Skip to main content

18 augustus telefonisch een nieuw KPN abbo afgesloten voor internet en TV ivm met een verhuizing naar een nieuwe woning. Volgens de medewerkster zou ik de nieuwste Box12 geleverd krijgen, zie ook de plaatjes op de site. Echter na opening van het pakket vandaag blijkt er een Box10 uitgeleverd te zijn. Ik zou conform de gemaakte afspraak toch graag een Box12 ontvangen. Op 21 september tussen 12.00. en 14.00 komt er een KPN monteur voor het aansluiten.

kan de monteur eventueel de box omruilen? Of moet ik de klantenservice bellen?

 

Krijg je missschien Bonded DSL? Dan wordt de V10 geleverd.

Waarom wil je per se de BOX 12? Enige wat deze ‘heeft’ is wifi6. Waar niet eens alle apparaten mee overweg kunnen, zeker wat oudere laptops niet.


@Bert O De KPN Box 12 kan niet in alle gevallen toegepast worden. Bij pairbonding of SIB (sneller internet buitengebied) krijg je een v10 omdat de Box 12 dat niet ondersteunt. Er is trouwens niets mis met de v10, door velen beschouwd als het beste KPN modem.


Hoi Peter, geen idee wat betreft dat bonded DSL. En het gaat er niet om dat ik dat per se wil. Waar het omgaat is dat dat de deal was en dat er nu iets anders in het pakket zit. Ook heb een nieuwe laptop en iPads dus wat dat betreft no problemo.

Vandaar mijn vraag. 


Ik heb de V10, (niet de V10a) ik vind de box de meest stabiele modem. Ik hoop dat ‘ie dan ook nog heel lang mee gaat.

Ik ‘hoef’ de 12 niet, teveel kinderziektes.  


@Peter en RBxx, bedankt voor jullie reactie. Ik wacht morgen de monteur wel even af en luister naar zijn advies.

Bedankt voor jullie snelle reactie. Heb weer wat geleerd. 👍


Er is niks mis met de V10, die heb ik ook. Het is net als met diverse modellen televisies of auto's. Ze zijn allemaal nog te koop, nieuwste is zeker niet beste...

Als je een DSL aansluiting hebt is de kans op de V10 groter.

Hoeveel bandbreedte heb je gecontracteerd? Met meer dan 50 is de kans op bonded DSL groter en dat kan niet met de BOX 12, maar wel met de V10.

Laat eerste die monteur maar komen zou ik adviseren.

Mee eens:

Ik ‘hoef’ de 12 niet, teveel kinderziektes.


Bandbreedte is 100. Dus goede raad is monteur afwachten. Nogmaals dank!!