Skip to main content

Ik heb net telefonisch contact gehad met KPN klantenservice maar daar wordt ik niet wijzer van. 

 

Ik heb de simpele vraag of de KPN Monteur het glasvezelmodem ook installeert, want die zit er namelijk niet in, in mijn woning.

Ik heb een module van Reggefiber in mijn meterkast met glasvezel daar op aangesloten. Maar een NTU (volgens mij heet dat zo) ontbreekt. DIt is wat ik heb:

 

 

Het linkerdeel moet er worden afgeschoven en daarop moet een glasvezel modem komen. Echter, die zit er nu niet. De beste jongeman aan de telefoon snapte er gewoon niets van en zei ‘euh even denken” en daarna gelijk ja dat heeft hij altijd mee. Daarna begon hij over de experiabox en of dat de 10 of 12 was. Datis dus de 12. Toen gaf hij aan ja daar zit ook een rode aanslutiing op voor glasvezel… Dat is dus gewoon de WAN aansluiting en is UTP, dus niet voor glas.

 

Dit moet gewoon basis informatie zijn bij de klantenservice dat ze snappen wat je vraagt. Want het heeft gewoon geen zin om te bellen.

 

Ik hoop dat iemand hier een antwoord heeft. Ik ga er in deze maar gewoon van uit dat de monteur dit meeneemt, maar zeker weten doe ik niet. Het staat namelijk nergens (duidelijk) vermeld. Alleen dat de monteur de kpn box aansluit en wifi test. Maar dit hele specifieke onderdeel zorgt er voor of hij voor niets komt ja of nee.

Hallo @GJP61 een monteur heeft alle spullen bij zich om een werkende aansluiting te maken.

 


Hallo @GJP61 een monteur heeft alle spullen bij zich om een werkende aansluiting te maken.

 

Dit is het juiste antwoord.