Skip to main content

Beste KPN,

 

Happy me, na lang op de glasvezel gewacht te hebben gaat het eindelijk gebeuren.

Op donderdag 25 maart v.m. komt het team van KPN NetwerkNL een glasvezelaansluiting in de meterkast monteren. 

Mijn abonnement start op 29 maart en mijn contract bij Ziggo beëindigd per 3 april ‘21.

Nu komt het spanned moment, volgens de KPN helpdesk medewerker na 2 keer met hun gebeld te hebben om een installatiemonteur op 29 maart te laten komen. Is momenteel niet mogelijk werd mij medegedeeld, kan volgens het systeem past a.s. vrijdag 19 maart. Toen ik met de helpdesk gebeld had voor een glasvezel abonnement is er goede stappen genomen voor het meteen inplannen van een installatiemonteur op 29 maart. Of is het past nadat je de installatiepakket hebt toegezonden gekregen?

Toen ik met de KPN helpdesk belde d.d. 3-3-‘21 voor een glasvezel abonnement, is er geen goede stappen genomen voor het meteen inplannen van een installatiemonteur voor 29 maart. 

Ik vertelde wel aan de helpdesk medewerker dat ik van Ziggo kwam en dat ik slecht bereikt hebt op de zolder en dat er netwerkkabels getrokken moest worden. Hij niet op ingegaan op mijn verzoek. Dacht achteraf eerst de installatiepakket en dan past een monteur! Ik was ook te blij dat ik glasvezel abonnement kreeg en niet door hebt gevraagd.

Snapt nog steeds niet waarom geen KPN monteur bij mijn pakket is besteld. Nu moet ik achteraf bellen en kan men nu geen installatiemonteur inplannen. Kan vanaf 19 maart.

Ik wilde ook 4K tv bij mijn abonnement, werd mij medegedeeld dat het nu niet zoveel uitmaakt omdat momenteel maar 3 zenders 4K maar heeft. Achteraf hebt ik spijt dat ik niet zei dat ik het toch wil. Upgraden kan werd mij achteraf medegedeeld, maar zou ik mijn pakket moeten annuleren en opnieuw bestellen. En dat is helaas geen optie voor mij, ik upgrade wel over een maandje.

Werkzaamheden dat verricht moet worden;

Bestaande oude 4 polige inbouwdoos ( of van inbouwdoos van ziggo ) in de woonkamer, kan de netwerkkabel doorgetrokken worden naar de meterkast op de gang.

In de woonkamer staat een tv, op de 1ste verdieping en op de zolder nog een tv.

Brandende vraag:

Kan ik tijdig nog een installatiemonteur voor de 29 maart bestellen, want vanaf 3 april heb ik geen ziggo meer.

 

 

Hoi @GL_L . Welkom op het forum.

Fijn dat je je verheugd op je glasvezelinstallatie. De order is geplaatst zonder monteur. Dat betekent dat wij er van uit gaan dat jij het zelf gaat aansluiten. Blijkbaar was dat niet de bedoeling? Helaas is het momenteel niet mogelijk om een monteur in te plannen. Dat komt omdat de fysieke aanleg van het glasvezel nog niet is afgerond. Vooralsnog gaan we er natuurlijk van uit dat dat op 25 maart gaat gebeuren. En als dat gelukt is, kun je daarna een monteur inplannen. Ik kan helaas niet voorspellen binnen wat voor termijn die monteur dan gaat komen. Dat hangt van de drukte af. 

Je hebt ziggo opgezegd en dat begrijp ik goed maar wij kunnen helaas geen garantie geven dat het 29 maart ook werkt. Uiteraard doen we onze uiterste best maar er kunnen natuurlijk altijd onvoorziene omstandigheden zijn.  Er is dus altijd een bepaald risico.

In de meeste gevallen is het relatief eenvoudig om zelf het modem aan te sluiten. In dat geval kun je, als KPNNetwerk verder niet tegen problemen aanloopt, in ieder geval internetten.