Skip to main content

Sinds vanochtend klant van KPN en aangesloten. De hele dag werkte de verbinding goed, maar nu valt alles weg (TV en internet). In de meterkast valt op dat het lampje van Ethernet op het glasvezelkastje steeds uit gaat en na paar minuten weer aan. TV kijken is onmogelijk zo.

Waar ligt dit aan?

Hi @Raymond320 , 

welke modem heb je?En heb je de ethernetkabel van her glaskastje Al eens vervangen?

Will je ook het glaskastje eens 2 min stroomloos maken en het modem Resetten?


Ik heb de KPN box 12.

Kabel is nieuw, ben nieuw bij KPN en sinds vanochtend pas aangesloten. De monteur heeft de kabel meegenomen. Ik zal nu stroom eraf halen en reset doen.


Hoi @Raymond320 . Welkom op het forum.

Wat een slecht begin! Hoe is het nu met de verbinding? 


Hoi Erwin, niet best. Zo ongeveer ten tijden van je reactie hier viel de verbinding juist weg (ik kwam net thuis van kantoor om thuis verder te werken). De verbinding viel er daarna meermaals uit. 3x tijdens een videocall.

Zaterdagavond viel de verbinding ook weg. Toen de stroom van modem en glasvezel kastje gehaald en daarna ging het goed. Gisteravond 1x weg gevallen. En nu dus ook overdag.

Als de verbinding wegvalt gaat het lampje van ethernet op het glasvezelkastje uit.


Haal de RJ45 stekker (die aan de UTP kabel zit) uit het modem en stop hem er weer goed in.

Misschien zit hij er niet goed in.

Doe dit zowel bij de glasvezel modem als bij de Experiabox.

Kijk ook of de voedingsconnector (van de 230 volt adapter naar het modem) er goed inzitten. 

 

Het lampje, dat is het lampje op het glasvezel modem begrijp ik.

Dat kan liggen aan een slechte verbinding, zie boven of: 

Het kan zijn dat de fiber niet goed is gemonteerd, in dat geval moet de monteur zijn werk overdoen en dan goed natuurlijk. 


UTP kabel zojuist weer goed geplaatst, dit heb ik al een paar keer eerder gedaan. Kabel nu ook omgedraaid (wat in modem zat in glasvezelkastje en vice versa). De verbinding valt nog steeds weg, ethernet lampje gaat uit en de verbinding is weg. Het glasvezelkastje voelt ook wel heel gammel.

Wat ik vreemd vind is dat hij het soms de hele tijd goed doet, zoals vrijdag en zaterdag overdag. En dan ineens valt de verbinding eruit.

De monteur merkte wel op dat de glasvezel buiten het kastje zat. Hij was al bang dat de vezel beschadigd was, maar nadat de verbinding werkte concludeerden we dat het toch goed zou moeten zitten.


Inmiddels contact gehad met KPN en er gaat een monteur langs komen. 


Vanmiddag is een monteur geweest.

Het glasvezel kastje zat niet echte stevig vast, dat had ik al opgemerkt. De monteur gaf aan dat dit vaak een probleem geeft. Het is een kastje wat je over het vaste punt op de aansluiting schuift, van onder naar boven. Het zakt makkelijk iets naar beneden en dan vervalt de verbinding. Nu met tape vast gezet en van onder de kabel gefixeerd.

Verder is het modem blijkbaar met regelmaat een probleem. De KPN box 12 heeft schijnbaar een softwarefout na update waardoor de verbinding wegvalt. EDIT: de box 12 herstart automatisch. Ik heb nu een box 10 erbij gehad en die voor nu aangesloten. So far, so good.