Skip to main content

mijn nieuwe samsung TV vraagt om een netwerkwacht woord.het SSID nr. schijn niet meer te kloppen.

Goedemorgen @kasjenaardemuur, bedankt voor jouw bericht!

Oh, dat is niet de bedoeling! Heb je onlangs de servicetool gebruikt om je WiFi naam en wachtwoord te veranderen, of handmatig dit doorgevoerd? Of heb je een reset van je Experia Box uitgevoerd of is misschien de Experia Box uitgevallen of de stroom uitgevallen? Dan kan het zijn dat de gegevens weer teruggezet zijn naar de fabrieksinstellingen. Je kan dan de gegevens gebruiken achter op de Experia Box staan bij SSID en WPA/WPA2.

Heb je het ooit zelf ingesteld en weet je deze gegevens niet meer? Dan dien je jouw Experia Box sowieso te resetten.

Laat je even weten of je er met deze uitleg uitgekomen bent?


Hallo Susan,

Bedankt voor je mailtje.

Van alles geprobeerd, maar zelfs de installateurs van Expert kwamen er niet uit.


@kasjenaardemuur hmm oke.. Heb je de reset van de Experia Box nog geprobeerd en misschien ook je tv-toestel even teruggezet naar fabrieksinstellingen?


nog steeds het zelfde verhaal:

Als de monteurs van Expert er niet uit komen, dan lukt het mij ook niet.

maar ik herinner mij, dat in een ver verleden, er wel eens een monteur van KPN langs kwam, bij iemand die al zijn hele leven klant is van KPN .


Voor iets als dit kunnen wij helaas ook geen gratis monteur langs laten komen. 
In situaties als deze is het vaak sneller/makkelijker om even met ons te bellen op 0800-0402 maar als je het liever via deze route doet kan dat natuurlijk ook.
Zou je in je profiel bij persoonlijke opmerkingen ook in willen vullen welke SSID je met je TV mee probeert te verbinden?  Zou je ook een foto van deze foutmelding kunnen maken?


SSID=H369A349E83

foutmelding:draadloze netwerverbinding mislukt.

Het ingevoerde netwerkwachtwoord is onjuist.

Selecteer opnieuw om het wachtwoord nogmaals in te voeren.


Zitten er vreemde tekens in het wachtwoord? Zie je het wachtwoord op scherm verschijnen bij invoeren? Of komen er sterretjes?


geen vreemde tekens/geen sterretjes/geen wachtwoord.


geen vreemde tekens/geen sterretjes/geen wachtwoord.

Kunt u misschien iets uitgebreider antwoorden? Want dit is nutteloos.


dat vroeg u me toch?


Ik vroeg of u het wachtwoord op scherm ziet verschijnen bij invoeren. Met een antwoord als "geen sterretjes/geen wachtwoord" weet ik nog niets.


Ik zie geen wachtwoord verschijnen.

dat was ook de aanleiding van dit hele verhaal.


Dus u probeert het wachtwoord in te voeren, met de afstandsbediening neem ik aan? En de tv reageert niet? U ziet niets op scherm verschijnen? Dan moet u denk ik bij de leverancier van de tv zijn. U hoort uiteraard gewoon het wachtwoord in te kunnen voeren.


dan zijn we weer terug bij af, want ik weet dat wachtwoord niet.

ik neem contact op met het hoofdkantoor van KPN.

Bedankt voor de moeite.


@kasjenaardemuur, doet de televisie wel andere dingen? Dus bijvoorbeeld zappen? En gebruik je de afstandsbediening van KPN of die van de televisie zelf? Die van KPN moet wel gekoppeld zijn (kan je doen via deze stappen). 

Heb je inmiddels al meer informatie gekregen telefonisch? 


Reageer