Skip to main content

Langs deze weg toch maar eens mijn ongenoegen uiten over het herhaaldelijk niet nakomen van gemaakte afspraken.

Ik heb sinds kort een abonnement bij KPN (telefoon, TV en internet). Op 25 november jl. is de monteur gekomen om e.e.a. te installeren. Na installatie blijkt het wifi-signaal onstabiel te zijn en valt de verbinding heel regelmatig volledig weg. TV kijken via wifi is ook niet mogelijk. Afgesproken om een kabel te trekken naar de TV. Dit zou op 28 november jl. gebeuren. Op het afgesproken tijdstip verschijnt een andere monteur die moet wachten op een collega. De collega komt niet opdagen, zodat de monteur ruim twee uur heeft moeten wachten. Hij constateert wel dat de werkzaamheden van een paar dagen terug niet zo netjes zijn uitgevoerd en brengt wat veranderingen aan. Na ruim twee uur komt weer een andere collega. De kruipruimte in en er zou een kabel getrokken kunnen worden. Dan de boodschap: “ik kan de kabel niet trekken, want ik heb geen boren in de auto"….

Er wordt een afspraak gemaakt voor de volgende dag. Op vrijdag taal noch teken van KPN. Later die dag nog maar eens gebeld. De mededeling: u krijgt een 4g router toegestuurd en u wordt gebeld voor een afspraak. Heel verrassend: geen router ontvangen en er wordt geen contact opgenomen voor het maken van een afspraak.

Afgelopen maandag nogmaals contact opgenomen. Weer de boodschap: u wordt gebeld voor een afspraak en u krijgt een router. Ik zou de router woensdag (vandaag) kunnen ophalen bij een afhaalpunt (we sturen u een SMS). Vandaag geen SMS en ook geen router. Wel in de tussentijd een email voor het maken van een afspraak. Het eerstvolgende tijdstip is medio volgende week! De bevestiging in de email begint met “u heeft een afspraak verzet".  Feitelijk niet juist, want er was nog steeds geen nieuwe afspraak gemaakt.

Samengevat:

  • afspraken/toezeggingen worden niet nagekomen.
  • het wifi-signaal valt nog steeds met enige regelmaat weg.
  • dichtbij de router is de snelheid op een goed moment max. 20 Mbps. Iets verder weg mag je blij zijn als je 2 Mbps haalt!
  • geen TV.
  • pairbonding is mogelijk, maar gaat ten koste van een korting op de abonnementsprijs.
  • de kosten van het abonnement zijn wel afgeschreven, terwijl hier nagenoeg geen prestatie tegenover staat.

Naast het niet nakomen van afspraken kan KPN kennelijk niet leveren wat zij toezeggen, bijvoorbeeld t.a.v. de internetsnelheid.

Marco

O o wat kunnen de dingen soms toch fout gaan. Goed dat je hier je verhaal verteld. Een medewerker gaat hier zeker op reageren. Doorgaans binnen 48 uur maar het kan momenteel wat langer duren. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Dus niet hier in vullen want dan ziet iedereen het en dat is niet de bedoeling.  Komt goed!!  

Paar vragen; welk modem heb je, waar staat het modem, wat zegt deze site over de te behalen snelheid https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search


Het is de Experia V10a. Het modem staat in de meterkast. Hmm, de gegevens zijn niet echt indrukwekkend.

 


De snelheid die je kan halen is inderdaad niet geweldig. Zeker als je geen pairbonding hebt blijft er niet veel over als je tv kijkt. Het is in mijn ogen absoluut een must om de tv ontvanger bekabeld aan te sluiten. Misschien kan je met een losse kabel een keer testen of dat beter werkt. Wat wifi betreft staat de experiabox op een slechte plek. die zou centraler moeten of je moet gebruik gaan maken van de zgn wifi versterkers. Die dan wel weer bekabeld moeten worden aan gesloten. Heb je de wifi tuner al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login

Het is mij niet helemaal duidelijk waarom pairbonding van invloed is op je abonnementsprijs.

Met 28 Mbit/s kan je bij normaal gebruik goed uit de voeten.

 

  • test met een losse kabel of de ontvanger dan goed werkt
  • Doe de wifi tuner
  • Neem pairbonding ook als zou dat het abonnement duurder maken(al begrijp ik niet waarom dat het geval is)

 


Hoi Marc-oh en welkom op het forum en bij KPN! Al is je start zo te lezen behoorlijk stroef verlopen. Wat jammer dat het zo moeizaam gaat. :disappointed:  Ik kijk graag na wat ik hierin kan doen, zou je hiervoor je forumprofiel aan willen vullen met onder andere je adresgegevens? Dan kan onder andere zien hoe het zit met de pairboding. 

De kabel op de TV aansluiten lukt niet omdat hier voor geboord moet worden begrijp ik? Heb je de mogelijkheid om een lange internetkabel op het modem aan te sluiten, al loopt deze dan tijdelijk over de vloer/langs de muren? Zo heb je in elk geval TV en dan kan de monteur deze kabel wegwerken als hij langs komt. Heb je de wifi tuner die Joep noemde ook al geprobeerd? Ik hoop dat de wifi daarna ook een stuk stabieler is. 


De vaste bekabeling moet ik nog proberen. Ik heb nu geen kabel die lang genoeg is.

Het centraler plaatsen van de box zou kunnen. Hier is het wel zo dat het alarmsysteem verbonden is met het modem. Dit is iets wat ik aan het beveiligingsbedrijf moet voorleggen.

Met de wifi-tuner kom ik onder nu uit op 23Mbit. Boven moet ik nog proberen.

Voor wat betreft pairbonding. Dit was het antwoord van de helpdesk/klachtenlijn. Het abonnement is (meen ik) met vier maanden korting. Pairbonding kon, maar dan zou de korting vervallen.

Vandaag heb ik het Direct online pakket gekregen. TV met Digitenne is helaas geen succes (of ik doe iets fout). Het kastje vindt 13 TV-zenders, maar een stilstaand beeld met grote blokken en één verstaanbaar woord per 10 minuten is voor nu het maximaal haalbare.

@Sanne_M Het forumprofiel heb ik aangevuld.


Helaas is het met digitenne niet zomaar de antenne neer zetten en het werkt. Eigenlijk werkt het nauwelijks als je geen buitenantenne hebt. Je zal de antenne echt moeten uitrichten. Heb je toevallig niet iemand in je kennissenkring die een v9 of v10 heeft liggen? Het is niet de koninklijke weg maar je bent dan van een hoop ellende af.


Dankjewel! Allereerst Digitenne, hierbij is het inderdaad belangrijk om de antenne goed uit te richten. Ik raad je hiervoor aan om de stappen op deze pagina te doorlopen. Richt de antenne richting het noordoosten, daar staat de dichtstbijzijnde zendmast, en zet de antenne in de buurt van een raam. Ik hoop dat je dan beter beeld hebt. :slight_smile:

Ik zie daarnaast dat je Sneller Internet Buitengebied in je abonnement hebt, waar het 4G modem bij hoort, heb je die inmiddels binnen? Zo te zien is er vandaag ook een monteur langs geweest, heeft die alles op kunnen lossen of ervaar je nog problemen met bepaalde diensten? 


@Marc-oh 

Wat betreft Digitenne : 

Doe anders de installatie eens opnieuw:

1/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek in het huis. 
2/ Zet de antenne en de ontvanger niet direct bij een storingsbron zoals een modem, een DAB+ radio, een LED-lamp of een buitenthermometer. 
3/ Sluit de ontvanger aan en doe daarna de TV aan. 
4/ Ga in het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. 
5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. Dus niet zoeken op provincie. 
6/ Doe de software-update indien daarom gevraagd wordt. 
7/ Richt de antenne bij (en verplaatst eventueel de antenne) aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 


@Sanne_M : jazeker, al een hele verbetering. Ik was er niet bij, maar als ik het goed begrijp bleek het trekken van een kabel volgens de monteur niet mogelijk of werkbaar te zijn. Hij heeft besloten om de V10a te vervangen door de V10 (het signaal zou krachtiger zijn). Daarnaast heb ik er dan drie KPN wifi-versterkers bij gekocht. Via deze weg kan nu TV gekeken worden en is het internet op de onder- en bovenverdieping stabiel. Qua snelheid kom ik uit op +/- 15 Mbit.

Digitenne en het 4G-modem gebruik ik nu (nog) niet.

Kan ik pairbonding via het 0800-nummer aanvragen?

@Joep1965 en @Noordzee : dank je wel voor de tips. Deze ga ik zeker nog gebruiken.


Fijn dat jullie verbetering merken en dat er een andere manier is gevonden om de TV aan te sluiten! :smile:  Ik heb gekeken of ik pairbonding voor je aan kan vragen, maar daar heb ik helaas de mogelijkheid niet voor. Je kunt dan inderdaad het beste bellen met 0800-0402 en vragen naar de verhuisdesk, zij kunnen het lijntype voor je aanpassen. Mocht je korting hierbij komen te vervallen, wil je hier dan een bericht achterlaten wanneer je contact hebt gehad? Ik hoor het graag! 


Inderdaad herkenbaar jammer dat  ik niet anders kan communiceren dan via het forum...maar men komt structureel zijn afspraken niet na. 

Wij hebben gisteren drie kwartier met Amema gebeld van de klantenservice. 

Wij wilden graag ons abbonnement en daarmee  de kosten down sizen 

Wij vroegen de MB's met 50 te verminderen en Spotyfi eraf te gooien. 

Daarvoor kregen we  een aanbod .we hebben nog gevraagd of verder alles blíjft zoals het is…

Wat blijkt vandaag is de mogelijkheid om  op te nemen eraf en onze zorgvuldig samengestelde opnames zijn verwijderd...gewoon  weg…

Ook digitenne is ineens uitgekleed. 

Bij navraag blijkt Amema  een vergissing te hebben gemaakt die kan door KPN gerepareerd maar dan komen we op termijn duurder uit dan dat het ooit was zonder Spottify. 

Jammer wij voelen ons belazerd.  Geen betrouwbare partner dus.


Vandaag voor de 2e keer voor niks zitten wachten op een monteur. Weer een vrije dag moeten pakken omdat bij mijn schoonouders kpn compleet zou worden aangesloten, maar helaas na uren wachten en toe gestuurde mails niemand gezien. Dan maar eens bellen, bij de eerste pogingen zouden ze terug bellen na een uur maar helaas na 1,5uur nog niks, nog maar eens bellen en wat denk je na 45 min aan de lijn , tuut tuut tuut. Niemand meer gehoord. Dan maar weer een uur gewacht. En weer terug gebeld en weer ja sorry dit kan echt niet.ik ga het uitzoeken, weer in de wacht 10 min later ja ik kan alleen een nieuwe afspraak maken over 1,5 week is er weer plek. Dit was dus de druppel bij mijn schoonouders en zeiden dus laat alles maar zitten we zien er van af. Hebben meer mensen hier last van dit kan toch niet. Had ze kpn een beetje aangeboden omdat ik zelf al jaren kpn heb maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.Â