Skip to main content

Sinds enkele weken hebben we thuis een Netflix-abonnement. Nu werkt dit op tv, de vaste computer en een van de laptops thuis wel, maar ook op een van de laptops niet. Wanneer deze laptop verbonden is met een ziggo-netwerk doet deze het echter wel (op 2 andere KPN-netwerken doet hij het ook niet).
Het proberen van een andere browser is geen oplossing, op de laptop staan 4 verschillende browsers en Netflix opent op geen van de 4. Ook de Windows app Netflix werkt niet op het kpn-netwerk (wel met ziggo-netwerk).
Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Hoi @JdR123, welkom! Wat een vreemd probleem. Mijn eerste ingeving bij dit soort dingen is dat je een IP-block te pakken hebt. Maar, dan zou je ook met de andere apparaten Netflix niet meer moeten kunnen gebruiken. En dat kan nog wel. 

Wat krijg je te zien als je de Netflix website probeert te openen? 


Hoi @Erik_ , bedankt voor je reactie! Het is inderdaad een vreemd probleem.. Ik krijg te zien dat er een probleem is bij het laden van de pagina en dat er geen verbinding gemaakt kan worden..

Ik heb al contact gehad met iemand van KPN via messenger (het probleem kwam hem niet bekend voor) en die adviseerde me bij Netflix te informeren of anders hier op het forum een bericht te plaatsen.. Heb iemand van Netflix gesproken en die heeft het niet kunnen oplossen, vandaar de vraag hier!


Ik heb hier verder over nagedacht en met collega's over gesproken. Het is duidelijk dat het niet je verbinding is. Want het werkt met andere apparaten. Dus dan moet het de laptop zelf zijn. Gebruik je wellicht een VPN? Of heb je wellicht je hosts file aangepast en daarbij per ongeluk de Netflix site geblokkeerd. Veel verder dan dit komen wij helaas ook niet.Â