Skip to main content

Vandaag heb ik een mediabox v10 plus 4g modem geïnstalleerd. Alle lampjes branden zoals het zou moeten, en van signaal sterkte indicator op het modem branden 2 van de drie lampjes. Helaas volgens de speedtest van KPN is het niets sneller dan in de oude situatie, met de mediabox v12 zonder 4f modem haalde ik  8 mbit up en 0.8 mbit down. Bovendien lijkt het Superwifi 2 punt ook niet draadloos te werken met dit nieuwe modem. Allemaal een beetje jammer…. Of moet ik langer wachten tot e.e.a. goed werkt?

Vandaag het beloofde v10a modem gehaald bij het postnl service punt. Thuis gekomen open ik de doos en tot mijn verbazing zit er een v12 modem in. Het zelfde modem dat ik net retour had gestuurd i.v.m. met de upgrade naar een buiten gebied modem. Verdomme KPN jullie zijn wel erg slordig!!

Ik zou niets merk van het omzetten van het abonnement en vervolgens ligt het vaste nummer er uit.

De upgrade naar het buiten gebied zou plug en play zijn. Maar vervolgens werkt het 4g modem niet.

Het buiten gebied modem zou net zo werken als de v12 box. Maar vervolgens kom ik er achter dat een v10 modem niet draadloos kan werken met het superwifi punt, aanbevolen en verkocht door KPN

Een v10a modem zou deze problemen moeten oplossen maar wat stuurt KPN en v12 modem.

Jammer KPN erg JAMMER!!! Morgen maar weer bellen. zucht….


Toch maar even het v12 modem aangesloten. Want het zal wel een tijdje duren voordat we een v10a modem hebben. Zoals belooft was het inderdaad plug en play, maar dat was alleen voor internet, de vast lijn werkt weer niet. Ik moet maar weer bellen met de kpn!


Het is het lastig voor de kpn om het vaste nummer tijdelijk te herstellen, op de foutief opgestuurde v12 modem. Dus voorlopig is het vaste nummer doorgeschakeld naar mobiel. Lastig en vervelend maar het nummer is zo nog wel bereikbaar. Nu maar hopen dat de kpn de volgde keer wel het juiste modem stuurt, naar het zal mij niet verbazen als er weer wat fout gaat.


Tja... ik zei al: u krijgt niet zomaar een v10a. Ik moet wel zeggen dat ik deze ontwikkeling niet aan zag komen 😄

Medewerkers aan de telefoon kunnen niet bepalen welk modem een klant krijgt. Ze kunnen alleen opdracht geven om een nieuwe op te sturen, maar daarbij niet bepalen welk model.

Ze kunnen volgens mij wel een soort verzoek doen ofzo. Maar uiteindelijk bepaald de distributieafdeling. En die kan zomaar z'n eigen gang gaan. Mogelijk hebben ze heel geen v10a op voorraad op dat moment. Dan word er gewoon wat anders opgestuurd. 


Die zijn blijkbaar zo schaars dat er maatwerk voor nodig is :)

Ik ben wel een beetje teleur gesteld dat ze voip niet weer kunnen aanzetten op de v12 box zonder allerlei omruil procedures in gang te zetten. Procedures zijn prima maar ze kunnen de flexibiliteit, ook in de weg zitten. Zeker als er foutjes gemaakt worden.

Ik krijg zojuist een berichtje dat er een pakketje onderweg is :)


 @uberprutser ik wil even inhaken. Wat @Nick83 zegt klopt volledig. We sturen geen specifieke modems toe. Een medewerker die dit toezegt doet een belofte die niet na te komen is. 

Daarnaast is de Box 12 niet geschikt om samen te werken met Sneller Internet Buitengebied. Dus het klopt dat je daarmee geen diensten merkt als je het zo aansluit.


Afgelopen donderdag kreeg ik een sms van de kpn dat er een pakket onderweg was. Helaas zijn we nu bijna een week later en ik heb nog geen pakket gezien. De vaste lijn in nu al een week niet meer bruikbaar. Allemaal zo jammer :(


Na een belletje met kpn, zou ik nu morgen het pakketje bij het postnl service punt moeten kunnen ophalen. Er was iets mis gegaan in de systemen van kpn waardoor het pakketje op halt stond. Kan gebeuren, morgen weer verder :)


Heb je inmiddels wel je V10 terug geplaatst? Want anders werkt je Sneller Internet Buitengebied niet.


Ik gebruik nu weer de v12 die kpn foutief had opgestuurd. Er was mij een v10a toegezegd die draadloos met mijn superwifi punt zou kunnen werken. Maar toen het 4g modem werkte met de v10, was het internet een mooi stuk sneller. Om eerlijk te zijn prefereer ik een goed wifi i.p.v. een hogere snelheid :)


Zo net heb ik mijn pakketje bij het post.nl service punt opgehaald. En is de doos zit een v10 modem. Ik heb deze aangesloten en het 4g modem werkt prima. Maar hoe kan ik nu zien dat dit een v10A is? Want dit ziet er allemaal gelijk uit als het vorige modem! En ik heb geen zin om er na uren testen er achter te komen dat ik weer het verkeerde modem heb. En mijn superwifi2 punt niet draadloos kan werken.


Dit is een V10, een V10A ziet er geheel anders uit. Maar ook een V10A is niet geschikt voor pairbonding zo ver ik weet. @DennisA78 misschien ben ik even abuis, V10A i.c.m. Pairbonding, werkt dat? 
 

Verder zoals eerder gemeld; als je een V12 had met 2 superwifi punten zou je kosteloos van KPN een extra WiFi punt moeten krijgen omdat je anders benadeeld wordt. Dus hou die V10 nou lekker maar maak je hard voor een extra WiFi punt. 


Dit is een V10, een V10A ziet er geheel anders uit. Maar ook een V10A is niet geschikt voor pairbonding zo ver ik weet. @DennisA78 misschien ben ik even abuis, V10A i.c.m. Pairbonding, werkt dat? 
 

Verder zoals eerder gemeld; als je een V12 had met 2 superwifi punten zou je kosteloos van KPN een extra WiFi punt moeten krijgen omdat je anders benadeeld wordt. Dus hou die V10 nou lekker maar maak je hard voor een extra WiFi punt. 

 

Pairbonding? Nee alleen de v10 kan dat. Maar dit ging over 4g buitengebied toch? Dat kan de v10a wel. Maar.. een v10a valt zeker weten niet onder populaire modems. Meende dat hij ook wat problemen heeft/had met 4g. En ppp uitval. Wellicht al opgelost.

Ik zou altijd voor de v10 gaan. V10a bieden we ook niet actief meer aan. 

 


Dus een v10A is fysiek een ander modem dan een v10. Tja dan heb ik weer een v10 gekregen en kan ik dus mijn superwifi punt, dat de kpn mij vorig maand heeft aangesmeerd, niet draadloos koppelen. Hier wordt ik een beetje pissig van! Is er dan niemand die naar mijn luistert, of is de kpn telefoon verbinding zo slecht 🙂 Ik heb hier een a4tje dat zat bij het superwifi2 punt, en daaruit maak ik op dat een v10a en een v12 draadloos kunnen werken met het superwifi punt. Dus ik wil graag een v10A zodat ik dezelfde functionaliteit heb die de kpn mij heeft aangesmeerd :)

En nee ik wil GEEN extra super wifi punt dat ik moet plaatsen en op de stroom moet aansluiten. Ook niet als het gratis is!


Woon je in een kasteel?? Met die v10 heb je niet eens een extra wifipunt nodig. Die heeft nog ouderwets sterk wifi. Scheelt nog stroom ook.


@uberprutser heb jij wel gelezen dat @Ik_Hussel al meerdere keren heeft aangegeven dat je recht hebt op een extra WIFI punt. Bel gewoon met de Klantenservice en vraag hiernaar. 
 

Verder zoals eerder gemeld; als je een V12 had met 2 superwifi punten zou je kosteloos van KPN een extra WiFi punt moeten krijgen omdat je anders benadeeld wordt. Dus hou die V10 nou lekker maar maak je hard voor een extra WiFi punt.


Nee geen kasteel 🙂 Maar een oude boerderij en de brand werende muren onder het rieten dak, dempen het signaal behoorlijk. Het plaatsen van een extra superwifi punt is wat mij betreft geen optie. Ik wil gewoon dezelfde functionaliteit als met de v12 box. Volgen de mensen van de kpn zou ik er niet moeten merken van de wijzigingen en super makkelijk om te installeren, maar dat lijken allemaal verkoop praatjes te zijn 🙂 Morgen maar weer eens met de kpn bellen, zucht!


Hierbij wat foto’s van de documenten waaruit ik opmaak dat ik een experiabox v10A nodig heb, om het superwifi2 punt draadloos plus het 4g modem aan te sluiten. Maar die gasten van de kpn blijven maar de verkeerde spullen opsturen.

 



@uberprutser zoals je ziet staat op beide documenten ook gewoon de V10. Je apparatuur is geschikt. Er is een extra oplossing geboden door @Ik_Hussel.

Ik snap je teleurstelling. De medewerker die toezegging heeft gedaan had dit niet moeten doen. Maar we sturen niet een specifiek modem toe als alles werkt. 

Mocht je om welke reden dan ook toch een nieuw modem nodig hebben krijg je opnieuw een V10. Deze past het best bij je verbinding en de situatie. 


Wat je ziet op de linker zijde van de foto gaat over het aansluiten van het wifipunt met een kabel. Wn is niet relevant voor mij, ik moet mijn superwifi punt draadloos met het modem kunnen verbinden.


@uberprutser wanneer je een extra WIFI punt krijgt van KPN kan je het eerste WIFI punt aan je Experiabox aansluiten met een kabeltje en de overige 2 kan je dan draadloos verbinden met je 1e WIFI punt welke aangesloten zit aan je Experiabox. 


Je kunt zelf het superwifi wifi punt aansluiten op het externe 4g modem. Maar ik wil gewoon dezelfde situatie herstellen voordat ik overging op een buitengebied modem. Bovendien lijkt het er sterk op dat het superwifi punt zwakker is dan de ingebouwde wifi functionaliteit.


Vorige week vrijdag kreeg ik een sms dat er een pakketje naar mijn thuis adres zou worden gestuurd. Vreemd want ik had verwacht dat ik dat pakketje weer bij een postnl punt zou moeten ophalen. Ook kreeg ik een email dat mijn probleem was opgelost, en het "call nummer” over 7 dagen gesloten zou worden. Dit lijken mij automatisch gegenereerde berichten, die boel voor mij meer verwarren :(

Na bellen, om zeker te zijn dat het juiste modem zou worden opgestuurd, kreeg ik te horen dat er nog steeds niets was verstuurd. Zo meteen maar weer even bellen om ze daar wakker te houden, maar het wordt wel echt vervelend zo :)


Wat verwacht je nog te ontvangen??


Nee geen kasteel 🙂 Maar een oude boerderij en de brand werende muren onder het rieten dak, dempen het signaal behoorlijk. 

Dan snap ik niet dat u niet allang kabels overal heen heeft lopen. Bedenk u dat SuperWiFi's die draadloos opgesteld staan onderling ook gewoon via WiFi communiceren. Daarop dempt brandwerende muren het signaal net zo goed als op WiFi naar uw laptop of mobiel.