Skip to main content

Wie kan me helpen?

16 september is er een monteur van Roamler geweest om een glasvezelaansluiting te verzorgen. De monteur had geen stopcontact bij zich en geen internetkabel, dit moest door ons gekocht worden. Op zich vreemd aangezien KPN mij verplicht over te stappen op glasvezel terwijl ik tevreden ben met de huidige aansluiting.

 

Na twee uur geklungel moest de monteur onder de vloer de glasvezelkabel naar de modem brengen. Hiervoor moest hij drie schroeven opendraaien, maar omdat hij dit niet kon is de monteur weggegaan met de mededeling dat we via KPN een nieuwe afspraak moeten maken.

 

We hebben contact gehad met de KPN, die ons door verwees naar Roamler. Vervolgens zijn we door Roamler weer doorverwezen naar KPN. Na een aantal telefoontjes waarbij mijn kookpunt meerdere malen bereikt was, heb ik een toezegging van KPN gehad dat er donderdag 23 september een monteur kreeg. Helaas is er nooit iemand gekomen!

Mijn vrouw heeft vervolgens de volgende dag KPN gebeld en zij hebben ons weer doorverwezen naar Roamler. Roamler heeft uiteindelijk afgelopen vrijdag toegezegd dat ze binnen een dag contact met ons op nemen, maar tot op de dag van vandaag heb ik nog niks gehoord. We zijn het meer dan zat dat we op zo'n schandalige manier door de KPN en Roamler in de maling worden genomen.

Is er iemand die ons een tip kan geven hoe we dit op kunnen lossen?

 

Goedemiddag @GerTest, fijn dat je contact met ons opneemt via het KPN Forum.

Typisch kastje-muur verhaal, zo te lezen. Ik kijk graag na wat ik hierin voor je kan betekenen om het op te lossen. Wil jij jouw klantgegevens noteren in jouw Forum profiel? Alles wat je invult in de vakjes waar “Privé” achter staat, is alleen inzichtelijk voor de KPN moderators.
Graag de volgende gegevens:

  • Jouw volledige naam en geboortedatum
  • Postcode en huisnummer
  • Klantnummer
  • Contact telefoonnummer

Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken! Alvast bedankt!


Ik heb de gegevens aangevuld. Het probleem ligt denk ik bij Roamler. KPN heeft voor donderdag 22 september een afspraak gemaakt. Op deze dag is er helaas niemand op komen dagen.

Nu moet Roamler deze afspraak annuleren, maar op één of andere reden kunnen ze dit niet waardoor er geen andere afspraak gemaakt kan worden.

Met een vriendelijke groet,

Gerard Testerink


Hartelijk dank voor jouw gegevens. De bal ligt inderdaad bij Roamler: zij moeten de afspraak herplannen of een terugkoppeling geven, zodat het vanuit ons (KPN) opgepakt kan worden. 

Ik heb contact opgenomen met een achterliggende afdeling: zij geven aan dat Roamler binnen 2 werkdagen telefonisch contact met jou gaat opnemen. Ik ben benieuwd, hou je mij op de hoogte?


Hallo Shyrin,

Bedankt voor je informatie en je inzet! Roamler heeft tot op de dag van vandaag geen contact met ons opgenomen. Het is ook een erg vervelend bedrijf om te benaderen, aan de telefoon doen ze erg meegaand, maar vervolgens gebeurt er wederom niets. Ik ben er van overtuigd dat dit bij jou ook zo is en heb er geen vertrouwen meer in dat dit opgelost wordt.

Ik ben voorzichtig aan het rondkijken of het niet verstandig een andere provider te kiezen want ik vind dit een erg lakse houding, niet alleen van Roamler, maar ook van KPN aangezien ik en mijn vrouw ook al diverse malen KPN hebben gebeld en ze daar helemaal niets anders doen dan ons terug verwijzen naar Roamler, terwijl ik toch echt klant van KPN ben en KPN iedere een behoorlijk bedrag betaal om te kunnen bellen en tv te kunnen kijken.

Het ergste is dat we al vanaf 16 september zonder vaste telefoon zitten en dus telefonisch niet bereikbaar zijn. Ik vraag me af op KPN ons hier in tegemoet wil komen


@GerTest Het vervelende is dat zolang de aansluiting dus niet goed is afgeleverd KPN dus ook niks kan doen.

Ze zouden wel willen maar kunnen meestal niet meer dan wat ze nu bij jouw ook doen.

Een andere provider nemen heeft weinig nut zeker als die over dezelfde glasvezel moet gaan komen…

Want je blijft ermee zitten dat het eerst goed aangelegd moet gaan worden.


Een moderator zal vast nog eens proberen Roamler aan het jasje te trekken.

Wel echt heel vervelend zulke situaties, helaas lees en hoor je dit erg vaak.

 


Ik vind het bijzonder jammer om te lezen dat Roamler niet teruggebeld heeft.

Ik snap dat het vertrouwen weg is, maar dit moet wel geregeld worden. Want:

Een andere provider nemen heeft weinig nut zeker als die over dezelfde glasvezel moet gaan komen…

Want je blijft ermee zitten dat het eerst goed aangelegd moet gaan worden.


Nu lees ik ook (voor het eerst) dat de vaste telefonie nu niet werkt 🙁. Dat kan nu niet hersteld worden omdat de wijziging naar Glasvezel nu in behandeling staat. Zodra dit opgelost is, lijkt mij een tegemoetkoming betreffende vaste telefonie zeker op zijn plaats en dat ga ik ook regelen.

Ik heb wederom contact opgenomen met een achterliggende afdeling. Ik heb verzocht om dit te escaleren en het signaal neergelegd dat de service vanuit Roamler niet is zoals wij mogen verwachten. Ik wacht een terugkoppeling af.


Hallo Shyrin,

Ik heb vandaag contact met iemand van KPN gehad en zaterdag komt er een monteur. Hartelijk dank voor je medewerking!

Met een vriendelijke groet,

Gerard Testerink