Skip to main content

Beste mensen van KPN,

 

na jarenlang trouw klant te zijn bij jullie, overwegen we nu ons alles in 1 abonnement op te zeggen.

2 redenen; 1) de internetsnelheid blijft 20-30 mb op meerdere momenten op de dag, terwijl ik een abonnement heb voor 100mb

ondanks WiFi versterkers gaat dit niet omhoog.

kan het aan het modem liggen?

  1. het abonnement qua kosten is hoog  als vaste klant. Zeker als je heen mobiel abonnement bij KPN hebt. Wij overwegen overstap naar T-mobile. Vraag is; wat bieden jullie je vaste klanten ( mensen die al jarenlang trouwe klant zijn. ☺️)

vriendelijke groet A ten Have, Huizen

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Winus 

Kijk eens op deze site https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl wat er mogelijk is op jouw huisaansluiting. Laat hier een screenshot zien, maar maak wel je postcode/huisnummer onzichtbaar (privacy!).

WiFi versterkers zullen de snelheid niet hoger maken dan de snelheid die bedraad binnen komt, alleen de wifi ontvangst binnen jouw huis wordt beter.


Dank voor je tip, Ruud

 

hoeveel mb komt er bij jou dan werkelijk binnen? Wij hebben glasvezel overigens, dat zou dus beter kunnen dan 30 mb…...


Dank voor je tip, Ruud

 

hoeveel mb komt er bij jou dan werkelijk binnen? Wij hebben glasvezel overigens, dat zou dus beter kunnen dan 30 mb…...

Bekabeld werken dan. Dan heb je wel gewoon de volle snelheid. WiFi kan nooit worden gegarandeerd worden. Dat kan altijd lager zijn door externe invloeden. Een magnetron bijvoorbeeld, bij u of bij uw buren:

https://forum.kpn.com/stel-je-vraag-2/wifi-520711?postid=1161874#post1161874

Heeft u de WiFi manager al eens gedaan?

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Welke Experiabox heeft u?


Hoi @Winus , als jij glasvezel hebt, dan moet jij de contractsnelheid 100Mbps probleemloos halen. Maar dan wel bekabeld, dus via een UTP kabel aangesloten op het modem. Via WiFi is een ander geval, dat is gevoelig voor externe omstandigheden / invloeden.

Ik heb geen glasvezel maar ben tevreden met VDSL (100/30 Mbps).


Beste Nick 83,

Wij hebben de experia box v9

 

Die is is nu 3 jaar oud.

 

Groet,

 

Alwin

 


Hoi @Winus , en welke WiFi versterkers heb je? De KPN Experia Wifi (zwart, vierkant) of Super Wifi (wit, rond)?


En waar heeft u de versterkers staan?


30 Mb/s via 2.4 Ghz wifi is vrij behoorlijk. Ik haal 38 Mb/s. Abo 50/5; werkelijke snelheid bedraad 70/30. Lijn: 111 Mb/s koper.

Via 5 Ghz zou dat wel hoger kunnen zijn, tot wel 200 Mb/s heb ik begrepen.


Hallo @Winus, welkom op ons forum!

Ik vind het jammer om te lezen dat je overweegt jouw abonnement op te zeggen, omdat je niet tevreden bent over de snelheid. Wat de heren hierboven hebben aangegeven, klopt helemaal. Als je de snelheid van 30 mbit/s via wifi meet, dan haal je een mooie wifi snelheid. Bekabeld zou je de snelheid van 100 mbit/s wel degelijk moeten kunnen halen met glasvezel. Deze snelheid zal er met wifi niet zo gauw in zitten, aangezien dit afhankelijk is van allerlei omgevingsfactoren. Door een juiste plaatsing van de wifi versterkers, kun je het bereik van jouw wifi verbinding wel verbeteren. Om hier uitspraken over te kunnen doen, wil ik je vragen de vragen van @RBxx en @Nick83 nog te beantwoorden.