Skip to main content

Op 1 juli heeft kpn het netwerk in de buurt verbeterd. Sinds dat moment krijg ik een storing op de experia V10, services lampje op rood.

Postcodegebied 3112

Hi @ferd59, welkom op het Forum en goed dat je ons hierover bericht. Een rood lampje betekent namelijk niet vaak iets goeds.. En je geeft ook aan dat je een storing hebt sinds dat moment. Ik kijk daarom graag met je mee, maar heb daarvoor meer gegevens nodig dan alleen het postcodegebied. Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?

Verder wil ik vragen om in ieder geval even je Experia Box stroomloos te maken en opnieuw op te starten. Maak je gebruik van glasvezel? Controleer dan ook het glasvezelkastje even en maak deze ook even stroomloos.

Mocht dat niet helpen dan hoor ik het graag en kijken we verder!


dank en profielgegevens aangevuld….


@ferd59 dankjewel! Als ik een meting uitvoer vanaf hier vind ik geen rare dingen.. Internet lijkt het gewoon te doen, klopt dat? Krijg je nog foutmeldingen bij de televisie en/of WiFi? En heb je nog een reset van de Experia Box gedaan?


Nu 2 dagen geen rood services lampje meer gehad. Wel een schokkerig beeld op TV. Met name op de 2e TV hebben we daar al heel lang last van.


En hoe is die 2de ontvanger aangesloten? Met een kabel aan de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


met de dvs1200/ werken alle drie goed (wit lampje)


@ferd59, fijn dat het rode lampje inmiddels verdwenen is. Heb je hier nog iets voor moeten doen? 

Wat betreft de tv-ontvanger, vaak is de DVS de boosdoener in dit soort gevallen. Kan je de tv-ontvanger bekabeld testen om te kijken of dit het probleem wegneemt? En de eerste ontvanger, hoe is die aangesloten en heeft die ook problemen met het beeld? Zou je ze van plek kunnen wisselen (de tv-ontvangers) om te kijken of het probleem meeverhuisd of op locatie blijft? Dit geeft ons wat nieuwe inzichten om het probleem te lokaliseren en hopelijk ook op te lossen.


eerste ontvanger geeft geen probleem. ik heb nu de 2e tv dvs verplaatst naar een ander stopcontact


@ferd59 oke goed om te weten. Heeft dat geholpen? Want dat kan ik niet uit je berichtje halen! En als je de wisseltruc uitvoert, blijft het dan op de plek goed werken of gaat het probleem met de tweede tv-ontvanger mee? 


Inmiddels moet ik gemiddeld 3 keer per avond de van tv zender switchen omdat het beeld vast loopt voor een aantal seconden. Vanavond en ook al eens eerder start de configuratie van interactieve TV uit zich zelf op……

TV kijken is zo niet echt leuk bij kpn

 

groet

ferdinand


Hoi @ferd59, ik kan me voorstellen dat dat niet echt fijn TV kijken is! Hoe branden de lampjes op je DVS adpaters?


de lampjes op je DVS adpaters branden wit maar knipperen wel eens rood.

Alle adapters zijn op de juiste wijze in het stopcontact geplaatst


Als de lampjes rood knipperen is dat wel een indicatie dat er iets niet helemaal lekker zit tussen de adapters. Ik begrijp dat ze direct in de muur zitten en daar het hele stopcontact voor zichzelf hebben. Dat sluit een hele hoop uit. 
De oorzaak zou dan in een electrisch apparaat ergens op je lichtnet moeten zijn. Dit zijn vaak lampen, stroomadapters of apparaten die een hoop stroom gebruiken. 
Op afstand is het eigenlijk onmogelijk te zeggen wat dit in jouw huis kan zijn maar de enige manier om daar achter te komen is door deze apparaten stuk voor stuk eens een tijd van het stroom te laten tot je het probleem niet meer ervaart. Als de oorzaak bekend is kun je het apparaat aansluiten op een ander stopcontact waar hij niet/minder stoort. (of in een stekkerdoos ín de DVS adapter).

Op deze pagina kun je nog 5 stappen vinden om problemen met deze adapters op te lossen.


Inmiddels van alles uitgeprobeerd maar de melding '”zender niet beschikbaar” blijft irritant doorgaan.

Besloten om vd week een kabeltrekker in huis kabels rechtstreeks naar de experiabox te laten trekken voor TV.

Dus te koop 3 kpn DVS1200 stekkers….

 

met groet


Hallo @ferd59 ,

Dus te koop 3 kpn DVS1200 stekkers….

Mooi artikel voor Marktplaats.


Tja ik denk ik geef ze nog een laatste kans en ga ze van de laatste kpn software voorzien: 

de PC herkent de dvs1200 niet en vervolgens wil ik ze handmatig resetten: geen van de dvs stekkers gaat resetten

nog advies?