Skip to main content

Vanochtend is mijn internetaansluiting geactiveerd (sms ontvangen). ik heb de kpnbox12 aangesloten. de lichtjes branden juist (internet groen knipperend, wifi en power groen). zowel op mijn iPhone als macbook krijg ik de melding dat er geen contact kan worden gemaakt met de server. ik heb geen ethernet aansluiting op mijn laptop en ook geen koppelingstukje tot mijn beschikking. kpnbox12  al gereset, knpbox12 en macbook al aan-uit gezet. Waarom werkt het internet niet?Wat kan ik proberen?

Als internet blijft knipperen, krijgt hij geen signaal van buiten en dus geen internet. 

 

Gaat het om glasvezel of koper?  En hoe heb je het aangesloten? (foto wellicht)


 


Kopernetwerk op mijn postcode! 


Komt internet ook daadwerkelijk binnen op dat stopcontact? Mogelijk komt het in de meterkast binnen en moet het daarna nog doorverbonden worden naar dat stopcontact? 


Wat hij zegt :point_up_tone2:

Wat zit er in je meterkast. 1e, 2e of 4e?

 


Komt internet ook daadwerkelijk binnen op dat stopcontact? Mogelijk komt het in de meterkast binnen en moet het daarna nog doorverbonden worden naar dat stopcontact? 

Thanks voor je reactie, goed idee. Heb het gecheckt, de meterkast gaat alleen over internet en gas. Het is een studentenhuis, waarbij elk adres/huisnummer (= elke kamer) een eigen aansluiting heeft. Dus ik denk niet dat het daaraan ligt. 


Wat hij zegt :point_up_tone2:

Wat zit er in je meterkast. 1e, 2e of 4e?

 

Ik ga nog een keer kijken


Komt internet ook daadwerkelijk binnen op dat stopcontact? Mogelijk komt het in de meterkast binnen en moet het daarna nog doorverbonden worden naar dat stopcontact? 

Thanks voor je reactie, goed idee. Heb het gecheckt, de meterkast gaat alleen over internet en gas. Het is een studentenhuis, waarbij elk adres/huisnummer (= elke kamer) een eigen aansluiting heeft. Dus ik denk niet dat het daaraan ligt. 

Ja maar wat voor aansluiting is dat. En is jouw muuraansluiting wel verbonden met de juista ader in die meterkastaansluiting? 


Komt internet ook daadwerkelijk binnen op dat stopcontact? Mogelijk komt het in de meterkast binnen en moet het daarna nog doorverbonden worden naar dat stopcontact? 

Thanks voor je reactie, goed idee. Heb het gecheckt, de meterkast gaat alleen over internet en gas. Het is een studentenhuis, waarbij elk adres/huisnummer (= elke kamer) een eigen aansluiting heeft. Dus ik denk niet dat het daaraan ligt. 

Ja maar wat voor aansluiting is dat. En is jouw muuraansluiting wel verbonden met de juista ader in die meterkastaansluiting? 

Ik zie in de gemeenschappelijke meterkast (8kamers met elk hun eigen tv+internet aansluiting) niet één van die kastjes. 

 


Btw: wij delen met vier studentenkamers één modem. Dit was tot gister een Ziggo (coax) aansluiting, aangesloten in een andere kamer (ander adres). 


Btw: wij delen met vier studentenkamers één modem. Dit was tot gister een Ziggo (coax) aansluiting, aangesloten in een andere kamer (ander adres). 

Hallo @aardappellen , als nieuwe klant kunt je alsnog gebruik maken van de gratis installatiemonteur.

 


Ja daar zit niks. Je zou met zoveel eigen lijnen een isra20 oid verwachten:

 

En je hebt niet meer telefoon aansluitingen in je appartement? Of een technisch hokje.


Ja daar zit niks. Je zou met zoveel eigen lijnen een isra20 oid verwachten:

 

En je hebt niet meer telefoon aansluitingen in je appartement? Of een technisch hokje.

Nee, alleen een cv ketel hokje op de gang maar daar vind ik ook niet iets dergelijks. 


Dank voor het meedenken! Ik heb een afspraak met een monteur gemaakt.