Skip to main content

Ik heb via jullie een glasvezel verbinding aangevraagd begin maart. Eind maart zou ik aangesloten worden. Echter wist ik van begin af aan dat de glasvezel nog buiten op de erfgrens lag en niet naar binnen was gebracht. Sinds mijn aanvraag heb ik diverse malen dit proberen aan te kaarten. Echter kastje naar de muur verhaal. Ondertussen wordt mijn abonnement gefactureerd, denkt kpn blijkbaar dat ik aangesloten ben, maar ben ik nog geen kloot verder en vele uren klantenservice bellen. Kpn: u moet bij kpn netwerken zijn (terwijl ik bij hen een abonnement bestel). Knp netwerken: u moet bij kpn zijn wij hebben nog niet eens een ticket ontvangen... Kan dit in godsnaam opgelost worden?  

Hoi @Slhaarsma . Welkom op het forum.

Dit is opmerkelijk en absoluut niet de bedoeling.  De facturatie zou pas moeten starten nadat er succesvol contact is geweest met het modem.

Ik wil hier graag meer van weten. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Hallo Erwin, bij deze is mijn profiel (hopelijk voldoende) aangevuld... 


U zit nu nog bij een andere provider? En u krijgt facturen van KPN? Terwijl u helemaal nog geen verbinding heeft van KPN? 


Nee, we zijn net verhuisd naar dit adres, hebben kpn glasvezel abonnement genomen (eind vorig jaar is dit aangelegd in de wijk), kreeg na paar dagen melding dat ik 30 maart aangesloten kon worden. Omdat ik problemen voorzag gezien het glasvezel niet naar binnen was gebracht heb ik direct contact opgenomen, echter vanaf dat moment is het een kastje naar de muur verhaal zoals boven omschreven en idd schrijft kpn ondertussen doodleuk de factuur af en heb ik nog niemand gesproken die mij kan vertellen wanneer ik daadwerkelijk aangesloten kan worden .. 


Ik snap het niet helemaal, @Slhaarsma .  Ik zie een actief abonnement dat geleverd is op koper. Ingegaan zo rond 28-3-2023

Klopt dat? 


Hoi @Slhaarsma . Ik sta een beetje paf .

Je staat in het KPN systeem actief sinds 28-3-2023 als VVDSL klant (koper)..   Nu hebben we net even gebeld en je kunt met 100% zekerheid zeggen dat er geen koperaansluiting in jouw woning is. Dat geloof ik uiteraard.  Verder zie ik ook geen data over die lijn gaan dus van een kruising is ook geen sprake.

Nu even over het glasvezel.   Blijkbaar is jouw straat al lang aangesloten op glasvezel en ben jij overgeslagen.  De status die  KPNNetwerk hier intern aan heeft gegeven  deugt volgens mij niet en daar blijft (als het klopt) de zaak hangen.  Ik ga @Ward_   vragen om met mij mee te kijken en hopelijk kan hij wat meer duidelijkheid geven. Ik kom er z.s.m. op terug. We houden contact. 


Nog even een samenvatting van ons laatste gesprekje:

Ik heb een migratie aangevraagd van koper naar glas.  

Hiermee 'triggeren’  we KPNNetwerk  om contact met jou te zoeken voor het maken van een afspraak. Zodra die kabel binnen is afgemonteerd is het meestal zo gepiept.  

We hebben afgesproken het nu even een week af te wachten en te kijken of er actie ondernomen wordt. 

 

Wat ik nog was vergeten.  Ik kan je een tussentijdse noodoplossing sturen voor tv kijken.  Mocht je daar behoefte aan hebben stuur ik een Digitenne tuner jouw kant op.  Dan heb je iig alle basiszenders tot je beschikking. Laat maar weten of je dat wat lijkt.

 

Mocht je mailtjes krijgen waarin onduidelijkheden staan, laat het mij hier direct weten zodat ik kan meedenken. 


Korte update. Vandaag is het glasvezel in huis gebracht. Ik was verbaasd van de KPN meneer te horen dat er echter volgens zijn systeem geen verbinding was aangevraagd. Hij herkende echter mijn verhaal, dat hoorde hij dagelijks. In de avond heb ik enthousiast nog even een stopcontact in de meterkast aangelegd om meteen het modem ook aan te sluiten. Helaas kwam ik er al doende achter dat slechts 1 van de 2 kastjes is aangebracht door de heren. Ik kan het hem niet meer vragen maar wellicht omdat volgens zijn systeem er nog geen aanvraag was?? 

Ben dus bang dat ik nog weer opnieuw in de wacht kan om een mannetje dat laatste kastje aan te laten sluiten? 

Ander deel van de update is dat ik ondertussen een tweede afschrijving gestorneerd heb en ik inmiddels per brief een betaalverzoek heb ontvangen voor mij eerder gestorneerde afschrijving. Kan je nog eens op wat knoppen drukken @Erwin_ ? 


@Slhaarsma   Leuk je even weer te spreken.

Bij ons is nog geen gereed melding binnen. Die hebben we nodig anders blijft alles stil staan.  Waarom die er nog niet is kan ik niet beoordelen. 

Ik heb @Ward_  weer gevraagd om dat voor ons na te kijken.

Verder heb ik zojuist die onterechte facturen gecrediteerd.  Het is krom en niet fraai maar ik moest jou wel vragen om de facturen  te voldoen.  Helaas zit dat allemaal potdicht getimmerd in het systeem maar eind van deze maand is balans weer nul.   Ik hoop trouwens ook dat we jou dan succesvol hebben aangesloten. Liefst nog eerder. Zodat we dit niet nog eens hoeven te herhalen. 

Ik laat je weten zodra ik meer nieuws heb van Ward. 

 


Hallo @Erwin_ , al nieuws? Ik heb nog geen verder bericht. 


Helaas nog geen uitsluitsel. Ik heb een reminder gestuurd.   Hopelijk snel meer duidelijkheid.

We kunnen de kansen op een bevredigend antwoord ook spreiden.  Misschien kan KPNNetwerk via de officiele ingang wel vertellen waarom het nog zo lang moet duren.  Dat kan en mag ik niet voor je doen

Je kunt overwegen om er een mail of belletje naar KPNNetwerk aan te besteden. 

Is de creditering trouwens goed gegaan?

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/


Weer twee weken verder (en in totaal 3 maanden) maar nog geen enkel bericht van KPN. Zitten we nog steeds te wachten op een computer die een signaal moet gaan oppikken? 

Â