Skip to main content

 

Op 24 mei ‘22 als XS4ALL’er aangesloten op de KPN systemen. Wat een draak van een programma is ‘Mijn KPN’. Heel onlogisch ingedeeld en de helft werkt (nog) niet, onderdelen zijn niet vinden of je wordt terugverwezen naar de Helpdesk van, jawel,  XS4ALL.  Na heel veel zoeken kwam ik bij de “Status van mijn bestelling” en hier lees ik dat ik een nieuw contract ben aangegaan t/m 24 mei 2023! Kan niet waar zijn, toch??

Is er dan niets goed bij KPN? Jawel, het enige dat binnen mijn contract goed werkt, is KPN veilig. Heb dit programma probleemloos op 10 apparaten kunnen installeren en ook de FTTH-verbinding is goed. Maar voor de rest? …..

Ja @meppelinke , als ex-XS4all-er ervaar ik ook dat het onduidelijk troef is bij de KPN websites.

Ook bij mij staat bij de bestelling een einddatum 26-4-2023 (één jaar nadat ik over ben gezet).

Echter, als ik in Mijn Producten klik op mijn XS4ALL abonnement, dan staat er een andere datum:

Dus het valt wellicht mee!


Ja @meppelinke , als ex-XS4all-er ervaar ik ook dat het onduidelijk troef is bij de KPN websites.

Ook bij mij staat bij de bestelling een einddatum 26-4-2023 (één jaar nadat ik over ben gezet).

Echter, als ik in Mijn Producten klik op mijn XS4ALL abonnement, dan staat er een andere datum:

Dus het valt wellicht mee!

Jouw contract is dus al afgelopen, heb je nog wel verbinding? 😉.  Onder Mijn Producten vindt ik weer andere contractgegevens en een totaalprijs die afwijkt van de andere totaalprijs. Dit zal wel de ‘kale’ internet prijs zijn. 

 

 Wat de extra opties kosten kan ik nergens vinden. Al met al heel erg onzorgvuldig, ja slordig zelfs. Ik denk dat we het eerste factuur van KPN af moet wachten om te zien hoe het totale kostenplaatje er uit ziet. Ben benieuwd. 

-eggie-   


Het totale kostenplaatje kun je vinden als je klikt op “Extra opties wijzigen of toevoegen” in de kolom Uw extra opties. Waarschijnlijk vindt KPN dit de meest logische plek😜. Daar vind ik tenminste het overzicht:

 


De onduidelijkheid begint mijns inziens al bovenaan met de tekst "Status van je bestelling".

Volgens mij heb je helemaal geen bestelling geplaatst of wel soms?


“Status van je bestelling” kan ik nergens vinden. Waar vind je dat?

 

Sorry. Gevonden. 

 

Ik denk dat het een administratieve handeling is van KPN om de omzetting te faciliteren. 

Maar ik speculeer een beetje.

Het blijft nog steeds puzzelen bij de KPN.

 


“Status van je bestelling” kan ik nergens vinden. Waar vind je dat?

Mijn reactie was eigenlijk ook aan @meppelinke.

Het startbericht van dit topic begint met die tekst.

 

Edit:

Ik denk dat het een administratieve handeling is van KPN om de omzetting te faciliteren. 

En dat is nu net waar de wat meer kritische XS4ALL abonnee zo moedeloos van wordt, de administratieve complexiteit en chaos.

Dit is eigenlijk het laatste wat je dan zou moeten doen. Zelf een "bestelling" inschieten om het proces in gang te zetten, niets te doen aan de communicatie richting abonnee en er maar vanuitgaan dat de abonnee het allemaal wel "begrijpt".


@wjb , ja, maar de screenshot in de originele post geeft info over een "bestelling". En daar begint voor een XS4ALL abonnee al de verwarring.

Misschien kan iemand van de KPN uitleg geven?


@wjb  Klopt helemaal, ik heb niets besteld! Het zal ten gevolge van de overgang van XS naar KPN zijn. In ‘Mijn KPN’ wordt dit blijkbaar gezien een bestelling.

@MinneH  Ik kom in door jou genoemde menu uiteindelijk niet verder dan:

  …. en de klantenservice is XS4ALL. Morgen toch maar eens bellen. 

 


@wjb  Klopt helemaal, ik heb niets besteld! Het zal ten gevolge van de overgang van XS naar KPN zijn. In ‘Mijn KPN’ wordt dit blijkbaar gezien een bestelling.

@MinneH  Ik kom in door jou genoemde menu uiteindelijk niet verder dan:

  …. en de klantenservice is XS4ALL. Morgen toch maar eens bellen. 

 

In een ander topic stond dat het een maand kan duren voordat bepaalde functies werken. Ik ben op 26 april over gezet, dus bij mij werkt deze link wel. (Andere links nog steeds niet)


@wjb  en @MinneH  We hebben van KPN niet mogen vernemen dat het wel een maand of langer zou kunnen duren voordat alles zou werken, of heb ik daar overheen gelezen? De migratie van de XS klanten zal best een pittige klus zijn, en de voortekenen leken gunstig. Een helder informatie boekje, de mails en brieven kwamen vertrouwenwekkend over en de omzetting van de verbinding verliep probleemloos. Maar daarna raken we verstrikt in niet werkende links en websites die geen helderheid verschaffen over administratieve zaken, onjuiste en tegenstrijdige informatie geven en verwijzen naar helpdesk van XS die direct de bal weer terug kaatst: ga naar ‘Mijn KPN’. En zo is de niet goed functionele cirkel weer rond. 


@wjb  en @MinneH  We hebben van KPN niet mogen vernemen dat het wel een maand of langer zou kunnen duren voordat alles zou werken, of heb ik daar overheen gelezen? De migratie van de XS klanten zal best een pittige klus zijn, en de voortekenen leken gunstig. 

@meppelinke In de mail waarin de omzetting werd aangekondigd staat:

Twee dagen blijkt dus véél langer te zijn. De aanpassing van mijn Mobiel Internet is nog steeds niet mogelijk. Dat heb ik in een ander topic al aangekaart, maar daar is (nog) niet op gereageerd.

Ik ben het verder helemaal met je eens.

Heimwee naar XS4ALL…..


@MinneH  Ben bij hun start in 2019 founding member van Freedom geworden. Wilde de overstap tot nu toe nog niet maken omdat XS4ALL (in afgeslankte vorm) toch zou blijven bestaan. Steeds meer wordt duidelijk dat het een leeg huis is/wordt, waar alleen de naam XS4ALL nog op de voorgevel prijkt. Word je na veel gebel en/of geklop uiteindelijk binnengelaten blijkt het een volledig KPN pand te zijn met een doolhof aan gangen en deuren waar een normaal mens, en dat pretendeer ik te zijn, volledig de weg kwijt raakt. Ik ga na het eerste factuur van KPN (misschien verschaft deze duidelijkheid) eens kijken hoe het Freedom huis gebouwd is, en of ik daar de weg in kan vinden. Meerdere ex. XS4ALL’ers staan achter hun voordeur om je te verwelkomen. Zeker, de FTTH verbinding van KPN werkt goed, maar andere providers (-Ziggo) maken gebruik van dezelfde verbinding en techniek. Dus waarom blijven dwalen in het doolhof wat het KPN gebouw blijkt te zijn? Eén ding remt mij nog af: Freedom bied TV aan via CD, daar ben ik, en meerdere met mij zo lees ik, niet zo gecharmeerd van.   


Ook ik pretendeer een normaal mens te zijn maar ik heb niet zo'n last van dat doolhof waar je over spreekt.

Als je overweegt een overstap naar Freedom te maken, stel je dan absoluut de vraag of de (beduidend) hogere prijs van Freedom opweegt tegen de additionele diensten en service die zij leveren. Ik zet daar mijn vraagtekens bij.


@MinneH  Ben bij hun start in 2019 founding member van Freedom geworden. Wilde de overstap tot nu toe nog niet maken omdat XS4ALL (in afgeslankte vorm) toch zou blijven bestaan. Steeds meer wordt duidelijk dat het een leeg huis is/wordt, waar alleen de naam XS4ALL nog op de voorgevel prijkt. Word je na veel gebel en/of geklop uiteindelijk binnengelaten blijkt het een volledig KPN pand te zijn met een doolhof aan gangen en deuren waar een normaal mens, en dat pretendeer ik te zijn, volledig de weg kwijt raakt. Ik ga na het eerste factuur van KPN (misschien verschaft deze duidelijkheid) eens kijken hoe het Freedom huis gebouwd is, en of ik daar de weg in kan vinden. Meerdere ex. XS4ALL’ers staan achter hun voordeur om je te verwelkomen. Zeker, de FTTH verbinding van KPN werkt goed, maar andere providers (-Ziggo) maken gebruik van dezelfde verbinding en techniek. Dus waarom blijven dwalen in het doolhof wat het KPN gebouw blijkt te zijn? Eén ding remt mij nog af: Freedom bied TV aan via CD, daar ben ik, en meerdere met mij zo lees ik, niet zo gecharmeerd van.   

@meppelinke  Ik zit in precies dezelfde situatie. Ook founding member van Freedom, maar hun TV aanbod houdt me tegen.

Ik begrijp uit hun forum dat er te veel problemen zijn bij CD. En zolang er geen opnamemogelijkheden voor België, BBC en NPO2extra zijn, betekent dat een overgang het voor ons uitgesloten is, helaas.


@MinneH @wjb Dank voor jullie opmerkingen. Ik trek de deur voorlopig maar even achter mij dicht en wacht de komende maand af. Ik realiseer me ook dat wij nogal fanatiek bezig zijn binnen ‘Mijn KPN’, terwijl de gemiddelde gebruiker met een goed functionerend Internet, TV en e-mail, zich niet zo druk maakt over ‘Mijn KPN’ en aanverwante zaken.