Skip to main content
Vraag

Niet laden sommige websites/apps, zoals Rabobank op Android toestellen

• 18 november 2023
  • 33 reacties
  • 1318 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 30 januari 2024

Probleem deed zich zojuist weer voor, dus ik heb IPv6 uitgeschakeld op de KPN Box. Direct daarna werkt alles (in dit geval Internetbankieren en één andere website) direct weer goed. 

De oorzaak van het probleem lijkt me dus wel duidelijk: KPN Box i.c.m. IPv6.

De oplossing: ik weet 'm niet. Ik reken erop dat KPN hier iets mee gaat doen bij een volgende update.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 23 april 2024

Ik volg deze even met grote interesse. Ik herken de problemen die hier geschetst worden en ook de oplossingen… zijnde het kort aan/uit zetten van wifi op m'n telefoon.

Wij ervaren dit issue overigens op verschillende android telefoons en tablets.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 23 april 2024
Jrwaal schreef:

Ik volg deze even met grote interesse. Ik herken de problemen die hier geschetst worden en ook de oplossingen… zijnde het kort aan/uit zetten van wifi op m'n telefoon.

Wij ervaren dit issue overigens op verschillende android telefoons en tablets.

Jammer dat KPN zelf niet reageert hier hé? Als dit probleem in juli niet opgelost is, zijn ze mij in ieder geval kwijt als klant. 

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 23 april 2024

Voor mij resteert een beetje de vraag; hoeveel kwaad kan het om als (tijdelijke)oplossing IPv6 op de experiabox uit te zetten?

Ik snap dat dat een bestrijding is van het symptoom en het probleem niet is opgelost. Echter, als ik het probleem niet meer ervaar en er geen negatieve bijvangst is dan vind ik het wel een interessante (tijdelijke) workaround.

Ter illustratie: ik enige tijd geleden overgegaan van een v8 naar de v12 experiabox. Ik weet niet eens of IPv6 op die oude box werd ondersteund (volgens deze pagina lijkt dat niet zo te zijn: https://www.kpn.com/service/internet/ipv6) En als het wel ondersteund zou zijn dan geen idee of het aanstond. Ik heb het nooit gemist en ervaar nu wel problemen met het alternatief.

wjb
Superuser
  • 74488 reacties
  • 23 april 2024
Jrwaal schreef:

Voor mij resteert een beetje de vraag; hoeveel kwaad kan het om als (tijdelijke)oplossing IPv6 op de experiabox uit te zetten?

Dat is geen enkel probleem. Er zijn nog nauwelijks IPv6 only sites en dus is (vrijwel) alles ook wel o.b.v. IPv4 te benaderen.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 23 april 2024
wjb schreef:
Jrwaal schreef:

Dat is geen enkel probleem. Er zijn nog nauwelijks IPv6 only sites en dus is (vrijwel) alles ook wel o.b.v. IPv4 te benaderen.

en qua performance? Het blijft wel te benaderen, maar is het bijvoorbeeld veel trager of minder beveiligd?

wjb
Superuser
  • 74488 reacties
  • 23 april 2024
Jrwaal schreef:
wjb schreef:
Jrwaal schreef:

en qua performance? Het blijft wel te benaderen, maar is het bijvoorbeeld veel trager of minder beveiligd?

Maakt geen verschil.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 23 april 2024

thanks!