Skip to main content

Hey,

 

Ik heb een KPN glasvezel abbonoment en recentelijk leken veel Netflix series verdwenen, als ik met WiFi, of bedraad verbonden ben, ongeacht welk device in het huis, en zelfs van verschillende Netflix accounts. Als ik dan op mobiel (4G) netwerk test, ook KPN trouwens, zijn deze weer terug. Als ik dan op een apparaat op WiFI/bedraad, een VPN verbinding open naar een server in nederland, zijn ook alle series weer terug. 

 

Ergens lijkt Netflix de routing van KPN niet helemaal goed te vinden waardoor bepaalde content geblokeerd worden? Enkele series ter referentie

  • Rick and Morty
  • Lucifer
  • Alles series van DC,
  • en vast nog veel meer.

 

Hoi @dmartens, welkom hier. 

Dat is wel gek. Zou niet zo moeten zijn als alles in Nederland geregistreerd staat. Vermoedelijk heeft het te maken met het land waar jouw ip adres geregistreerd. Kun je beide ip adressen, dus van zowel jouw vaste aansluiting als die van jouw mobiel eens toevoegen aan jouw profiel, dan ga ik daarvoor eens op onderzoek uit. Dat kan je overigens ook zelf, op geolocatie kun je zien in welk land het adres geregistreerd staat. 


Hoi @Bart_Z,  

Bedankt voor je antwoord, ik heb de IP adressen aan mijn profiel toegevoegd. 

Ik heb ook op geolocatie gekeken en voor de vaste aansluiting geeft hij aan dat het in Zoetermeer en Winshoten zit, terwijl ik zelf in Eindhoven zit. Dit leek mij wel vreemd.  


Dat staat dus allemaal goed, ik zie ook dat ze allen in Nederland geregistreerd staan, daar gaat het om, plaats maakt niet uit, zolang ze maar niet in het buitenland staan. 

Ik begin nu wel even te twijfelen of het nog steeds speelt aangezien je in je eerste bericht aangeeft, leken verdwenen? Is het nu opgelost of zijn de series nog steeds niet zichtbaar?


De series zijn nog steeds niet zichtbaar, enig idee hoe dit kan/ op te lossen is ?


De series zijn nog steeds niet zichtbaar, enig idee hoe dit kan/ op te lossen is ?

Proef op de som:

Ook hier glasvezel, Eindhoven, VPN in NL en Netflix:

Genoemde series ook hier niet te zien.

Vervolg-actie: VPN uit, Netflix uitloggen en opnieuw inloggen: alle series wel te zien. 

Zou dus zomaar met de VPN te maken kunnen hebben. 


Helaas helpt dat in deze situatie niet. Het probleem doet zich namelijk voor als de VPN uit staat.


Ik zie die series wel via mijn glasvezelaansluiting.

 


Hoi dmartens, heb je uiteindelijk nog een oplossing gevonden?


Ik vind het een vreemde situatie. Mijn vermoeden is dat het toch ergens door het thuisnetwerk veroorzaakt wordt. Al eens contact met Netflix gehad hierover? Mogelijk hebben zij een antwoord hierop. 


Ik vind het een vreemde situatie. Mijn vermoeden is dat het toch ergens door het thuisnetwerk veroorzaakt wordt. Al eens contact met Netflix gehad hierover? Mogelijk hebben zij een antwoord hierop. 

@Bart_Z  Bij @Snater71 was een frisse start van de KPN TV ontvanger de oplossing. 


De oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn dat met de overgang op glasvezel je een ander WAN/publiek IP adres hebt gekregen, wat door Netflix (nog) niet als een NL IP adres wordt gezien. Ik heb dit zelf ook wel een keer gehad en fenomeen komt meer voor bij minder oudgediende providers die overal (buitenlanden) hun IP(v4) adressen vandaan kopen voor verse aansluitingen.


Bij mij mist die het ook sinds eergisteren. Ben al jaren op glasvezel. Netflix wordt hiermee oVerbodig wat mij betreft.


Bij mij mist die het ook sinds eergisteren. Ben al jaren op glasvezel. Netflix wordt hiermee oVerbodig wat mij betreft.

Dan moet je het gewoon opzeggen.


@Papap, wat mist precies? En heb je jouw ip al nagekeken op geolocatie? Dus het land waar deze geregistreerd staat.