Skip to main content

Goedenavond, 

Wij hebben sinds kort de nieuwe V12 Experia box, deze werkt verder naar behoren. 

Alleen hebben wij problemen op onze prive laptop, hier verschijnt de netwerknaam niet en kunnen wij hem ook niet handmatig toevoegen, hierdoor kunnen we geen verbinding krijgen. Op andere apparaten is de netwerknaam wel gewoon zichtbaar en kunnen we probleemloos verbinding maken met WIFI.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt voor u reactie

 

Groetjes Nick

Ik heb iets over wifi 6 voorbij zien komen. Kunt u die eens uitschakelen. Misschien zit ik er helemaal naast maar kijk hier eens na.

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/kpn-12-box-wifi-6-502352


Hallo @znick 

De KPN Box staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

De andere oplossing voor dit probleem is mogelijk de WiFi driver van je laptop handmatig te updaten via de Intel website.

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

De aller laatste Windows updates draaien wil ook goed helpen. Misschien tijdelijk de laptop bedraad aansluiten. Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.


De aller laatste Windows updates draaien wil ook goed helpen. Misschien tijdelijk de laptop bedraad aansluiten. Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.

Dat was inderdaad ook de oplossing in dit topic. Kennelijk zit er een verbeterde WiFi driver in de laatste Windows update waardoor WiFi 6 nu wel wordt ondersteund.


Hoi @znick en welkom op het forum! Ik zie dat je al flink wat goede tips hebt ontvangen, is het hiermee gelukt om met de wifi te verbinden? 🙂


Hallo allen,

Ik heb de wifi 6 verbinding uitgezet op de experia box. Dit heeft mijn problemen met het internet opgelost. 
Bedankt voor jullie reactie 

 


Super! Fijn dat het hiermee opgelost is. 😄


Reageer