Skip to main content

Twee weken geleden zijn bij mij door KPN Netwerk het FTU en NT aansluitpunt geïnstalleerd in de meterkast.
Na de installatie brandde het ‘Glas’ lampje. Vorige week ook nog. Maar dit weekend zag ik dat het ‘Glas’ lampje niet meer brandde. Ik heb de stroom even van het NT afgehaald en weer aangesloten, maar ook daarna werkte het ‘Glas’ lampje niet.

Mijn internet abonnement gaat morgen 15 maart in, er is geen KPN monteur ingepland. De bestelling status geeft dus aan dat ik vanaf morgen de geleverde apparatuur aan kan sluiten.
Gaat dat wel werken als er nu geen verbinding meer is?

Hallo @RobertoPS , morgen krijg je in de loop van de dag een mail en of SMS dat je verbinding geschikt is voor gebruik en moet het glaslampje ook weer gaan branden.

Succes.


Hallo @RobertoPS , morgen krijg je in de loop van de dag een mail en of SMS dat je verbinding geschikt is voor gebruik en moet het glaslampje ook weer gaan branden.

Succea

Dank voor de uitleg!


Hoi @RobertoPS, welkom! Ik verwacht dat Jan inderdaad gelijk heeft hier. Ik heb even gekeken en alles staat nog steeds netjes gepland voor morgen.

Mocht het nou onverhoopt niet goed gaan morgen, en het lampje gaat niet branden, neem dan even contact op. De snelste manier daarvoor is bellen (0800-0402, gratis) of een chat starten via onze servicepagina. Dit omdat je dan direct een collega spreekt die de boel kan nakijken en vervolgstappen in gang kan zetten als dat nodig is. Je mag het ook hier op het forum komen melden, maar dan gaat er iets meer tijd overheen. 


Dit is hoe het afliep:
Mail en SMS ontvangen maar het glas lampje ging niet branden.
Nadat ik gebeld heb heeft KPN een monteur ingeschakeld die een kabeltje in het PoP station heeft vervangen.
Glas lampje ging branden en Internet en  TV werken nu.


Dit is hoe het afliep:
Mail en SMS ontvangen maar het glas lampje ging niet branden.
Nadat ik gebeld heb heeft KPN een monteur ingeschakeld die een kabeltje in het PoP station heeft vervangen.
Glas lampje ging branden en Internet en  TV werken nu.

Wat fijn dat het nu werkt, heel veel plezier met de diensten van KPN. Mocht je nog problemen ervaren dan weet je ons te vinden! 😉👍🏼


@JanD en @Erik_ 

Als het Glas-lampje brandde bij de eerste installatie, dan behoort deze te blijven branden. Of er nu al wel of geen activatiedatum is verstreken of sms komt. Als dit lampje dus ineens uitgaat is er fysiek iets aan de hand in de PoP.

Dat is nu uiteindelijk ook gebleken lees ik in de reactie van Roberto.

 

Ik snap trouwens wel dat je niet vooraf al een monteur kan sturen op basis van het eerste bericht. Maar weet dan wel voor een volgende keer dat er in ieder geval iets niet goed zit en dat een KPN monteur dat zeer waarschijnlijk moet gaan oplossen. Het lost zichzelf niet op en dat werd hier in eerste instantie gesuggereerd.


Fijn dat het snel is opgelost en alles nu werkt, @RobertoPS!

Dank voor de aanvulling, @Ward_!