Skip to main content

Hallo gebruikers van het KPN forum,

 

Enkele weken geleden is hier eindelijk glasvezel aangelegd. Direct een 1gbit abo afgesloten. Het werkte meteen en het is responsief zoals je van glasvezel kan verwachten. Nu ontvang ik echter maar 500mbit, up&down, bekabeld en via wifi. Ik heb alles nagelopen en mijn volledige verbinding ondersteunt 1000mbit.

Mijn KPN Box 12 is aangesloten op een Netgear Nighthawk, welke fungeert als hoofdrouter. Die zit met 2 kabels aan de computers vast. Alles is Cat 6, zelf aangelegd. De KPN en Nightgear geven beiden aan met 1000mbit te communiceren met elkaar, de computers en Nighthawk geven aan met 1000 mbit te communiceren met elkaar. Ik kan alleen niet controleren op welke bandbreedte de KPN box met het glasvezel kastje praat.

Een tijdje geleden de klantenservice gebeld maar dat was aan het einde van de werkdag dus de jonge dame die mij probeerde te helpen werd uitgelachen door haar collega's. Misschien dat iemand hier het weet. Ik heb de KPN Box al enkele keren gereset, via de webtool en door het pinnetje in te drukken.

 

Je hebt een hoop informatie gegeven. Helemaal top! Wat ik echter mis, heb je ook al gekeken wat de snelheid doet als je een PC/Laptop rechtstreeks op je modem aansluit? Zie je in My KPN wel al 1000/1000 actief staan?


Hey King,

 

Dan trek ik wel 1000mbit, eens kijken wat ik kan doen aan de instellingen van mijn Netgear.


Hey King,

 

Dan trek ik wel 1000mbit, eens kijken wat ik kan doen aan de instellingen van mijn Netgear.

Top dat je het dan wel haalt! Dan ligt het inderdaad aan je eigen Netgear Router. Wellicht die helemaal naar factory reset zetten?