Skip to main content

Goedendag,

 

ik heb internet en tv besteld. Nu heb ik van tevoren gekeken waar de aansluiting zou moeten zitten en welke dat is (er zijn diverse soorten begreep ik van de diverse handleidingen).

 

Het is een aansluiting met een “lasdop” daar staat PTT op. Gaat een grijze kabel in en er kwam voorheen een kleinere kabel uit. Deze is in het verleden erg kort afgeknipt, dus daar kan ik helemaal niks meer mee. Ik heb vanaf het moment dat ik hier woon Ziggo gehad dus heb niet omgekeken naar deze aansluiting (gewoon laten hangen, niks mee gedaan). 

 

Ik ben bang dat als ik de spullen van KPN binnenkort binnen krijg, ik ze niet kan aansluiten. Een monteur kost €75,- en het is nog maar de vraag of deze het kan oplossen. Volgens de medewerker van de helpdesk komt er signaal binnen en moest ik de vraag maar neer leggen op dit forum. (in mijn ogen een beetje (te) makkelijk, maar goed).

 

Vooral op de laatste foto is de schade goed te zien. Ook het afgeknipte kabeltje is goed te zien (heb ik dus niet zelf afgeknipt 😉)

 

Ik heb ook gezocht op dit forum naar ISRA kabel kapot etc. staat veel over op dit forum, maar helaas nog niet een duidelijk antwoord kunnen vinden (ligt misschien ook aan mijn zoekkunsten 😄)

Ik wil wel graag een “garantie” dat ik alles snel kan aansluiten (en dat het werkt uiteraard), maar ben bang dat met dit gammele kabelgebeuren dat niet gaat lukken. Heeft iemand toevallig een (pasklaar) antwoord voor mij?

Ik hoor het graag. Dank alvast.

 

Per wanneer gaat het KPN abo in 


Hallo @Thijsos 

Bel KPN klantenservice op 0800-0402 en geef aan dat je het modem niet zelf kan aansluiten omdat er een oud, defect IS/RA punt aanwezig is. Dan kan een installatiemonteur gestuurd worden die dit repareert en er nieuw aansluitpunt op zet. Dat hoort kosteloos te zijn.


@RBxx heeft volledig gelijk.

In principe ziet de kabel er nog wel goed uit hoor, dat lood er omheen is puur extra bescherming, de kabels daar binnenin zullen nog wel werken. Maar dit is niet iets wat je zelf kan aansluiten, hier zal hoe dan ook een monteur aan te pas moeten komen. Meestal vervangt de monteur direct het ISRA voor een modernere tenzij hij in een kruipruimte zit of er in de nabije toekomst glasvezel bij komt. 

Je kan de monteur zelfstandig boeken via KPN.com/installatiemonteur of door te bellen met 0800-0402. 


Bedankt voor de aanvulling @Ik_Combineer . Ik wilde je al eerder taggen, maar je bent me voor 👍🏻


Per wanneer gaat het KPN abo in 

8 augustus. Zit nog binnen de 14 dagen dat ik kan afzien van het contract. Wil graag overstappen, maar dan niet tegen betaling van een monteur. 


Per wanneer gaat het KPN abo in 

8 augustus. Zit nog binnen de 14 dagen dat ik kan afzien van het contract. Wil graag overstappen, maar dan niet tegen betaling van een monteur. 

Een monteur voor de reparatie van een lasdop (zo heet deze ISRA) is volledig kosteloos.


Hallo @Thijsos 

Bel KPN klantenservice op 0800-0402 en geef aan dat je het modem niet zelf kan aansluiten omdat er een oud, defect IS/RA punt aanwezig is. Dan kan een installatiemonteur gestuurd worden die dit repareert en er nieuw aansluitpunt op zet. Dat hoort kosteloos te zijn.

Hallo @RBxx 

dank voor je reactie. Ik heb inderdaad gebeld met de klantenservice. Deze gaf aan dat ik het hier moest vragen zodat een moderator het probleem kon zien. Hij kon niks anders verzinnen dan een monteur te bestellen voor €75,-


@RBxx heeft volledig gelijk.

In principe ziet de kabel er nog wel goed uit hoor, dat lood er omheen is puur extra bescherming, de kabels daar binnenin zullen nog wel werken. Maar dit is niet iets wat je zelf kan aansluiten, hier zal hoe dan ook een monteur aan te pas moeten komen. Meestal vervangt de monteur direct het ISRA voor een modernere tenzij hij in een kruipruimte zit of er in de nabije toekomst glasvezel bij komt. 

Je kan de monteur zelfstandig boeken via KPN.com/installatiemonteur of door te bellen met 0800-0402

@Ik_Combineer dank voor je reactie.
goed te horen dat de kabel er nog goed uit ziet.

 Ik zit nog wel met het “probleem” dat als ik een monteur boek, ik deze moet betalen (of heb ik dat mis?) 

volgens de klantenservice kon een moderator beoordelen of een monteur kosteloos zou kunnen worden geboekt aan de hand van de foto’s (en deze dan ook daadwerkelijk voor mij boeken). 
Ik hoor graag wat jou/jullie bevindingen hierover zijn. 


Zorg er dan in ieder geval voor dat je forumprofiel volledig is ingevuld, dan kan een moderator pas mee kijken.

Er zijn twee monteurs die de klantenservice kunnen boeken; de "ik ben lui regel het voor me" monteur a €75 of de "het is niet mogelijk voor mij om te installeren monteur" welke kosteloos is. Volgens mij kan die laatste overigens niet maanden van tevoren worden geboekt en die eerste wel. Een moderator zal binnen 2 a 3 dagen inhoudelijk antwoord geven.


Per wanneer gaat het KPN abo in 

8 augustus. Zit nog binnen de 14 dagen dat ik kan afzien van het contract. 

U kunt annuleren tot 14 dagen na 8 augustus. Dus op 21 augustus zou u nog kunnen annuleren. 

Wat betreft de gratis monteur: die kunt u eigenlijk pas aanvragen na 8 augustus.

Belt u eerder dan 8 augustus, dan word het in principe een betaalde monteur. Maar ... de monteur kan op zijn werkbon aangeven dat de reparatie kostenloos moet zijn. En in deze situatie zal een monteur dat ook doen als het goed is.


Per wanneer gaat het KPN abo in 

8 augustus. Zit nog binnen de 14 dagen dat ik kan afzien van het contract. 

U kunt annuleren tot 14 dagen na 8 augustus. Dus op 21 augustus zou u nog kunnen annuleren. 

Wat betreft de gratis monteur: die kunt u eigenlijk pas aanvragen na 8 augustus.

Belt u eerder dan 8 augustus, dan word het in principe een betaalde monteur. Maar ... de monteur kan op zijn werkbon aangeven dat de reparatie kostenloos moet zijn. En in deze situatie zal een monteur dat ook doen als het goed is.

Een betaalde installatiemonteur kunnen we helaas niks aan wijzigen. Die kosten zien we niet behalve dat de klant heeft gekozen voor betaalde installatie. Dit wordt op de eerstvolgende factuur afgerekend hoe hoog of laag ik spring. 


@Ik_Combineer ok. Dat wist ik niet. Dan zit er dus echt niks anders op dan na 8 augustus te bellen?


@Ik_Combineer en @Nick83 dat zou dus betekenen dat ik waarschijnlijk enige tijd zonder internet kom te zitten (een en ander afhankelijk van hoe snel een monteur hier kan zijn uiteraard).

Dat gaat wel een “dingetje” worden met thuis werken enzo 😱

Ik hoop dat iemand van KPN mij hierin verder zou kunnen helpen. Ik ga vandaag weer even bellen met de klantenservice en leg alle info die jullie hebben gegeven even voor. 

Dank zover voor jullie input! 


Als je gebruik maakt van de overstapservice dan blijft de latende provider actief tot het modem online is. Geen zorgen.