Skip to main content

Een aantal weken geleden is bij mijn woning de glasvezel kabel binnen gebracht 

deze is echter via de stijg punten van ziggo opgevoerd en binnen geboord 

ik heb nu dus mijn ftu naast mijn ziggo wcd zitten 

aangezien ik geen diensten afneem van ziggo is heel mijn thuis instantie ingericht op het kpn netwerk 

Het opvoerpunt van kpn bevindt zich op de hal in de meterkast denk niet dat het een groot probleem was geweest buiten de buis op te zoeken en via dit stijg punt ook de nieuwe glasvezel verbinding aan te bieden

nu ga ik verplicht over van koper naar glas en moet nog eens een hoop onkosten maken om mijn thuisnetwerk om te leggen naar de andere kant van mijn appartement 

ik ben al jaren klant bij kpn maar begin sterk in overweging te nemen mijn abonnementen over te zetten

De aanleg van glasvezel gebeurt door een ander bedrijf.  Namelijk Kpnnetwerk.nl.  Je bent hier bij de provider kpn die niets met de aanleg van doen heeft. Wellicht kan Kpnnetwerk.nl je er meer over vertellen. 


Vanuit de meterkast gaat u nieuwe verbinding lopen vanaf de woonkamer, begrijp ik u goed? KPN netwerk is hier verantwoordelijk voor zoals Joep1965 ook zegt. In mijn geval (Caiwai/Delta) kon ik aangeven waar ik het kastje wilde hebben. Ik ben bang dat KPN netwerk de boel niet meer om gaat leggen. Mogelijk kunt u via hen een vergoeding vragen.

Hieronder de gegevens om te bellen/chatten.

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/


Toch wordt ik via de mail doorverwezen naar hier , en ik mag toch aannemen dat de glasvezel in opdracht van kpn binnengebracht is en dan in mijn ogen ook eindverantwoordelijke is. 
het gaat verder niet om hoe mijn thuisnetwerk aangelegd is of moet worden 

de aannemer in dienst van kpn heeft de overeenkomst met kpn om de nieuwe db glasvezel binnen te brengen op het punt waar mijn kpn Isra of in mijn geval lasdop zich bevindt 

daarbij ligt de kpn nu in de goot bij ziggo wat volgens mij ook niet de bedoeling kan zijn als concurrerende nutsvoorziening 

 

en aangezien kpn geen mail meer heeft voor direct contact ,en de telefoon word beantwoord door mensen met 0% vakkennis weet ik niet meer waar ik dan heen moet 


De monteur van KPN provider komt het glasvezelmodem plaatsen. Dit modem word over het witte doosje geplaatst wat KPN Netwerk geplaatst heeft.

Vanuit dit glasvezelmodem legt de monteur dan een utp-kabel naar de Experiabox / KPN Box. Als deze in de woonkamer staat, dan zal de monteur deze utp-kabel dus naar de woonkamer laten lopen. En dat is kosteloos. 

Het moet natuurlijk technisch wel mogelijk zijn om die utp-kabel naar de woonkamer te laten lopen. Maar als dat niet kan, dan had die glasvezelkabel ook niet in de woonkamer kunnen komen. Wat met een glasvezelkabel kan, dat kan met een utp-kabel ook. Wat dat betreft maakt het niets uit.


Hoi @Michael79 . Welkom op het forum.

Als jij niet tevreden bent over de plaatsing van de FTU is er maar één partij waar je dan terecht kunt. Dat is KPNNetwerk.  Die staan hierin ook helemaal los van ons (KPN de provider).  Vaak leveren er namelijk ook nog andere providers over datzelfde glasvezel netwerk. Het is dus een onafhankelijke netwerkbeheerder. 

Je kunt overwegen om via de website van KPNNetwerk een klacht in te dienen. 

https://www.kpnnetwerk.nl/contactformulier/#vraag