Skip to main content

Goedenmorgen,

 

Er wordt ineens Netflix in rekening gebracht op mijn nieuwe KPN factuur??

 

Ik heb Netflix gebeld maar die verwijst mij naar de KPN dat die dat op moeten lossen.

Als het bedrag wordt afgeschreven ga ik dit storneren en hoop dat dit wordt opgelost.

Ik heb namelijk niets afgesloten ik heb digitenne daar kan je netflix niet eens op ontvangen.

Hallo @Bexxx,

Waarschijnlijk ben je het slachtoffer geworden van misbruik van jouw MijnKPN account. Wijzig hiervan direct je wachtwoord. 
Een medewerker hier kan het voor je corrigeren, vul wel even je forumprofiel in met je gegevens.  Geef even een seintje als je dit gedaan hebt. 

Daarnaast is het niet slim om te gaan storneren, want dan wordt je factuur verhoogd, wordt je geblokkeerd en uiteindelijk afgesloten.  Ik adviseer om de factuur gewoon te betalen, want je krijgt het bedrag later gewoon weer verrekend. Dit voorkomt dus afsluiting. 


Hi @Bexxx, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Er zijn meerdere signalen over dit probleem inderdaad. Netflix heeft het correct doorgegeven dat je hiervoor bij KPN moet zijn in eerste instantie. Wanneer je jouw profiel aanvult kan ik een melding maken hiervan bij jouw gegevens, zodat we dit kunnen rechttrekken. Geef je een seintje wanneer dat gelukt is? Dan help ik je hiermee verder!


Hoe kan het toch dat zoveel abonnees hier slachtoffer van worden?

Heeft iedereen dan een zo eenvoudig te kraken wachtwoord of is men echt zo dom om hetzelfde wachtwoord ook voor email danwel inloggen op andere sites te gebruiken?

Is het nu al bekend of de site https://netflix.kpn.com inderdaad misbruikt werd door die fraudeurs?

Zo ja, waarom komen er dan nog altijd nieuwe meldingen binnen, die site is toch "uit de lucht"?


@wjb dat durf ik niet te zeggen, maar veel klanten kijken niet of nauwelijks op de facturen. Daarom zijn er ook klanten die er pas later achter komen omdat de factuur pas later is bekeken.


...maar veel klanten kijken niet of nauwelijks op de facturen.

En dat is waarom ik hoop dat KPN pro-actief abonnees gaat benaderen die mogelijk slachtoffer zijn van dit fenomeen.


Reageer