Skip to main content

Al 4 dagen geen internet, tv, vast bellen en daarom geen wifi. Niet bij mij en de nodige anderen in de straat in Assen. Er zou een storing zijn in ons postcodegebied. Ook andere providers zouden hiermee kampen. Ik zie bij het kastje in de straat geen enkele reparatiedienst. Ik kan geen werkzaamheden op mijn pc verrichten. Ik heb al mijn prepaid omgezet naar een abonnement omdat ik anders geen contact kan leggen met kpn. Mijn gevoel is dat mijn glasvezel kastje een verkeerd signaal afgeeft richting kpn en dat wij niet in beeld zijn tot ik de pers ga inschakelen. Beter is als er een monteur komt kijken maar ik moet soebatten. Hoe lang duurt het nog tot dit zeer lokale probleem is opgelost?  Morgen wordt de vijfde dag en dat kan gewoon niet. Wie kan ons helpen door op lokatie te onderzoeken?

Link


Hoi @MartinVG 

Welkom op de community van KPN.

Het beste kun je hiervoor de storingsdienst van KPN bellen, die kunnen nagaan wat er eventueel aan de hand is, en of Netwerkbeheerder KPN hiervan op de hoogte is.
Netwerkbeheerder KPN zal bij een grote storing vaak degene zijn die het gaat oplossen, of daarvoor een aannemer gaan aansturen.

De storingsdienst van KPN is bereikbaar op:

  • 0800-0402
  • 1200 (via een KPN Mobiele aansluiting)

Bereikbaar:

  • 24 uur per dag, en 7 dagen per week (inclusief de feestdagen)

Afhankelijk van wat deze storing veroorzaakt, kan het wat langer duren voordat het is opgelost.
In sommige gevallen moeten er nieuwe onderdelen besteld worden, om het probleem te kunnen oplossen.


Hallo @MartinVG ,

Check op deze website of de storing bekend is. Je kunt daar ook meer informatie terugvinden. 

https://www.kpn.com/service/storingen?icid=no-app:cd=storing


Beste mensen, Bedankt voor jullie reacties. Ik heb natuurlijk als eerste alle storingswebsites van kpn geraadpleegd en gebeld met kpn. Tevens in de kpn winkel geweest. Men kan niet meer meedelen dan wat ik zelf al gevonden heb. Ze zeggen niet te kunnen zien wat de oorzaak is maar wel dat het in het glasvezelnetwerk zit en dus niet in de apparatuur van kpn in huis. En verder moet je maar afwachten en ik heb er geen vertrouwen in als dat al 4 dagen duurt. Ik zou willen dat ze testen met een ander glasvezelkastje in huis om dingen uit te sluiten. Het klopt gewoon niet. 60 jaar geleden konden ze al naar de maan en hier weten ze niet waar het in zit?


Als er een probleem in het glasvezelnetwerk is dan geeft de provider kpn dit door aan de netwerkbeheerder. Die gaat dan zorgen voor de oplossing of reparatie.  Kpn heeft geen invloed op de planning van de netwerkbeheerder. 


Dat klopt Joep, maar zou jij ook niet op de hoogte gehouden willen worden ondertussen? Nu niets horen vind ik niet oké. Dan ben je uit beeld.


... en hier weten ze niet waar het in zit?

Natuurlijk weten ze wel waar het in zit. Maar ze hebben gewoon geen haast om het op te lossen. Monteurs kunnen ook maar op 1 plek tegelijk zijn. Als ze ergens anders bezig zijn, dan moet je gewoon wachten.


@ Nick,83

Dan hoop ik maar dat dat zo is, dan begrijp ik het tenminste😏


Dat klopt Joep, maar zou jij ook niet op de hoogte gehouden willen worden ondertussen? Nu niets horen vind ik niet oké. Dan ben je uit beeld.

 

Hoi @MartinVG 

Je zou nog telefonisch contact kunnen opnemen met Netwerkbeheerder KPN, om daar zelf te informeren hoe het ervoor staat met deze storing.

Telefoonnummer: 0880 06 37 44

(Op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 bereikbaar).

 


Dat is een goede tip Michel, dat ga ik proberen. 

Dankjewel ook voor het telefoonnummer.


Kpn heeft geen invloed op de planning van de netwerkbeheerder. 

Maar KPN heeft als het goed is wel afspraken gemaakt met die netwerkbeheerder omtrent een inspanningsverplichting om problemen te verhelpen.


Ik heb het nummer tel:0880063744 gebeld. Via de keuzemogelijkheden werd meegedeeld dat ik contact moet opnemen met mijn provider. Logisch eigenlijk maar helaas zal ik moeten afwachten wat er komt.


Ik heb het nummer tel:0880063744 gebeld. Via de keuzemogelijkheden werd meegedeeld dat ik contact moet opnemen met mijn provider. Logisch eigenlijk maar helaas zal ik moeten afwachten wat er komt.

Waarom heb jij nog geen noodpakket ontvangen van KPN zoals 100GB op jouw mobiele abonnement?


@MartinVG Je moet altijd de provider bellen, voor het geval dat je via WBA op KPN netwerk zit, geeft KPN (Provider en Netwerk) niet thuis. Hier wel de klantenservice van KPN bellen.

Je kan ook via servicetools van KPN checken

Servicetool geen diensten


Na een prachtige melding dat de problemen verholpen zouden zijn vanmorgen bleek niets minder waar te zijn. Afijn, morgen komt er een monteur bij in ieder geval 3 woningen op rij. Hopelijk gaat hier iets duidelijk worden maar het kan ook zo zijn dat de straat open moet….

Ik had prepaid en kreeg geen 100gb vrijdag, mijn vrouw wel. Ik heb zaterdag een abonnement genomen met onbeperkt internet en telefonie, dan kan ik de hotspot gebruiken bij de pc. Dit is blijkbaar een lastig probleem.


Tip. Sluit de laptop met hdmi aan op de tv. Ga naar http://tv.kpn.com, log in. En kijk tv op het televisietoestel. Laptop dan dus via de hotspot. 


Dankjewel voor de tip PeterG! Ik zat nog op mijn telefoon tv te kijken 😳


Een monteur op locatie bij de buren had snel in de gaten dat er ergens een splitter defect zou zijn. In een kast in de buurt. Vandaag plotseling, werkt het weer! Ik ben weer gelukkig. Mooie test weer voor als dingen plotseling uitvallen. Jullie bedankt voor het meedenken en de tips.


Reageer