Skip to main content

We hebben net de experia box vervangen door kpn box 12.

Nu blijven we de oude wifi houden en hoeven niet de nieuwe wificode in te voeren. Klopt dit wel?

*Admin: titel aangepast en verplaatst naar juiste board

Ja dit klopt. Dat hoort zo. Zo hoeft u niet al uw apparaten opnieuw aan te melden.


Ja dit vond ik ook erg vreemd. De koerier brengt een nieuw modem de 412 en neemt de oude v10A gelijk mee.  Na het weer aansluiten van de bekabeling gewacht tot alle lampjes branden. Toen had ik verwacht dat ik de netwerknaam en wachtwoord aan zou moeten passen zodat alles weer zou werken. Het bleek dat alles gelijk goed ging zonder nog een aanpassing te moeten doen. Beetje vreemd gevoel bij. Waar haalt het nieuwe modem zo uit de doos die gegevens weg. Met name het wachtwoord. Wie heeft daar een duidelijk antwoord voor. En verklaarbaar.  
 

mvg.   Sjoerd 


Service van KPN! Om het makkelijk te maken slaan zij de inloggegevens op.


Geen antwoord waar ik blij van word. Netwerknaam kan ik me nog voorstellen maar wil ja hiermee zeggen dat kpn ook de door gebruiker zelf gemaakte wachtwoorden opslaat ?


Geen antwoord waar ik blij van word. Netwerknaam kan ik me nog voorstellen maar wil ja hiermee zeggen dat kpn ook de door gebruiker zelf gemaakte wachtwoorden opslaat ?

Ja, versleuteld uiteraard. Ga ik vanuit.


Geldt dit ook als je wél de wifi naam (SSID) hebt veranderd, maar niet het,  originele,  wachtwoord???


Geldt dit ook als je wél de wifi naam (SSID) hebt veranderd, maar niet het,  originele,  wachtwoord???

ja,

Dat word gewoon in motive opgeslagen en later naar het nieuwe modem gepusht.