Skip to main content

Net terug bij KPN maar snelheid via Sneller Internet Buitengebied is niet als vanouds

• June 25, 2026
  • 2 reacties
  • 19 keer bekeken

Op 11 juni 2026 stopte ons DSL KPN internet en TV abonnement. We gingen over naar Freedom Internet en TV via glasvezel. De reden was dat er problemen waren met het aansturen van onze thuisaccu via het KPN modem.   Al snel bleek dat ook de Fritz!box niet goed kon communiceren met onze thuisaccu - de oorzaak bleek te zitten in een slordig gekoppeld LAN stekkertje.  We zijn niet tevreden met Freedom internet en vooral TV dus dit hebben we weer opgezegd en nu zijn we terug bij KPN. TV ervaring als vanouds dus dat is wel mooi. MAAR nu doet zich een GROOT probleem voor: wij waren met ons op 11 juni gestopte KPN internet en tv via DSL gewend aan snel internet buitengebieden met een 4G modem. Dit zorgt voor internet zonder haperingen EN dat afbeeldingen in Mail gewoon zichtbaar zijn (nu een vlak met een kruisje vaak). OFWEL dit is allesbehalve het KPN DSL Internet en TV abonnement wat we hadden en waar we verwachtten naar terug te zijn gekeerd. Ik vind het ONACCEPTABEL dat we nu ineens inferieur internet hebben. Haalden we voorheen ruim 4000 mbps download (met glasvezel ruim 9000 maar dat leveren jullie niet op ons adres) - nu blijven we steken op zo'n  40 mbps terwijl we voor ruim het dubbele 100 mbps betalen - en we betalen bij KPN DSL 100 niet waargemaakte mbps gewoon de hoofdprijs ofwel ongeveer hetzelfde als bij Freedom op de glasvezel.  Ik wil heel graag mijn vorige week ingeleverde 4G modem terug - de kabel naar de vliering ligt er nog. Dit is allesbehalve wat ik van KPN verwacht.

2 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 25, 2026

Beste ​@TheoVWT als je voor je uitstap[je naar Freedom een thuispakket voor buitengebied, heb je daar ook nu weer recht op.

Even bellen met 0800 0402, inspreken ‘ik wil een medewerker spreken’, de chatbot vraagt waarover en zeg dan ‘abonnement’, je wordt dan vrijwel gelijk doorgeschakeld naar de afdeling verkoop en zeg dat je je pakket weer wilt hebben zoals eerst, dus inclusief buitengebied 4g router, dan maken ze dat alsnog voor je in orde.

Succes.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 25, 2026

Om in aanmerking te komen voor sneller internet buitengebied (4gmodem) moet de snelheid maximaal 30Mbt/s zijn. Welke haalbare snelheid staat er in de orderbevestiging?