Skip to main content

Een aantal maanden geleden hadden wij problemen met de modem en hebben wij een nieuwe modem ontvangen.  Echter wanneer we bij de internetverbinding kijken geeft hij nog steeds de oude modem weer. De nieuwe modem houdt hij niet vast en schakelt dan weer terug naar de oude modem die ik al naar KPN heb teruggestuurd.  Ik wil nu een ander apparaat installeren wat ik niet gedaan krijgt omdat hij niet verbindt.


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Klik op modem verwijderen en vul het nieuwe SSID-nummer in wat achterop het modem staat.


Welkom op het forum @Nettie01. Heb je de tip van huistijger al kunnen proberen, is het daarmee opgelost? Ik ben ook benieuwd of je naast de modem nog andere Wifi apparatuur hebt, zoals bijvoorbeeld Experia Wifi of SuperWifi-punten. Het kan zijn dat die apparaten de oude netwerknaam nog uitzenden, als dat het geval is kan je die apparaten loskoppelen, resetten en opnieuw aansluiten. Dan nemen ze de nieuwe netwerknaam ook over.


Ik heb inderdaad 2 Super punten.

maar waar moet ik mijn modem verwijderen?


Welk modem had je, en welke heb je nu?

 

Je Superwifi’s hebben waarschijnlijk de wifigegevens van je oude modem overgenomen. Met alleen een modemwissel blijven die Superwifi’s dat doen. Met de thuisapp  kun je dit aanpassen. 

 

Want je bent verbonden met de oude wifigegevens?

Wifi op modem is uit?

 


Ik heb inderdaad 2 Super punten.

maar waar moet ik mijn modem verwijderen?

Welk nieuw modem heeft u nu? De KPN Box? 

Als u de SuperWiFi's uitzet, gewoon stekker uit het stopcontact, welk WiFi ziet u dan? De oude WiFi naam is dan weg? En alleen de nieuwe WiFi naam is zichtbaar? 


De modem zelf hoef je niet te verwijderen @Nettie01, maar zoals je aan de berichten van Nick en Dennis ziet gaat het om de SuperWifi-punten. Kan je hun tips proberen en kijken of het modem en de SuperWifi's dan dezelfde netwerknaam laten zien?