Skip to main content

zit er tegenwoordig geen gratis monteur mee bij een nieuwe aansluiting internet en tv .

 

Niet standaard inderdaad, @lopac42 . Nooit geweest ook. Zouden ook nooit genoeg monteurs voor beschikbaar zijn lijkt mij met 10 tallen nieuwe klanten per dag.

Bij DSL sowieso niet. Stekkers erin en gaan met die banaan.


O dat is jammer ik moet namelijk van uit de meterkast een cat 6 kabel doortrekken naar de huiskamer .


Een installatiemonteur zal dat ook niet gratis doen. Komt zeker ook boren enzo bij?

Zelf de kabel trekken/leggen/wegwerken. Er zijn in de bouwmarkt ook holle plints te krijgen om ze makkelijk weg te werken.

Zit de meterkast buiten de woning?


Nee meterkast zit in de woning ziggo heeft ooit eens een cat 5 kabel getrokken van uit de meterkast naar de oude ptt aansluiting (gratis) Daar moet nu dus een cat 6 door heen om een router in de huiskamer ol glasvezel in de meterkast aan te sluiten.


Als het een CAT 5kabel is dan voldoet die nog prima.

Ik heb hier de glasvezel in de woonkamer laten plaatsen. Naast waar de Experiabox al stond. (meterkast ging ik vanwege oa 3 muren naar woonkamer niet mee akkoord)

Evt. kun je met de oude kabel de nieuwe er doorheen halen.


Jammer genoeg is het cat 5 en een cat 5 e


Oh, ja. Als het voor de verbinding tussen het glasvezel kastje (ONT) en het modem is dan is deze ongeschikt. Cat 5 is '’slechts'’ 100 Mb/s. Cat 5e daarentegen is 1000 Mb/s. CAT 6 is overigens ook 1000 Mb/s.

Waar was bij je Ziggo aansluiting die verbinding voor nodig?

 


Toen was de naam volgens mij nog chello en hing het modem in de meterkast bestond volgens mij uit twee apparaten lang geleden .


Het zal toen mogelijk (nog) een los dsl modem met één utp poort zijn geweest en dan naar een switch.

Bij glasvezel is het vrijwel dezelfde situatie. Glas ONT (modem voor glasvezel). En het “modem” fungeert dan alleen als router. Het modemdeel wordt niet gebruikt, alleen met DSL.


Ik ga kijken of ik de oude cat 5 kan vervangen met een cat 5e of 6