Skip to main content

Als kpn dat dan wil dat je de oude modem gelijk moet omruilen dan moeten ze dat beter communiceren naar de klant. Er staat in mijn bericht niet dat ik deze gelijk moest omruilen. Dus ben er voor Jan met de korte achternaam heen gegaan 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Als kpn dat dan wil dat je de oude modem gelijk moet omruilen dan moeten ze dat beter communiceren naar de klant. Er staat in mijn bericht niet dat ik deze gelijk moest omruilen. Dus ben er voor Jan met de korte achternaam heen gegaan 

Inderdaad, zeer slechte zaak voor een communicatiebedrijf.:angry:

Heb je de modem later alsnog om kunnen ruilen en de nieuwe aan kunnen sluiten en werkend gekregen?

 


Ik heb deze nog niet omgeruild. Ik denk er overna om over te stappen want ik vind dit een krom beleid. Wie zegt dat de modem die ik omruil het wel doet. Het zal niet de 1ste keer zijn dat ik iets krijg van kpn dat niet deugd


Hallo @Marion2407 KPN doet dit om te voorkomen dat de oude bruikleenmodems in verkeerde handen of het illegale circuit terecht komen.

De kans dat het nieuwe modem niet gaat werken is zo goed als nihil. Bij 99,99% van de klanten gaat het gewoon goed en op het forum lees je in de regel alleen dingen die niet goed gaan, maar dat is dus eigenlijk een te verwaarlozen percentage.

 


Dat betekent dat kpn geen vertrouwen in haar klanten heeft. Dat is pas treurig 


Nou,ik heb in 2jaar tijd 2x kapotte apparatuur van KPN gekregen.Als het goed werkt zou ik het zeker niet omruilen.welk modem heb je nu @Marion2407?

 


Dat bedoel ik nou. Bij mij is het ook niet altijd goed gegaan. Eerst de nieuwe aansluiten dan de oude retour sturen ze kunnen ook zeggen dat je 24 uur de tijd heb om de oude te retourneren. Ik heb geen idee welke modem ik heb martijn197108


Een van deze?

Maar het is echt niet zo dat het super vaak mis gaat,Maar bij mij dus wel.

Maar ja,Soms ben ik ook een pechvogel:sunglasses:


Bijzonder dat het niet vermeld is. Toen ik iets om moest ruilen kreeg ik mail en zelfs een SMS. Het bijzondere is ook dat u zegt dat kpn de klanten niet vertrouwd maar u heeft zelf ook geen vertrouwen dat kpn een goed modem levert. Als je ziet wat er aan eigendommen van kpn op marktplaats staan is het logisch dat het op deze manier moet. De goede lijden onder de kwaden zeg maar.


Dat betekent dat kpn geen vertrouwen in haar klanten heeft. Dat is pas treurig 

Hoewel het wellicht niet helemaal goed is gecommuniceerd dat als je je pakket op een pakketpunt op moet halen dat je dan de oude apparatuur gelijk om moet wisselen, is je reactie toch wel wat overtrokken. Maar als je ook geen vertrouwen in je leverancier hebt, tja dan kan je dan beter overstappen. Zou zeggen neem Ziggo, zien we je over een jaartje wel weer. 


Hi @Marion2407,

Voordat we over zijn gestapt op het systeem waarbij we apparatuur omruilen, werd een modem (of tv-ontvanger) als een gewoon pakketje verstuurd en werd klanten verzocht om de oude zelf terug te sturen. Helaas gebeurde dat terugsturen heel vaak niet, waardoor ontzettend veel apparatuur waarschijnlijk bij het gewone huisvuil terecht is gekomen, in plaats van naar de milieustraat gebracht. Daarnaast is een groot deel van de apparatuur niet daadwerkelijk defect en kan deze apparatuur opnieuw ingezet worden, dubbel zonde dus als dit weg wordt gegooid. Wij hebben al jaren als missie om de duurzaamste provider te zijn (wereldwijd staan we structureel in de top 3 :muscle_tone2::smiley: ) en hebben dit systeem van ‘gelijk oversteken’ dus in het leven geroepen om te voorkomen dat apparatuur om wat voor reden dan ook toch niet retour wordt gezonden. 

Hierbij is het uiteraard wél van belang dat je als klant wordt geïnformeerd over het inleveren van je oude apparatuur. Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik de mail en sms die hierover naar jou zijn verstuurd er even bij pakken, om te zien waar dit mis is gegaan!


Ik heb mijn profiel ingevuld Maja. 


Bedankt @Marion2407 :slight_smile:

Ik zie in de email van de 19e staan:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En dit is de inhoud van de sms die op hetzelfde moment verzonden is:

 

 

 

Het wordt dus wel benoemd, kun je me uitleggen waarom het voor jou toch niet duidelijk was dat het oude modem meegenomen moest worden naar het servicepunt?

 


Laat maar ik heb geen zin om t weer uit te leggen. En trouwens de modem is van Telfort. 


Hallo @Marion2407 , daar zit misschien de verwarring, bij Telfort kreeg je eerst nieuwe spullen en kon je later oude spullen terug sturen.

Nu Telfort KPN is gelden de regels van KPN: gelijk oversteken.

CC: @Maja_ 


Laat maar ik heb geen zin om t weer uit te leggen. En trouwens de modem is van Telfort. 

Waarschijnlijk een V8 dus.Als die nog werkt kan je het prima zo laten.


Laat maar ik heb geen zin om t weer uit te leggen. En trouwens de modem is van Telfort. 

Waarschijnlijk een V8 dus.Als die nog werkt kan je het prima zo laten.

Hallo @Marion2407 , bij het nieuwe modem heb je zowel de 24- als de 5.0-band, als je inderdaad een Experia V8 hebt, heb je alleen de 2.4-band en mis je bandbreedte en hogere wifi-snelheden.

Dus ik zou voor het nieuwe modem gaan.

Succes met je beslissing.