Skip to main content

Hallo,

Ik heb een technische vraag:

Ik wil een glasvezel abonnement afsluiten maar nu zou ik graag willen of deze eerst op de "koperdraad" wordt aangevraagd en daarna wordt omgezet naar "glasvezel"

Of wordt de glasvezelaansluiting direct op de glasvezeldraad aangevraagd

Als ik nm aanvraag via kpn.com krijg ik dit te zien:

Gratis: Glasvezel Upgrade

Dit vraag ik omdat in het verleden een incident met de koperdraad heeft plaats gevonden en sindsdien geen gebruik meer hiervan kan maken

Is glasvezel al aangelegd in uw woning? Of zijn ze aan het graven bij u in de straat? 


@Nick83 : Bedankt voor je reactie.

Glasvezel ligt al in de woning


@Nick83 : Bedankt voor je reactie.

Glasvezel ligt al in de woning

Als dat glas van KPN is, dan krijg je ook meteen glasvezel. Koper wordt uitgefaseerd dus KPN zal geen enkele reden hebben om je eerst daar op te zetten.


Bedankt @XS4All-Arjan voor je antwoord.

Misschien dat de medewerkers van de klantenservice kunnen bevestigen ? en mij kunnen uitleggen waarom er  "Gratis: Glasvezel Upgrade" in een bestelling staat ?


Bedankt @XS4All-Arjan voor je antwoord.

Misschien dat de medewerkers van de klantenservice kunnen bevestigen ? en mij kunnen uitleggen waarom er  "Gratis: Glasvezel Upgrade" in een bestelling staat ?

Ik ben dan wel geen KPN-medewerker, maar @XS4All-Arjan heeft helemaal gelijk. 

Er staat Gratis Glasvezel Upgrade om maar te benadrukken dat je daarvoor niets extra betaalt.

 

Ter vergelijking : Zoiets dergelijks staat er ook bij de mobiele abonnementen met betrekking tot 5G.  

 


Bent u nieuwe klant? Gaat het om een volledig nieuw abonnement? Heeft u het afgelopen jaar bij Ziggo gezeten ofzo?


De antwoorden op je vragen @Nick83 zijn:

Ik wil een nieuwe klant van KPN worden, en wil een volledig nieuwe abonnement aanvragen. Afgelopen jaar ben ik geen vast internet gehad (alleen mobiel).

 

 


De antwoorden op je vragen @Nick83 zijn:

Ik wil een nieuwe klant van KPN worden, en wil een volledig nieuwe abonnement aanvragen. Afgelopen jaar ben ik geen vast internet gehad (alleen mobiel).

 

 

Dan ben je dus een bestaande klant voor KPN, omdat je al mobiel bij KPN afneemt @Jobben 

 


Zoals eerder gezegd @JanD ik ben een "nieuwe klant".

Er zijn meer providers die mobiele telefonie aanbieden 😉


Zoals eerder gezegd @JanD ik ben een "nieuwe klant".

Er zijn meer providers die mobiele telefonie aanbieden 😉

Als je mobiel niet bij KPN afneemt, ben je inderdaad een nieuwe klant, anders niet.

 

 


Iemand die 6 maanden lang geen thuis abonnement heeft afgenomen bij KPN is gewoon nieuwe klant voor het thuis abonnement als diegene een abonnement afsluit. En krijgt dus welkomstkorting of geschenk. Of diegene wel of geen mobiel abonnement heeft bij KPN doet er niet toe.

Maar daar gaat het eigenlijk niet om. Het ging mij er meer om dat @Jobben geen bestaande klant is die op verkeerde wijze het thuis abonnement probeert te verlengen.

Die melding over die gratis glasvezel upgrade kunt u denk ik negeren. Kijk tijdens het bestellen of u voor 1000 mbit kunt kiezen. U hoeft het niet te doen, maar als die mogelijkheid geboden word, dan weet u zeker dat het om een glasvezelaansluiting zal gaan. Want 1000 mbit is uiteraard op koper niet beschikbaar. 


Voordat ik hier wat ga roepen kan ik beter eerst even meekijken in de administratie, @Jobben .

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


@Erwin_  ik heb je een pb gestuurdÂ