Skip to main content

In  het verleden heb ik, van mijn Experia V8 router, de WPA beveiligingsleutel gewijzigd, nu bij aankoop van een tweede laptop wordt hier naar gevraagd, en ik heb het niet. De originele WPA achter op de router werkt niet meer . Wat kan ik doen om een nieuwe WPA sleutel in te stellen 

toevoeging op mijn vraag, In de vraagstelling staat nu “nieuw modem”, maar dat was niet mijn vraag. Mijn router is nog dezelfde, alleen ik heb geen beveiligingssleutel genoteerd in het verleden.


Hallo @Bartley , je kan inloggen in de webinterface van het modem en daar de WiFi instellingen terugvinden. Ga daarvoor naar http://192.168.2.254 en dan naar WLAN instellingen. Daar kan je de beveligingssleutel ook opnieuw wijzigen.

Handleiding Experia Box v8


Hallo Ruud, dank voor je snelle reactie, als ik naar http: enz. ga dan volgt een inlogscherm met Login ID; Admin  met de vraag de vraag om een password, maar weet niet welk?


Hallo Bartley, heb je nooit eerder ingelogd? Hoe heb je in het verleden de WPA sleutel aangepast?

  • De eerste keer dat je inlogt, kun je het wachtwoord veld leeglaten. Daarna word je gevraagd zelf een nieuw ‘sterk’ wachtwoord te kiezen.
  • Wanneer je al een keer bent ingelogd en je bent je gegevens kwijt geraakt, volg dan onze instructies om de inloggegevens te resetten.

bron: Handleiding Experia Box v8


Hallo Ruud, dank voor je aanvullende reactie, kon helaas niet eerder reageren. Aan deze kant een gebruiker die veel auto rijdt, maar niets weet van hetgeen onder de motorkap, en zo gebruik ik ook mijn laptop 🙂 Inmiddels ben ik verder gekomen, maar zie toch nog iets vreemd. Ik was bezig met de installeren met de nieuwe laptop van mijn vrouw, nadat ik vanmiddag de Wifi op de Experiabox V8 uitzette, en weer aan, werd de laptop direct herkend zonder verdere vraag om een wachtwoord, vreemd, dus. Mijn eigen laptop draait goed, en vraagt bij het aanzetten van mijn wifi ook niet om een wachtwoord, maar het vreemde is nu dat ik van de oude laptop van  mijn vrouw nog enige gegevens wil halen, en deze nu ook vraagt om de “bevestigingssleutel voor netwerk invoeren” , welke ik dus niet heb. Misschien moet ik dan inderdaad morgen de box resetten en kijken of ze dan alle drie juist reageren, prettige avond, groet, Bart


Hoi @Bartley, ben je eruit gekomen met de hulp van @RBxx. Je kan anders ook proberen of je het wachtwoord van de wifi via de link Wifinaam en –wachtwoord wijzigen (kpn.com) kan wijzigen. Daarna kan je dit wachtwoord gebruiken om in te loggen op alle apparaten.