Skip to main content

Beste mensen, Ik vraag me echt sterk af of inderdaad ooit 1gigabit wordt gehaald met een glasvezel aansluiting van KPN met daar achter een super voor mij bekende goedkope WIFi router. Ik haal niet een 50Mbps download en 50Mps upload. Ik denk heel eerlijk gezegd dat het een verkoop verhaal is als het gaat om huis gebruiker maar voor bedrijven zullen denk ik andere industrie router worden gebnruikt. Ja misschien als je met een kale verbonden bent dan haal je een snellere verbinding maar via WIFI kampen volgens mij alle leveranciers met het zelfde probleem als het gaat om glas + draadloze wifi. Wat denken jullie? 

Hallo @IbrahimAlmere bekabeld gemeten via 1 pc en verder alle overige (draadloze) apparaten uit, moet je gemiddeld 930/930Mbit/s kunnen halen, mits je eigen apparatuur Gigabitsn snelheden ondersteunt.

Afhankelijk van het modem en de aanverwante apparatuur moet je draadloos ook ongeveer 900/900Mbit/s kunnen halen mits je een wifi6 (AX) modem hebt en je aangesloten apparatuur ook wifi6 ondersteunt.

Ondersteunt jouw modem maximaal wifi 5 (AC) dan moet je draadloos ongeveer 300/300Mbit.s kunnen halen, gemeten op 1 apparaat en alle overige apparaten uit.

Zelf werk ik nu tijdelijk even draadloos via een KPNBox12 en een Chromebook pc (wifi6) en meet ongeveer 900/900Mbit/s.

 

 


Beste JanD, bedankt voor je reactie. Echter een gemiddelede thuis gebruiker weet maar 2 dingen.
1. Ik betaal voor 1 Gbit verbinding
2. Ik meet via welke seed test dan ook en om te kijken wat ik waard krijg voor mijn geld

 

All andere zaken die je noemt weet een leek niet. Ik heb gezien toen de monteur komt met een modem van SagemCom (Franse Maakelij). Wist ik eerlijk gezegd en sorry dat ik het zeg bij de neus ben genomen. De KPN monteur zegt zelf al mijn apparaat kan de 1Gbit niet eens meten dus laat dan staan wat een gemiddelede huishouder zijn apparaat (PC of Mobiel). Al met al is het wat mij betreft een mooie verkoop truc om je binnen te vissen en zodra je binnen bent wordt van alles nog wat verteld maar ja dat moet je hebben en dat moet je hebben en zus en maar zo. Het spijt me dat ik een beetje joviale taal gebruik maar dat is hoe ik reageer als ik het idee heb dat ik in de maling word genomen. Ik ben Ziggo juist overgestapt omdat ik denk KPN is een voll bloed NL bedrijf met een enorme hsitore en dus degelijk maar misschien zit ik ernaast hoor. Even voor de duidelijkhied ik heb LTS, MTS Electotechniek en HTS Informatica als achtergrond. Dus ik weet een beetje waar het over gaat. 


Hoi @IbrahimAlmere,

Waarom zou je nemen wat je waarschijnlijk niet nodig hebt ?
1gigabit is echt heel erg veel.
Alleen als je vaak grote downloads binnenhaalt, kun je gigabit-internet in overweging nemen.
Denk ik.


Klopt helemaal. Ik heb het voornamelijk omdat de kinderen gamen. Anders heb ik genoeg aan 50Mbits.


Klopt helemaal. Ik heb het voornamelijk omdat de kinderen gamen. Anders heb ik genoeg aan 50Mbits.

Voor razendsnel online gamen en downloaden met meerdere personen, dan denk ik aan een internetverbinding van minimaal 200 Mbps. 
Of je moet heel veel kinderen hebben natuurlijk. 😉


@IbrahimAlmere ik zie veel goed advies en goede informatie in dit topic. Heb je daarmee antwoord op je vraag?