Skip to main content

Beste, ik heb sinds vrijdag 18 maart een geactiveerd kpn internet abonnement. Net aangesloten. Internet lampje knippert, WiFi  lampje brandt continu. 

Vorige bewoner had een werkend internet via Vodafone. Werkte goed

Wat kan ik doen ?

Modem is kpn box 12

Aangesloten op koper (grijze stekker)

 

Goedemorgen @Insina, welkom op het forum en bij KPN 🙂 Als jij de stappen uit de installatiehandleiding hebt gevolgd dan zal je Box 12 goed aangesloten zijn. Check voor de zekerheid of alle kabels er goed inzitten. Het knipperen van het internetlampje is ook niet per definitie een probleem. Langzaam knipperend wil zeggen dat hij het signaal aan het detecteren is. Daarna hoort hij dan sneller te gaan knipperen als hij het signaal gevonden heeft en aan het synchroniseren is. Dat wordt dan weer gevolgd door stabiel branden als dit klaar is.

 

Vraag is dan even of hij snel of langzaam knippert. Wat je sowieso mag doen is een reset van de Box 12. Dit kan helpen om de connectie daarna wel goed te maken. Vooral als de Box op dit moment snel knippert. 

Als dat niet helpt, en het knipperen is toch eerder de langzame variant, dan kan het zijn dat er met de lijn zelf wat aan de hand is. In dat geval raad ik je aan om te bellen (0800-0402, gratis). De collega die je spreekt kan dan direct de boel doormeten en vervolgstappen in gang zetten.

Dit mag natuurlijk ook via het forum, alleen kan het dan wel ietsje langer duren. Als dat geen probleem is, vul dan je forumprofiel in en reageer hier weer als je dit gedaan hebt.