Skip to main content

Vandaag heb ik een mediabox v10 plus 4g modem geïnstalleerd. Alle lampjes branden zoals het zou moeten, en van signaal sterkte indicator op het modem branden 2 van de drie lampjes. Helaas volgens de speedtest van KPN is het niets sneller dan in de oude situatie, met de mediabox v12 zonder 4f modem haalde ik  8 mbit up en 0.8 mbit down. Bovendien lijkt het Superwifi 2 punt ook niet draadloos te werken met dit nieuwe modem. Allemaal een beetje jammer…. Of moet ik langer wachten tot e.e.a. goed werkt?

Zo ver ik het begrijp werkt die communicatie onderling op een andere frequentie. Het werkte prima met het v12 modem en 1 superwifi punt deze situatie wil ik weer herstellen, en daar heb ik een v10a modem voor nodig. Maar je hebt gelijk er gaat niets boven kabels maar los over de gang is ook niets :)


Zo ver ik het begrijp werkt die communicatie onderling op een andere frequentie.

Nee. Dat is niet zo. Het is gewoon WiFi.

Het werkte prima met het v12 modem en 1 superwifi punt deze situatie wil ik weer herstellen, en daar heb ik een v10a modem voor nodig. Maar je hebt gelijk er gaat niets boven kabels maar los over de gang is ook niets :)

Dan maar over de plint met klemmetjes vast zetten. In zo'n oude boerderij zullen er nog wel meer dingen over de muur lopen. Buizen van de centrale verwarming bijvoorbeeld. 


modern wifi werk op 2.4 en 5 ghz. 2.4 ghz is volgens mij beter in het penetreren van muren en 5 ghz zou sneller zijn


********* KPN, waar blijft mijn 12a modem!!!

Ik zal binnenkort maar weer eens een klacht loggen! Wat een ellende, er het zou allemaar zo makkelijk moeten zijn. STELLETJE PRUTSERS!!!!! ****.

Admin: bericht aangepast i.v.m. forumregels


Modem 12a bestaat niet!!! Je hebt een goed modem en daar is het mee klaar.


Tja, hij werkt. Maar dit is niet wat de kpn mij belooft/verkocht heeft. Dus ik ben een zeer ontevreden klant! In de documentatie van kpn bestaat v12a wel degelijk.


In de documentatie van kpn bestaat v12a wel degelijk.

Heeft u een foto? Link? Schermafdruk? 


 @uberprutser ik wil even inhaken. Wat @Nick83 zegt klopt volledig. We sturen geen specifieke modems toe. Een medewerker die dit toezegt doet een belofte die niet na te komen is. 

Daarnaast is de Box 12 niet geschikt om samen te werken met Sneller Internet Buitengebied. Dus het klopt dat je daarmee geen diensten merkt als je het zo aansluit.

@uberprutser ik heb al even niet gereageerd omdat er niet veel meer toe te voegen is. Ik heb je antwoord gegeven. Een klacht registreren kan. Maar het gaat je geen ander antwoord op leveren dan je al gehad hebt.

Daarnaast heb ik wat scheldwoorden weggehaald uit een van je vorige berichten. Je mag ontevreden zijn. Maar je reacties moeten voldoen aan de huisregels


Ik wordt zo verdomde moe van bedrijven die geen fatsoenlijke dienstverlening kunnen of willen leveren!!

Een klacht registreren wordt ook bijna onmogelijk gemaakt omdat ze denken dat ze met wat web wizards alle menen kunnen helpen. Dit werkt niet in alle gevallen kpn!!! Doe beter je best, beloof niets als je het niet na kunt komen. En zorg er voor dat de procedures die je hebt, ook daad werkelijk werken. Zelf zeggen dat een probleem is opgelost, werkt prima op papier maar in werkelijkheid lost het niets op en het zorgt alleen maar voor meer teleurstelling en ontevreden klanten.

Waar blijft mij beloofde v12a modem? En als dat modem er niet is zeg dat dan!! Zeg dan dat je spullen verkoopt die er niet zijn en zorg er voor dat iedereen bij kpn op dezelde lijn zit. En pas die documenten die mee gestuurd worden aan, als daar spullen op vermeld staan die en niet zijn.

Een niet vriendelijke groet van een zeer teleurgestelde en gefrustreerde klant.


Waar blijft mij beloofde v12a modem? En als dat modem er niet is zeg dat dan!!

Bij deze zoals al eerder genoemd: KPN heeft geen modem met modelnummer ‘V12a’. Er is een Box12 en een V10a. De V10a hebben wij echter niet meer in het magazijn liggen voor KPN-klanten en wordt enkel weggezet bij klanten van wholesale-providers. Enkel als er een tijdelijk tekort is aan Box12 modems wilt er nog wel eens een V10a opgestuurd worden naar een klant maar anders niet. Wij als monteurs hebben dit modem ook al lange tijd niet meer op voorraad en de regels zijn als volgt: V10 wordt vervangen door een V10. Alles voor een V10 (dus V9 en ouder), V10a en Box12 worden geruild voor een Box12. Zo gaat logistiek ook te werk. Tenzij er voor een nieuw type verbinding een ander soort modem nodig is, van VDSL naar bonded VDSL bijvoorbeeld.

De klantenservice kan een hoop beloven maar zoals hier al meermaals is uitgelegd zijn dit valse beloftes aangezien de klantenservice geen enkele invloed heeft op welk type modem er gestuurd wordt. Het systeem kijkt naar de verbinding en de bijbehorende diensten en aan de hand daarvan bepaalt logistiek welk type modem er verstuurd wordt. Bij SIB dus altijd een Experiabox V10.

 

Een klacht registreren wordt ook bijna onmogelijk gemaakt

Een klacht is in te dienen via www.kpn.com/klacht. Ik verwacht echter niet dat hier iets uit gaat komen anders dan hetgeen wat hier al meermaals is gecommuniceerd, mogelijk dat ze een extra Superwifipunt toezenden maar dat is het.

 

>..] omdat ze denken dat ze met wat web wizards alle menen kunnen helpen. Dit werkt niet in alle gevallen kpn!!! Doe beter je best, beloof niets als je het niet na kunt komen. En zorg er voor dat de procedures die je hebt, ook daad werkelijk werken. Zelf zeggen dat een probleem is opgelost, werkt prima op papier maar in werkelijkheid lost het niets op en het zorgt alleen maar voor meer teleurstelling en ontevreden klanten.

Verder hoeft er denk ik niet aan KPN uitgelegd te worden wat er beter kan aan de algehele bedrijfsvoering aangezien dit in 999 van de 1000 gevallen goed gaat. Er worden bij elk bedrijf fouten gemaakt, helaas in dit geval meerdere, dat ligt niet aan ‘het bedrijf KPN’ maar heeft te maken met de individuele personen die je gesproken hebt. Als ik verder de toon die hier gezet wordt lees dan vraag ik me oprecht af hoe er aan de telefoon tekeer is gegaan en dan kan ik mij goed begrijpen dat een collega maar een belofte doet om er vanaf te zijn. Met boos worden op de persoon bereik je helemaal niets en alle bereidwilligheid om te helpen verdwijnt dan ook. Ik snap dat er frustraties zijn maar hier in dit topic proberen andere klanten te helpen en ook monteurs die in hun vrije tijd hier actief zijn. Met daar tegen uitvallen bereik je helemaal niets.

 

En pas die documenten die mee gestuurd worden aan, als daar spullen op vermeld staan die en niet zijn.

Wat moet er aangepast worden op de documentatie dan? Moeten de klanten die nu wel een V10a hebben het maar zelf uitzoeken? Mensen kunnen ten allen tijde zelf besluiten om Superwifi te kopen en ook voor hen is het normaal dat hun type modem genoemd wordt in de bijgeleverde handleiding. 


Sorry, dat van die 12a is mijn stomme fout, het moet natuurlijk een 10a zijn. Zoals de mevrouw van de klachten desk ook melde 🙂 Dus blijkbaar bestaat het 10a model wel degelijk. En niet alleen in de documenten die ik al eerder poste. Ze gaan nu wederom hun best doen om voor mij een 10a te regelen. Maar het zal me niet verbazen als er weer wat fout gaat 🙂 De mensen van de kpn zijn verder heel vriendelijk hoor, maar lijken ook gevangen in hun procedurele  wereld.


Inmiddels heb ik genoegen moeten nemen met een extra super wifi punt. Dus nu zal ik de nodige extra kabels moeten trekken en wat extra netstroom aansluiten moeten regelen.

Er zijn ergere problemen in deze wereld. Maar ik wil hierbij even vermelden dat ik zeer teleurgesteld ben in de KPN. Als ik uit andere aanbieders kon kiezen, dan was het bye bye kpn.

Wat een ellende en wat een tijd verspilling. En het zou allemaal zo makkelijk zijn en voor geen onderbrekingen moeten zorgen.

Stop met het verkopen van fabeltjes, en zorg er voor dat je de spullen voor elkaar hebt, kpn.

En ik zou beginnen met er voor te zorgen dat documentatie niet verwijst naar spullen die niet beschikbaar zijn. Er als iets niet beschikbaar is, zorg er dan voor dat de mensen die de ondersteuning moeten leveren daar ook van op de hoogte zijn.