Skip to main content

Ik heb een internet & tv abonnement bij Youfone afgesloten die gister in is gegaan. Er is gister ook een KPN monteur langsgeweest om in de meterkast te kijken en die zei dat alles goed zat en ik het zelf moest kunnen aansluiten en het dan zou werken.

 

Echter werkt het niet, het service lampje is oranje en als ik wil verbinden met de wifi zegt hij dat de breedband connectie niet werkt. Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd, gereset etc. 

 

Ik heb ook al gebeld met Youfone. Want volgens de KPN monteur die gister langs kwam moest alles werken. Echter, na te bellen met Youfone zeggen ze dat het niet bij hun ligt maar toch bij de monteur ofzo. Nu heb ik een afspraak staan met een monteur voor morgen, maar ik ben bang dat deze weer alleen gaat kijken in mijn meterkast en gaat zeggen dat het in orde is en vervolgens ik weer van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Terwijl ik al mijn kosten betaal, maar nog geen internet heb.

 

Kan ik er van uit gaan/vragen of de KPN monteur morgen mijn internet ook echt werkend maakt? Dus NIET alleen de meterkast checkt, maar ook mijn modem? Want daar zit volgens mij het probleem.

Hallo @SophieC daarvoor moet je bij de klantenservice van YouFone zijn, KPN, als provider, waar dit forum bij hoort kan niets voor je betekenen, helaas.

 


Als je abonnee bent van Youfone heb je geen klantnummer van kpn. De klantenservice van kpn, waar de moderators hier toe behoren, kunnen dan niets voor je betekenen.

Die monteur met kpn op zijn auto zal van KPN Netwerk zijn (geweest). Je bent hier bij kpn de provider.

Neem contact op met Youfone is mijn advies.

Of wacht de monteur af morgen en laat hem duidelijk zien dat het niet werkt. Het is niet voor niks dat die ook weer is ingeplant lijkt mij.


Als je abonnee bent van Youfone heb je geen klantnummer van kpn. De klantenservice van kpn, waar de moderators hier toe behoren, kunnen dan niets voor je betekenen.

Die monteur met kpn op zijn auto zal van KPN Netwerk zijn (geweest). Je bent hier bij kpn de provider.

Neem contact op met Youfone is mijn advies.

Of wacht de monteur af morgen en laat hem duidelijk zien dat het niet werkt. Het is niet voor niks dat die ook weer is ingeplant lijkt mij.

KPN monteurs doet het "testen en labelen" van de lijn van wholesale klanten, oftewel aantonen dat de lijn verbinding heeft met de centrale.  Het enige wat we dan doen is ons apparaat verbinden aan het ISRA en eventueel het isra vernieuwen. Als we sync hebben is het goed en gaan we er weer vandoor. 

@SophieC hiervoor zal je echt contact op moeten nemen met YouFone, het signaal komt door maar jouw modem pakt het niet lekker op. 


Als je abonnee bent van Youfone heb je geen klantnummer van kpn. De klantenservice van kpn, waar de moderators hier toe behoren, kunnen dan niets voor je betekenen.

Die monteur met kpn op zijn auto zal van KPN Netwerk zijn (geweest). Je bent hier bij kpn de provider.

Neem contact op met Youfone is mijn advies.

Of wacht de monteur af morgen en laat hem duidelijk zien dat het niet werkt. Het is niet voor niks dat die ook weer is ingeplant lijkt mij.

KPN monteurs doet het "testen en labelen" van de lijn van wholesale klanten, oftewel aantonen dat de lijn verbinding heeft met de centrale.  Het enige wat we dan doen is ons apparaat verbinden aan het ISRA en eventueel het isra vernieuwen. Als we sync hebben is het goed en gaan we er weer vandoor. 

@SophieC hiervoor zal je echt contact op moeten nemen met YouFone, het signaal komt door maar jouw modem pakt het niet lekker op. 

Dank voor jullie reacties.

 

Ik begrijp gewoon niet waarom er nu weer een afspraak met een KPN monteur is ingepland? Ik heb al vanochtend een hele tijd met Youfone gebeld, en die zeggen weer dat het bij KPN ligt. Ik vind het heel erg vervelend dat ik steeds van hot naar her wordt gestuurd.

 

Hebben jullie advies wat ik het beste kan zeggen als ik weer naar Youfone bel? Want ik snap er zelf nu echt helemaal niets meer van.


Ik zou de monteur van morgen afwachten.

Ik begrijp gewoon niet waarom er nu weer een afspraak met een KPN monteur is ingepland?

Euh, het werkt toch niet? Kan best zijn dat Youfone dat via kpn wholesale heeft geregeld. Danwel dat via de eerste monteur is doorgekomen dat het (nog) niet goed werkt.


Update: de monteur kon eerder langskomen en is net weg. Hij vertelde me dat het normaal niet hun taak is om verder te kijken dan de meterkast, wat ik helemaal begrijp. Ik woon op de bovenste verdieping, en het probleem zat hem in de connectie met de meterkast. Ondanks dat het niet de monteur zijn taak was, heeft hij het wel voor me gemaakt. Super blij, want ik heb ein-de-lijk internet. Ik heb wel even Youfone bericht met de vraag of hier nu voor mij extra kosten aan verbonden zijn. Ik hoop het niet, maar als dat zo is dan is dat maar zo. Het is raar dat Youfone mij zo van het kastje naar de muur heeft gestuurd, terwijl ze dit volgens mij zelf hadden moeten oplossen.

 

Ik ben in ieder geval blij en allemaal bedankt voor de hulp!


Fantastische service en hulp van deze laatste monteur! 😃💐


Hallo @SophieC YouFone huurt capaciteit in van KPN Wholesale, zeg maar de groothandel in internetcapaciteit. Als er dus iets met de KPN-verbinding loos is, behoort YouFone met de betreffende afdeling van KPN contact op te nemen omdat KPN over de infrastructuur gaat. Jij hebt als klant van YouFone niets met KPN te maken, maar alléén met YouFone.

Veel plezier met je werkende verbinding.

 


Fantastische service en hulp van deze laatste monteur! 😃💐

Helemaal mee eens! Ontzettend blij mee :-)


De monteur heeft gister dit laten liggen toen hij weg ging. Behalve dat stekkertje is de rest niet van mij. Kan ik dit gewoon weggooien? 

 


Hallo @SophieC YouFone huurt capaciteit in van KPN Wholesale, zeg maar de groothandel in internetcapaciteit. Als er dus iets met de KPN-verbinding loos is, behoort YouFone met de betreffende afdeling van KPN contact op te nemen omdat KPN over de infrastructuur gaat. Jij hebt als klant van YouFone niets met KPN te maken, maar alléén met YouFone.

Veel plezier met je werkende verbinding.

 

Oke, duidelijk! Dan weet ik dat ook weer. Gek dat ik van Youfone contact op moest nemen met KPN dan. Maar goed, het werkt. Dankjewel voor de opheldering!


De monteur heeft gister dit laten liggen toen hij weg ging. Behalve dat stekkertje is de rest niet van mij. Kan ik dit gewoon weggooien? 

 

Dat is niet helemaal netjes dat het niet opgeruimd is maat ja, dat mag weg.


De monteur heeft gister dit laten liggen toen hij weg ging. Behalve dat stekkertje is de rest niet van mij. Kan ik dit gewoon weggooien? 

 

Dat is niet helemaal netjes dat het niet opgeruimd is maat ja, dat mag weg.

Geen probleem, ben al heel blij dat hij het voor me heeft gemaakt dus dit kan ik er wel bij hebben :-)

 

Dank!


Wij hier precies hetzelfde probleem.. maandag zou onze internet het doen. Alles in orde gemaakt, internet lampje brandt niet en service lampje blijft oranje. Van alles geprobeerd met herstellen, harde reset, stroom eraf halen.. Youfone doet/kan niks, wij worden gebeld door KPN binnen 5 werkdagen zeggen ze. Waarschijnlijk zitten we dus nog wel een week zonder internet, voordat we gebeld worden en er überhaupt iemand langs komt om te kijken. En dat terwijl mijn vriend moet thuis werken. Heel vervelend!