Skip to main content

Ik drukte op de knop voor gratis glasvezelverbinding en zocht verbinding via Gratis Glasvezelnetwerk en dan moet er een Netwerksleutel voor beveiliging ingevoerd worden. Waar kan ik deze netwerksleutel ook al weer vinden?

Hallo @Carine van der Veen op welk apparaat heb je een knop ingedrukt.

Kun je iets duidelijke uitleggen wat je wilt en wat niet lukt?

Heb je al glasvezel?

Probeer je via WPS iets verbinden?

Probeer je een wifi verbinding op te zetten?

Probeer je in je modem te komen?

Graag wat meer uitleg om je te kunnen helpen.

 


Hallo Jan, ik moet het idd wat beter uitleggen.

  • We hebben wel glasvezel en dat is via KPN.
  • WIFI-verbinding hebben we ook.
  • Ik werk op een laptop.
  • We hebben vanuit de meterkast een USB-kabel getrokken naar ons bureau met een vaste internetverbinding (omdat Wifi ook wel eens uitvalt). Via deze kabel hebben we een ‘stop’contact in de muur. Vervolgens hebben we een verlengstukje gekocht (USB-C Gigabit Networking Adapter) zodat we dit ook in onze laptop kunnen stoppen zodat een een vaste internetverbinding ontstaat (dus niet via Wifi).
  • Maar als ik op de laptop wil verbinden voor internet en druk op Gratis Netwerkvezel moet ik een beveiligingssleutel voor netwerk invoeren.
  • Daarom mijn vraag hoe ik aan deze beveiligingssleutel kan komen. Ik heb alle gegevens op het glasvezelkastje (in de meterkast) allemaal al geprobeerd en dat is het niet.
  • Hoop dat je me kunt helpen en dat het zo iets duidelijker is. Hartelijke groet, Carine

Hallo @Carine van der Veen , de wifi op de pc uitzetten, dan moet de pc de netwerkverbinding automatisch pakken.

Succes.


Ja, gelukt. Harstikke bedankt voor het meedenken, Jan! Super. Groet, Carine


Hallo @Carine van der Veen , goed om te lezen.