Vandaag heb ik een mediabox v10 plus 4g modem geïnstalleerd. Alle lampjes branden zoals het zou moeten, en van signaal sterkte indicator op het modem branden 2 van de drie lampjes. Helaas volgens de speedtest van KPN is het niets sneller dan in de oude situatie, met de mediabox v12 zonder 4f modem haalde ik 8 mbit up en 0.8 mbit down. Bovendien lijkt het Superwifi 2 punt ook niet draadloos te werken met dit nieuwe modem. Allemaal een beetje jammer…. Of moet ik langer wachten tot e.e.a. goed werkt?
Nieuw KPN Mediabox v10 buitengebied modem is niks sneller
Beste antwoord door uberprutser
Helaas heb ik het belletje van de monteur gemist. Maar volgens zijn voicemail bericht zou het 4gmodem probleem opgelost moeten zijn. En dit klopt :) Ik haal nu tot 50 mbit download en 20 mbit upload. Een mooie verbetering en het modem staat nog niet eens op zolder. Hoeft ook niet w.m.b. :)
Onder extra opties, bij mijn kpn zie ik nu " Sneller Internet Buitengebied” staan. Ik weet redelijk zeker dat dit er eerst niet stond. Zoals ik het kan beoordelen moest er inderdaad nog een optie aangezet worden. Jammer want dit had beter gekund -1 voor KPN, en zo stonden al op minpunten nadat de vaste lijn het niet deed na een abonnement wijziging. Volgens de verkoper zou ik hier niet van merken, tja verkopers :)
Morgen maar weer bellen of ik het v10 modem kan ruilen voor een v10a. En zo niet dan wil ik dat superwifipunt weer terug sturen. Maar it zou geen probleem moeten zijn want ik heb nog maar 3 weken in huis.
En voor het niet opsturen van het juiste modem krijgt kpn ook een min punt, jammer :)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.