout?

Hallo @Nell71,

Wat vervelend dat het allemaal niet lukt.  Welk modem heb je exact? 
Als je zelf inlogt via 192.168.2.254 dien je als je een v10 hebt, de eerste keer het wachtwoordveld leeg te laten en later een wachtwoord zelf te kiezen. Heb je de v10A, dan staat achterop het modem een '’Admin Password'’, die gebruik je om in te loggen. 

 


Gelukt! Vooral die tip waar ik password kon vinden heel nuttig. Dat kon ik niet ergens anders op dit forum vinden. Dank je wel!

 


@ChrisWissink zou je nog een keer kunnen helpen? Ik heb de netwerknaam en ww gewijzigd via het door jouw opgegeven IP adres. Dat werkt. ik zie nu bij beschikbare netwerken (bv op telefoon) de nieuwe netwerknaam. Echter de oude naam staat er ook nog steeds tussen! En de een of de ander geeft betere wifi, afhankelijk van welke verdieping in huis. Ik heb de ronde witte superwifi punten aan en uit gezet maar dat maakt geen verschil. Heb je een tip? We hebben de experia box V10A. Thanks!


Op de SuperWifi's kunt u inloggen via ip http://192.168.2.151. Althans... meestal is dat het ip. Als het niet lukt op dat ip, dan zult u op de Experiabox in moeten loggen. Daar vind u een lijstje met alle aangesloten apparaten. Waaronder ook uw SuperWifi's. Het ip waar daar bij staat moet je dan op inloggen.


Hallo @Nell71,

Je kan de superwifi punten is een harde reset geven door een dun voorwerp in het resetgaatje te prikken. Daarna zal de superwifi opnieuw alle data binnen gaan halen. 
De tip van @Nick83 kan ook, alleen is er geen vast ip adres voor. Althans bij mij werkt alleen 2.4 aan het eind en 151 aan het eind niet.  Maar voor het gemak zal ik kiezen voor een harde reset, thuis app downloaden en dan opnieuw de stappen doorlopen. 


@ChrisWissink welke router heb jij? Misschien geen Experiabox? 


@ChrisWissink welke router heb jij? Misschien geen Experiabox? 

@Nick83 
Ik heb een v10. Maar ik merk dat het bij de meeste mensen op een apart IP staat. . ;)


@Nell71 Welkom op het KPN Forum. Excuses voor de late reactie ben je er nog uitgekomen? Als ik nog iets voor je kan betekenen dan help ik graag! 


Beste Remco,

Ik heb de harde reset op de super wifi punten gedaan zoals @ChrisWissink tipte maar dat heeft niet gewerkt helaas. Als ik inlog op het door @Nick83 opgegeven Ip adres http://192.168.2.151. krijg ik geen toegang. Op dit IP adres 192.168.2.254 (via welke ik in het veld SSID de netwerk naam en ww gewijzigd heb) kan ik de superwifipunten niet vinden, ik heb geen idee nu hoe op die schotels ook de naam en ww te wijzigen. Ik heb net 42 minuten met de klantenservice aan de telefoon gezeten maar deze komen er ook niet uit. 

 


Hallo @Nell71,

Als je in de omgeving van 192.168.2.254 zoekt bij '’Lan Instellingen'’ en onderin op MEER. Dan staat in de lijst iets met de naam WiFI extender-???????, met een bijhorend IP adres. Kijk even of via het bezoeken van dat ip-adres in de browser in kunt loggen op de SuperWiFi punten.


Als ik inlog op het door @Nick83 opgegeven Ip adres http://192.168.2.151. krijg ik geen toegang.

Wat verstaat u onder "krijg ik geen toegang"? U krijg wel het login formulier op scherm?


@Nick83 Ik kan dus idd niet inloggen op het door jouw gegeven ip adres. Wel op 192.168.2.254. Alleen zie ik in deze omgeving (tabje connected devices) niet de Superwifi punten. Of kijk ik bij een verkeerd tabje? 

 


@Nick83 de pagina blijft laden, ik krijg niet het loginformulier op mijn scherm te zien. die krijg ik wel bij het IP adres eindigt op 54

 


@nick83 misschien heb ik het al gevonden op het 54 ip adres. moet ik bij WLAN > Guest Network de “edit” knop gebruiken en dan netwerknaam wijzigen? ik denk het wel…..
Moet ik dan SSID enablen?


@Nell71 Heb je mijn tip gevolgd? Die leid je naar de juiste pagina.


@Nick83 misschien heb ik het al gevonden op het 54 ip adres. moet ik bij WLAN > Guest Network de “edit” knop gebruiken en dan netwerknaam wijzigen? ik denk het wel…..
Moet ik dan SSID enablen?


@ChrisWissink ja, ik heb het juiste IP adres zoals door jouw opgegeven maar ik weet niet waar ik op die pagina bij de Superwifi punten moeten komen. ik vermoed guest network?


Hallo @Nell71,

Nee, je zit echt teveel in het modem. Je kijkt in het modem bij LAN Instellingen en zoekt daar bij aangesloten apparaten '’WIFI Versterker'’ op. Hier zit een IP adres aan vast, dus iets zoals 192.168.2.4 en hier kom je op een soortgelijke pagina als deze uit. 

 


@ChrisWissink dank je wel voor je hulp, ik heb het idd gevonden onder devices “ Wifi extender”  en met admin password op 1 vd superwifi’s heb ik netwerk naam en ww kunnen wijzigen. het lijkt nu opgelost. veel dank voor je geduld en uitleg. Daar kan de KPN klantenservice nog wat van leren. 


Hallo @Nell71,

Goed om te horen dat je het hebt kunnen vinden en het probleem op hebt kunnen lossen. 

We helpen je hier natuurlijk graag! Mocht je nog vragen hebben in de toekomst, stel ze gerust! 


Helaas heb ik toch nog een raadsel op te lossen in ons netwerk.
bij gevonden netwerken op mijn laptop en telefoon zie ik netjes onze nieuwe netwerknaam staan.
maar ook WE2….. er tussenstaan.
Dat is de wireless SSID van een van onze superwifi’s!
We hebben 3 Superwifi punten.
Als ik inlog op de Experia V10a zie ik er ook maar 2 staan, die WE2 niet!
Het superwifi punt dat WE2… heet brandt wel gewoon groen. Dit punt is aangesloten via een netgear switch. Bekabeld dus.
mijn vraag is hoe ik dat WE2 punt gekoppeld krijg op ons netwerk. 

 

 

 


Weet je zeker dat die Netgear een switch is? Wat is het type?


het is een router maar functioneert ook als switch (is door KPN installateur zo neergezet). wifi is uitgezet op netgear. De sonos is er ook op aangesloten en doet het prima! het type kan ik niet meer vinden. ik denk Nighthawk R8000 als ik op google zoek. Die R8000 zie ik overigens in het modem bij connected devices staan maar wanneer ik dat bijbehorende ip adres in de browser open: 

This site can’t be reached

….. took too long to respond.

 

 


Ok. Vervang deze maar door een echt switch, want dit is de oorzaak van uw "raadsel".


Reageer